AaaaK Skrevet 24. februar 2012 #1 Skrevet 24. februar 2012 Jobber for tiden med å skrive motivasjonsbrev til div. utdanninger. Sliter skikkelig med å sortere alt jeg vil få frem. Hva skal vektlegges? Hva er mindre viktig/urelevant? Hvordan synes? Hvordan gjøre det personlig uten å miste den formelle tonen? Noen innspill!?!?!
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #2 Skrevet 24. februar 2012 Har ikke så mye erfaring med det, men det jeg tenker er mest relevant, er hvorfor du vil gå akkurat den utdanningen. Så gjelder det å få det fram på best mulig måte - om du har erfaring innen feltet, konkrete framtidsplaner for karrieren, spesielt gode evner innen fagene (og om du kan vise til dokumentasjon, utsagn fra andre etc)? De gangene jeg har fått mest respons, er når jeg har vært ivrig og kanskje både passet til utdanningen/jobben OG hatt veldig lyst på den. Jeg tror ikke jeg kunne skrevet et overbevisende motivasjonsbrev til en eiendomsmeglerutdanning...
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #3 Skrevet 24. februar 2012 Jeg skrev motivasjonbrev til utenlandsk master der brevet teller veldig. Jeg valgte å skrive 'fra hjertet' (ok, hjernen) uten å bruke manualer fra nett eller tips fra andre, og jeg skled rett inn på masteren enda jeg ikke hadde best karakterer av de som søkte. Det er ikke så vanskelig. Du har vel visse kvaliteter og interesser som passer til utdanningen? Hvis ikke får du finne noe annet å gjøre.
AryaUnderfoot Skrevet 26. februar 2012 #4 Skrevet 26. februar 2012 Jeg opplevde at det blir vektlagt hvor engasjert du er, liksom you're just dyyyyyyyying to get in. De vil føle seg verdsatt! Ellers så er det jo viktig med relevant erfaring som gjør at dette er perfekt for DEG. Personlig men ikke for mye, og ikke "generic" hvertfall. Syns det var utrolig vanskelig selv, og følte alt ble klisjè, men det funket visst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå