Gå til innhold

Hvilket program bruker dere til bilderedigering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vil gjerne lære meg å redigere bilder, men har hørt at photoshop er relativt avansert og tar lang tid å sette seg inn i. Jeg trenger noe enklere da jeg er teknisk tilbakestående, nærmest :)

Lurer derfor på hva slags program dere bruker og hvor avansert det er å lære seg?

Skrevet

Jeg bruker paint.net. Men så gjør jeg kun enklere ting med bilder. Som å skjære ut en bit, markere litt her og der, ingenting avansert.

Paint.net fungerer kun i Windows. Men til gjengjeld er det helt gratis. :)

• Liker 1
Skrevet

ACDSEE har et greit program som jeg faktisk bruker innimellom. Men sterkest anbefaler jeg Lightroom, den bruker jeg konsekvent og hele tiden til mine bilder.

Skrevet

Jeg bruker photoscape, picasa & gimp. Alle er gratis.

Photoscape og picasa er veldig brukervennlig og selvforklarende. Gode programmer å begynne med.

Gimp har jeg ikke så mye erfaring med ennå. Har akkurat begynt å prøve det. Det ser ut til å være litt mer komplisert enn de andre to.

Skrevet

Jeg bruker Photoshop Elements. Men paint.net er enkelt så sikkert noe for deg :)

• Liker 1
Skrevet

Picasa!

Skrevet

Jeg bruker photoshop cs4 og jeg er også "teknisk tilbakestående" :fnise:

Men om man bruker litt tid, leker litt med de forskjellige valgene, googler og ser på youtube, så får jeg til det jeg vil få til :)

Det finnes mange kjempedyktige mennesker som er flinke til å legge ut filmer på nettet for nesten alt man kunne ønske, og som er flinke til å vise og forklare på en veldig enkel måte

Skrevet

Bruker kun Photoshop. Det er verdt å lære seg, og heller ikke så vanskelig som folk skal ha det til. Jeg gikk ikke på noe kurs, men gjorde det brukeren over meg sa - søkte på google og youtube på hvordan jeg skulle gjøre ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...