Gå til innhold

Hva kan man bruke mårpølse til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stor snabb med mårpølse liggende. Kan man bruke denne til middag på noen måte? Jeg tenkte kanskje å bruke den som chorizo - skjære opp, steke sammen med hvitløk ++ - godt sammen med f.eks kylling eller torsk. Eller blir dette for hardt og tørt om man bruker mår? Noen som har tips til hva man kan bruke mår til - bortsett fra å skjære i skiver og ha på brødskiva?

Takknemlig for svar :)

Skrevet

Fristende å si snabbmat... ;)

Jeg syns det er godt å dampe mårpølse og spise i lag med kokt kålrabi og flatbrød.

Skrevet

Skjær den i tynne skiver og sprøstek, kjempegodt til f eks potetmos.

Gjest navnelapp
Skrevet

Viss det er tørr môr kan den ikkje dampast og serverast med kålrotstappe, då må du ha rå môr. Tørr môr kan du skjere i skiver og ha på brødskiva, du kan ha den på pizza eller i lapskaus i små bitar og du kan maule den. Mmmm...

Gjest navnelapp
Skrevet

Og det du seier om å steike den saman med kvitløk og ha til torsk eller kylling er ein knallide!

Skrevet

Viss det er tørr môr kan den ikkje dampast og serverast med kålrotstappe, då må du ha rå môr. Tørr môr kan du skjere i skiver og ha på brødskiva, du kan ha den på pizza eller i lapskaus i små bitar og du kan maule den. Mmmm...

Og det du seier om å steike den saman med kvitløk og ha til torsk eller kylling er ein knallide!

Takk for svar! Da tror jeg jammen at jeg skal eksperimentere litt idag :)

Skrevet (endret)

Takk for svar! Da tror jeg jammen at jeg skal eksperimentere litt idag :)

Det ble forresten kjempegodt! Passet veldig godt sammen. Sprøstekte det, og surret sammen med hvitløk, løk og paprika i små biter, til en slags salsa. Skal gjentas :)

Edit: Prøvde også å sprøsteke det, og ha sammen med salat og tomat på brødskive, som en slags BLT. Ikke så dumt det heller ;)

Endret av finkel
Gjest navnelapp
Skrevet

Vi dryssa tynne, strimla mårskiver over ein enkel pasta med pesto her om dagen, det vart veldig godt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...