Gå til innhold

Hvor jobber du ved siden av studie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor, som hva, hvor mye og hvordan fungerer dette i forhold til studiet ditt (gjerne nevn hvordan studie) Er plassen hjelpsomme ift at du er student? ..For nysgjerrigheten og inspirasjonens skyld :-)

- Kanskje nevne lønn også for de som ikke har noe i mot det..

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Jobber i en dagligvarebutikk. En dag i uka, og annenhver helg. Jeg skulle gjerne latt være, annenhver helg tar ganske mye energi jeg kunne ha brukt på studier eller å slappe av. Spesielt dette siste semesteret mitt som er litt galskap, utrolig mye å gjøre.

Plassen er... tidvis hjelpsom til å tilpasse seg eksamener, men ikke alltid dessverre. Jeg sliter mye med dette akkurat nå, jeg får ikke forståelse for at jeg må ha en del fri rundt eksamensdatoene mine.

Skrevet

Jeg studerer medisin og har to deltidsjobber ved siden av: legevikar og medisinsk sekretær. Begge deler er ekstravakt, så jeg kan si ja og nei til vakter. Synes det er greit å ikke ha noe fast siden jeg da slipper å tenke på å søke meg fri i eksamensperioder, jeg kan bare si nei til vakter. Har tidligere jobbet som pleieassistent på sykehus som ekstravakt.

Skrevet

Hei anonymbruker over meg :-) Kan jeg spørre hvordan du liker medisin studie ditt? Er det vanskelig? Kan du si litt om det? :-)

Skrevet

Hei anonymbruker over meg :-) Kan jeg spørre hvordan du liker medisin studie ditt? Er det vanskelig? Kan du si litt om det? :-)

Kanskje du kan spørre om dette i en annen tråd, siden TS lurer på noe helt annet? :)

• Liker 1
Skrevet

Jobber 92% som lærer og studerer ledelse 50% på siden. Tjener ca 390k.

Skrevet

Jeg studerer 75% førskolelærer.

I tillegg jobber jeg 60% som støtteassistent i bhg og hver fjerde fredag og lørdag i butikk. Tjener cirka 170 tusen i året.

Skrevet

Jeg jobber som pleieassistent på et sykehjem. Har fast tredjehver helg og tar ekstra innimellom når det passer.

Jeg har ca 140 kr/t så kommer kvelds og helgetillegg oppå. Så det blir en grei lønn når man jobber helger og kvelder, som jeg gjør.

Jeg studerer sykepleie, så da får jeg også litt relevant erfaring.

Skrevet

Jeg jobber i hjemmesykepleien, jobber hver 3. helg pluss ekstra vakter. Fungerer veldig fint :) Har timelønn på 155 for vaktene jeg jobber ekstra, pluss fastlønn på 3000 kr hver mnd. I tillegg kommer kveld og helgetillegg. Studerer vernepleie på 3. året, og synes det er nyttig erfaring samtidig :)

Skrevet

Har en 50%-stilling som kundeansvarlig ved siden av fulltidsstudier. Tjener 250.000 kr i året. Jobben er tilrettelagt studenter og de tar inn studenter spesielt. Jobber i turnus, kun om kveldene eller i helgene. I ukedagene har jeg bare firetimersvakter, i helgene er det full dag, dvs åttetimersvakter.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest snoopy_93
Skrevet

Hvor, som hva, hvor mye og hvordan fungerer dette i forhold til studiet ditt (gjerne nevn hvordan studie) Er plassen hjelpsomme ift at du er student? ..For nysgjerrigheten og inspirasjonens skyld :-)

- Kanskje nevne lønn også for de som ikke har noe i mot det..

Jobber på et bo og behandlingssenter, hvor vil jeg ikke uttale meg om. Fungerer bra, de ringer når de trenger pleieassistent - også tar jeg som regel den vakten som er ledig. Kommer selvfølgelig litt an på om vi har oppgaver på skolen som jeg må jobbe med eller ikke. Jobber også en del i helger.

Tjener 133kr timen sånn ca. (i sommerjobben min tjente jeg rundt 150kr i timen)

Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg jobbet på hurtigruten og som aktmodell.

Skrevet

Jobber som støttekontakt, men skal snart begynne å jobbe på bolig for utviklingshemmede hver helg fremover.

Har ikke jobbet så mye hittil da, men siden jeg er støttekontakt for min egen søster så kan jeg selv bestemme når jeg skal jobbe.

På boligen er de også forståelsesfulle for at jeg studerer, men jeg har selv bedt om de dagene jeg er satt opp på fremover.

Jeg tar et årsstudium, og har bare to forelesninger i uken (og kanskje et seminar eller to), så har mye fritid, så er ikke noe problem å jobbe. Skulle egentlig ønsket at jeg hadde jobbet mer, men her jeg studerer er det lite jobber å få. Så jeg drar hjem (to timer med tog) for å jobbe :P

Skrevet

Studerer farmasi, jobber på apotek, og tjener 148 kr i timen

Skrevet

Har tre småjobber ved siden av studiene. Støttekontakt 6 timer i uken, museum to-tre helgevakter i måneden og ekstrahjelp som servitør. Lønnen er fra 135 som støttekontakt til 140+helgetillegg på museum.

Skrevet

Jobber i klesbutikk vedsiden av studier. Jobbet 3-4 ganger i uken i høst + hver helg, men nå har jeg fått roet tempoet litt og jobber 2-3 ganger i uken - inkludert annenhver helg. I høst hadde jeg en gjennomsnittlig utbetaling på 10.000 i måneden, vel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...