AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #1 Skrevet 24. februar 2012 Joda, jeg er klar over det at dongeri er laget slik at det skal være selvrensende, og ikke trenger å vaskes, men jeg føler likevel at det begynner å bli uhygienisk når jeg har gått med samme paret i noen uker... Hvor mange uker/måneder går dere med samme paret før dere føler at dere må vaske det/kjøpe nytt par?
Gjest "gjest" Skrevet 24. februar 2012 #2 Skrevet 24. februar 2012 Jeg vasker aldri dongeryen før den står av seg selv. 2
Sweetpea25 Skrevet 24. februar 2012 #3 Skrevet 24. februar 2012 Hvor mange uker?? Så framt til at jeg ikke roter på meg, bruker jeg samme buksa i 2-3 dager før jeg vasker den. Da føler jeg at den er moden for en vask. 18
BoringMachines Skrevet 24. februar 2012 #5 Skrevet 24. februar 2012 Jeg vasker ikke jeansene særlig ofte med mindre de faktisk er skitne, med flekker og lignende. Da holder jeansen mye lenger. Et tips er å ikke bruke jeans hjemme, jeg bruker jeans nesten bare når jeg er utenfor huset. 7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #6 Skrevet 24. februar 2012 Jeans som sitter tett mot huden får en skittenlukt- og følelse etter 2-4 dager, synes jeg. 7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #7 Skrevet 24. februar 2012 Vanskelig å si, jeg har ganske mange jeans, jeg vasker de vel samlet hver 6-7 uke eller noe. Men da bytter jeg på dem underveis slik at jeg bruker hver av de en del ganger. Med mindre de blir veldig skitne eller noe, da ryker de i vask før tiden. 1
Hanne20 Skrevet 24. februar 2012 #8 Skrevet 24. februar 2012 Det spørs hva jeg har drivi med den dagen jeg går med jeans. Er det flekker, vaskes den. Men er den like fin og lukter like godt, bruker jeg den et par ganger til. Bruker som regel joggebukse og singlett/hettegenser/t-shorte når jeg er hjemme.
Momseguri Skrevet 24. februar 2012 #9 Skrevet 24. februar 2012 Jeg vasker dem når de er "gått ut" såpass mye at de sklir ned eller ikke har fin fasong lengre. Det varier litt etter hvor mye strech det er i jeansen, fra 2 dager til annhver uke ca.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 24. februar 2012 #10 Skrevet 24. februar 2012 Vasker jeansen når jeg søler på den, aldri ellers. Da holder fargen og fasongen seg mye bedre 3
FantasDick Skrevet 24. februar 2012 #11 Skrevet 24. februar 2012 Med mindre jeg holder på å gå inn et par rawdenim, går de i skittentøyskurven etter et par dager. 1
Hoppetaujenta Skrevet 24. februar 2012 #12 Skrevet 24. februar 2012 Joda, jeg er klar over det at dongeri er laget slik at det skal være selvrensende, og ikke trenger å vaskes, men jeg føler likevel at det begynner å bli uhygienisk når jeg har gått med samme paret i noen uker... Hvor mange uker/måneder går dere med samme paret før dere føler at dere må vaske det/kjøpe nytt par? Hvor står det skrevet at de er selvrensende? Det har jeg nemlig aldri hørt om i mitt liv. ...og så stusser jeg på den siste setningen der oppe; vil det si at noen går så lenge med jeansene at de kan stå av seg selv (i mange mnd, og dermed er de oppbrukt?) før de kaster dem og kjøper nye? Har jeg misforstått noe her eller er det slik? For min del vasker jeg jeans like ofte som alt annet som trengs å vaskes. Mine jeans (kun de som er uten elastikk) blir dessuten herlig myke i tørketrommel,- vil det si at "nye varianter" av sånne bukser ikke tåler å vaskes ofte eller tromles? Vennligst opplys meg. 8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #13 Skrevet 24. februar 2012 Joda, jeg er klar over det at dongeri er laget slik at det skal være selvrensende, Er dongeri selvrensende? Det har jeg aldri hørt! Ut i fra hva jeg har lest, er det kosmetiske årsaker til at det anbefales å vaske så sjeldent som mulig, ikke at det ikke er behov for vask. (Ps de eneste stoffene jeg har hørt er selvrensende, er ullstoffer) 4
Gjest scorpius Skrevet 24. februar 2012 #14 Skrevet 24. februar 2012 Vasker heller aldri jeansene mine med mindre de har flekker etc.
Gjest "gjest" Skrevet 24. februar 2012 #15 Skrevet 24. februar 2012 Hvor står det skrevet at de er selvrensende? Det har jeg nemlig aldri hørt om i mitt liv. ...og så stusser jeg på den siste setningen der oppe; vil det si at noen går så lenge med jeansene at de kan stå av seg selv (i mange mnd, og dermed er de oppbrukt?) før de kaster dem og kjøper nye? Har jeg misforstått noe her eller er det slik? For min del vasker jeg jeans like ofte som alt annet som trengs å vaskes. Mine jeans (kun de som er uten elastikk) blir dessuten herlig myke i tørketrommel,- vil det si at "nye varianter" av sånne bukser ikke tåler å vaskes ofte eller tromles? Vennligst opplys meg. Jepp, det er meg. Jeg bruker dem ca 3-5 dager, vasker flekker hvis det er det på dem, henger dem deretter bare opp til lufting i noen dager og så er det på den igjen. Vaskemaskin kanskje annenhver mnd, uten tøymykner, aldri trommel, men tørkestativ. 1
Hoppetaujenta Skrevet 24. februar 2012 #16 Skrevet 24. februar 2012 Vasker heller aldri jeansene mine med mindre de har flekker etc. Hvorfor ikke? 3
Ryvre Skrevet 24. februar 2012 #17 Skrevet 24. februar 2012 (endret) Vasker de ikke før de lukter vondt eller har synlig skitt på seg. Grunnen er at de holder formen mye lengre. Har 3-4 jeans som jeg bytter på Prøvde å vaske ett par jeans like ofte som jeg vasker andre klær og etter noe uker så mistet de formen helt, satt ikke like godt på kroppen lengre og ble skikkelig stygge. De andre jeansene mine holder formen og ser nesten like nye ut selv etter et par år Forresten så bruker jeg sjeldent jeans når jeg er hjemme. Da har jeg et par mysbukser som jeg går rundt i. Da holder jeansene enda lengre Endret 24. februar 2012 av Ryvre 1
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 24. februar 2012 #18 Skrevet 24. februar 2012 Joda, jeg er klar over det at dongeri er laget slik at det skal være selvrensende, og ikke trenger å vaskes, men jeg føler likevel at det begynner å bli uhygienisk når jeg har gått med samme paret i noen uker... Hvor mange uker/måneder går dere med samme paret før dere føler at dere må vaske det/kjøpe nytt par? Jeg vasker mine like ofte som de andre klærne mine
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #19 Skrevet 24. februar 2012 Mine begynner alltid å lukte i skrittet hvis jeg ikke vasker dem ofte :/ De mister fasongen fort, men vil jo ikke gå rundt og lukte vondt heller. 2
Gjest "gjest" Skrevet 24. februar 2012 #20 Skrevet 24. februar 2012 Mine begynner alltid å lukte i skrittet hvis jeg ikke vasker dem ofte :/ De mister fasongen fort, men vil jo ikke gå rundt og lukte vondt heller. Derav lufting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå