AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #1 Skrevet 24. februar 2012 Nå blir jeg snart gal av min kløende, flassende hodebunn. Har prøvd alt av flassjampoer, milde sjampoer fra apoteket, head & shoulders, sjampo uten SLS osv. Jeg gruer meg til å vaske håret fordi jeg vet at hodebunnen bare blir verre og verre. Samtidig må jeg jo vaske ut flassen. Noen som har råd?
Gjest lille pinnsvin Skrevet 24. februar 2012 #2 Skrevet 24. februar 2012 (endret) Nå blir jeg snart gal av min kløende, flassende hodebunn. Har prøvd alt av flassjampoer, milde sjampoer fra apoteket, head & shoulders, sjampo uten SLS osv. Jeg gruer meg til å vaske håret fordi jeg vet at hodebunnen bare blir verre og verre. Samtidig må jeg jo vaske ut flassen. Noen som har råd? har du prøvd neutral sine? evt økologiske milde shampoer for sensitivt hår? jeg hadde ekstreme problemer med allergier når jeg var yngre. da tålte jeg kun 100% økologiske, naturlige, milde shampoer. (helios har noen og sagt så er neutral ett godt merke på vanlige daglivarebutikker ) jeg tror kanskje det er mer det at du er allergisk/sensitiv som gjør at det flasser og kanskje ikke så mye flasset i seg selv. så prøv med en allergivennlig mild shampoo en periode og se om det fungerer viss ikke hadde jeg tatt en tur til legen rett og slett. for det er ikke vanlig å reagere så kraftig på allergifrie shampoer... edit: de som selges på apoteket er ikke alltid så bra selv om de skal være milde osv, de inneholder ofte parabener/alkohol/parfyme og andre ting som en gjerne reagerer på du bør også prøve å bytte ut balsamen og såpa med allergivennlige.. ikke bare shampoen, for viss du er allergisk vil du nok reagere på alt sammen desverre... Endret 24. februar 2012 av lille pinnsvin
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #3 Skrevet 24. februar 2012 Tror ikke jeg har prøvd akkurat Neutral, men har prøvd økologiske sjampoer fra f.eks. Green People. Skal spørre legen neste gang jeg skal dit, ja, har bare ikke tid med det første.
Gjest lille pinnsvin Skrevet 24. februar 2012 #4 Skrevet 24. februar 2012 Tror ikke jeg har prøvd akkurat Neutral, men har prøvd økologiske sjampoer fra f.eks. Green People. Skal spørre legen neste gang jeg skal dit, ja, har bare ikke tid med det første. okei da ville jeg prøvd neutral, de lukter ikke sånn veldig godt(hvertfall ikke de jeg har prøvd) men de er 100% allergivennlige og beregnet på sensitiv/allergi
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #5 Skrevet 24. februar 2012 okei da ville jeg prøvd neutral, de lukter ikke sånn veldig godt(hvertfall ikke de jeg har prøvd) men de er 100% allergivennlige og beregnet på sensitiv/allergi Skader vel ikke å prøve et merke til... Har prøvd sikkert 200 forskjellige :gjeiper:
Sola^ Skrevet 24. februar 2012 #6 Skrevet 24. februar 2012 pleier å handle frisør sjampo for sensitiv hodebunn da eg begynner å klø og flasse viss hodebunnen blir tørr. neutral sin var ok. vasker heller ikkje håret kvar dag, men lar det gå 2-3 dager i mellom kvar dag. kan det vere du reagerer på silikonen i sjampoo?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #7 Skrevet 24. februar 2012 okei da ville jeg prøvd neutral, de lukter ikke sånn veldig godt(hvertfall ikke de jeg har prøvd) men de er 100% allergivennlige og beregnet på sensitiv/allergi Til tross for at Neutral skal være så allergivennlig, så har de SLS i produktet sitt. Men vet jo ikke om det er det TS reagerer på. Kan jo hende TS reagerer på parfymen? 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #8 Skrevet 24. februar 2012 Nå blir jeg snart gal av min kløende, flassende hodebunn. Har prøvd alt av flassjampoer, milde sjampoer fra apoteket, head & shoulders, sjampo uten SLS osv. Jeg gruer meg til å vaske håret fordi jeg vet at hodebunnen bare blir verre og verre. Samtidig må jeg jo vaske ut flassen. Noen som har råd? Har du vært hos en frisør og fått dem til å kikke på hodebunnen din? De er faktisk opplært til å kjenne igjen hudsykdommer og annet i hodebunnen og kan kanskje gi deg veiledning til hvilke produkter som kan passe.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #9 Skrevet 24. februar 2012 pleier å handle frisør sjampo for sensitiv hodebunn da eg begynner å klø og flasse viss hodebunnen blir tørr. neutral sin var ok. vasker heller ikkje håret kvar dag, men lar det gå 2-3 dager i mellom kvar dag. kan det vere du reagerer på silikonen i sjampoo? Hmm... Det er vel ikke silikon i Green People sine? Tålte ikke de, heller. Til tross for at Neutral skal være så allergivennlig, så har de SLS i produktet sitt. Men vet jo ikke om det er det TS reagerer på. Kan jo hende TS reagerer på parfymen? Er jo litt skeptisk til SLS, men tror ikke det er det jeg reagerer på, siden jeg heller ikke tåler de som er uten... Har prøvd mange parfymefrie typer, til ingen nytte.
elizane Skrevet 24. februar 2012 #10 Skrevet 24. februar 2012 Har god erfaring med sjampo fra Weleda og Dr. Haushka. Vet ikke hva det er som gjør utslaget, men de har ikke alskens tilsetninger og er i den forstand veldig rene.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #11 Skrevet 24. februar 2012 Har du vært hos en frisør og fått dem til å kikke på hodebunnen din? De er faktisk opplært til å kjenne igjen hudsykdommer og annet i hodebunnen og kan kanskje gi deg veiledning til hvilke produkter som kan passe. Har spurt alle frisører jeg har vært innom, men de prøver bare å selge meg dyre sjampoer som aldri funker. Det er SLS i alle sammen. Har aldri møtt en frisør som virkelig har peiling på hodebunn... Har god erfaring med sjampo fra Weleda og Dr. Haushka. Vet ikke hva det er som gjør utslaget, men de har ikke alskens tilsetninger og er i den forstand veldig rene. Skal sjekke ut disse Hadde du samme problem, og ble kvitt det?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #12 Skrevet 24. februar 2012 LUSH har mange sjampoer som alle er helt naturlige. Du kan jo prøve en av dem?
Pingting Skrevet 24. februar 2012 #13 Skrevet 24. februar 2012 (endret) At de er økologiske og/eller naturlige er jo ikke nødvendigvis noen garanti for at de er snillere for akkurat din hodebunn - det kan jo hende det er et av de naturlige stoffene du reagerer på. Når det er sagt er det sikkert verdt et par forsøk til, disse merkene er jo ofte flinkere til å unngå stoffene som er allergiverstinger. Neutral som noen andre nevnte kan også være verdt et forsøk. Ellers tenker jeg det kan være lurt for deg å ta en tur til hudlegen? Du kan få henvisning fra fastlegen din. De kan teste for en masse forskjellige stoffer, bl.a. de som er vanligst i sjampo. Om dere klarer å finne ut av hvilket stoff det er du reagerer på vet du jo hva du må holde deg unna! Endret 24. februar 2012 av Pingting
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #14 Skrevet 24. februar 2012 sikkert ikke det svaret du vil høre, men ene venninna mi fant heller ingen shampoer ho tålte, så ho begynte å vaske håret med egg, det funket kjempefint. jeg tåler heller nesten ingen sjampoer men til slutt fant jeg denne og er kjempefornøyd!!!
mEditari Skrevet 24. februar 2012 #15 Skrevet 24. februar 2012 Hudlege. Jeg hadde det samme problemet som deg, også viste det seg at jeg har kronisk eksem i hodebunnen pga for mange behandlinger. Jeg bruker en kortisonoppløsning for å holde det i sjakk. Ellers syns jeg Pureology sine sjampoer er gode, men bruker Redken nå som jeg klarer å behandle hodebunnen på annen måte
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #16 Skrevet 24. februar 2012 LUSH har mange sjampoer som alle er helt naturlige. Du kan jo prøve en av dem? Sjekket ut nettsiden deres nå, og fant en sånn bar mot flass som så litt interessant ut... At de er økologiske og/eller naturlige er jo ikke nødvendigvis noen garanti for at de er snillere for akkurat din hodebunn - det kan jo hende det er et av de naturlige stoffene du reagerer på. Når det er sagt er det sikkert verdt et par forsøk til, disse merkene er jo ofte flinkere til å unngå stoffene som er allergiverstinger. Neutral som noen andre nevnte kan også være verdt et forsøk. Ellers tenker jeg det kan være lurt for deg å ta en tur til hudlegen? Du kan få henvisning fra fastlegen din. De kan teste for en masse forskjellige stoffer, bl.a. de som er vanligst i sjampo. Om dere klarer å finne ut av hvilket stoff det er du reagerer på vet du jo hva du må holde deg unna! Hudlege er sikkert ikke så dumt, nei. sikkert ikke det svaret du vil høre, men ene venninna mi fant heller ingen shampoer ho tålte, så ho begynte å vaske håret med egg, det funket kjempefint. jeg tåler heller nesten ingen sjampoer men til slutt fant jeg denne og er kjempefornøyd!!! Egg ja? Hvorfor ikke... Men blir håret rent av det? Hudlege. Jeg hadde det samme problemet som deg, også viste det seg at jeg har kronisk eksem i hodebunnen pga for mange behandlinger. Jeg bruker en kortisonoppløsning for å holde det i sjakk. Ellers syns jeg Pureology sine sjampoer er gode, men bruker Redken nå som jeg klarer å behandle hodebunnen på annen måte Takk! Høres nok ut som jeg burde fått sjekket ut om det er eksem. Har prøvd Pureology også Lurer på hvor mange tusen jeg har brukt på sjampoer som er gått rett i søpla.... Hva slags eksem har du?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #17 Skrevet 24. februar 2012 Egg ja? Hvorfor ikke... Men blir håret rent av det? ja, har aldri sett henne med sittent hår, tror hun vanligvis bare bruker hviten, er ikke helt sikkert, skal se om jeg finner noen shamponeringsmetoder på miljøforumet her. har også endel bekjente som bare vasker med egg, ei av de har en skjelden gang i blandt fett hår, med tror egentlig det har med at ho vasker det for skjeldent....
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #18 Skrevet 24. februar 2012 her er den ja, har aldri sett henne med sittent hår, tror hun vanligvis bare bruker hviten, er ikke helt sikkert, skal se om jeg finner noen shamponeringsmetoder på miljøforumet her. har også endel bekjente som bare vasker med egg, ei av de har en skjelden gang i blandt fett hår, med tror egentlig det har med at ho vasker det for skjeldent....
Lisa-Marie Skrevet 24. februar 2012 #19 Skrevet 24. februar 2012 En kollega på jobben bruker bare lush, hun har ikke hatt kløende og sår hodebunn siden.
Momseguri Skrevet 24. februar 2012 #20 Skrevet 24. februar 2012 Jeg har en hudsykdom som gjør at jeg er litt sensitiv for såpe generelt, og jeg er veldig fornøyd med Lush sine produkter Liker spesielt godt shampobarene, de er så praktiske!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå