VesleBråka Skrevet 16. februar 2004 #81 Skrevet 16. februar 2004 Er det greit at en norsk 20 år gammel alenemor får bidrag i form av penger av staten' date=' når hun selv er skyld i sin uheldige situasjon, men ikke OK å f. eks. økonomisk hjelpe mennesker (div. utlendinger) som er i en vanskelig situasjon som ikke er selvforskyldt? :-([/quote'] Jeg tror ikke man kan dra skyld inn i dette. F.eks har det vært/er en del flyktninger fra Balkan her til lands. Mens folket på Balkan har kriget og sloss og kjempet om makt og posisjon i snart 100 år, selv om Tito klarte å roe dem ned i noen tiår. Når man hjelper noen, er det graden av behov og ikke skyld som teller.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 17. februar 2004 #82 Skrevet 17. februar 2004 Satt her og leste gjennom gamle innlegg da jeg så denne: Brunhilde skrev: Vil bare si at det nok ikke stemmer med virkelighetens verden. Jeg jobber selv i bank og det er ikke få ganger vi ringer til sosialkontoret når det står kunder i banken med utbetalingsanvisning fra sosialkontoret - og det viser seg at de har høyrentekonto med opptil flere hundre tusen kroner stående. Og samtlige av de jeg har ringt om har vært av utenlandsk opprinnelse - og da snakker jeg ikke om amerikanske og nederlandske oljearbeidere. Jeg trodde ansatte i bank også hadde taushetsplikt? Vil det du skriver her si at jeg kan risikere at bankansatte sladrer om mine konti? Skumle greier - visste ikke at bankansatte også fungerte som politi!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå