Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Er det greit at en norsk 20 år gammel alenemor får bidrag i form av penger av staten' date=' når hun selv er skyld i sin uheldige situasjon, men ikke OK å f. eks. økonomisk hjelpe mennesker (div. utlendinger) som er i en vanskelig situasjon som ikke er selvforskyldt? :-([/quote']

Jeg tror ikke man kan dra skyld inn i dette. F.eks har det vært/er en del flyktninger fra Balkan her til lands. Mens folket på Balkan har kriget og sloss og kjempet om makt og posisjon i snart 100 år, selv om Tito klarte å roe dem ned i noen tiår. Når man hjelper noen, er det graden av behov og ikke skyld som teller.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Satt her og leste gjennom gamle innlegg da jeg så denne:

Brunhilde skrev:

Vil bare si at det nok ikke stemmer med virkelighetens verden. Jeg jobber selv i bank og det er ikke få ganger vi ringer til sosialkontoret når det står kunder i banken med utbetalingsanvisning fra sosialkontoret - og det viser seg at de har høyrentekonto med opptil flere hundre tusen kroner stående. Og samtlige av de jeg har ringt om har vært av utenlandsk opprinnelse - og da snakker jeg ikke om amerikanske og nederlandske oljearbeidere.

Jeg trodde ansatte i bank også hadde taushetsplikt? Vil det du skriver her si at jeg kan risikere at bankansatte sladrer om mine konti?

Skumle greier - visste ikke at bankansatte også fungerte som politi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...