Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

¨Hva synes dere egentlig om innvandring?

Selv synes jeg det er en helt GAL ordning her i Norge. Vi tar de imot med åpne armer"stakkars, de har ikke hatt det så godt" Ja selvfølgelig er det synd på de. men må vi ta så mange inn i landet kan vi ikke hjelpe de i landet istedet?

Tenk også på all dritten vi tar inn i landet, nå får jeg sikkert kommentar om at , Nordmenn er ikke bedre osv. Men hva er egentlig fegslene fylt av, jo innvandrere. Jeg synes etter den første feil. send de hjem.

Jeg synes Norge burde satse mer på opplæring, lær de Norske kulturer, og regler. Forby muslimske drakter i skoler. og forlag "norskprøve"

Videoannonse
Annonse
Gjest Embla s
Skrevet

Bare et spørsmål: Hva er "norskprøve"? Har det med språk eller kultur å gjøre (eller noe helt annet?)?

Skrevet

En prøve etter avsluttet norskkurs.

Skrevet

Applaus til Kreps!

Endelig noen som tørr å kalle en spade for en spade!

Jeg er 100% enig med deg, Kreps.

Jeg blir helt matt når jeg ser hvordan enkelte innvandrere blir behandlet.

Når det gjelder straffbare forhold, så bør de sendes rett tilbake til hjemlandet.

-Sammen med resten av familien sin.

Kanskje de tenker seg om både en og to ganger, før de gjør noe galt. :evil:

At mange av dem lever et kriminelt liv, er det liten tvil om.

Det holder med å se bilene de kjører...

Senest forrige uke så jeg ei innvandrerdame komme til byens Sosialkontor i taxi!! :o

Hun var iført minkkåpe!!

Jeg er også enig i at de bør hjelpes i det landet de bor.

Vi trenger ikke være "verdens beste" når det gjelder å hjelpe andre bestandig.

Nok er nok!

Jada, la pepperet hagle, men dette var min mening.

-Og den står jeg for.

Takk til Kreps, som startet en interessant tråd! :wink:

Skrevet

Godt å høre at noen er enig.

Tenk også på kvinnesynet, i dems øyne er vi ikke verdt en dritt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Svært uhøflig å påpeke skrivingen/Norsken til folk. Alle forsto vel innholdet i dette innlegget.

Dette har vert diskutert før her inne.

Har dere for vane å rette på folk som snakker feil også.?

Sikkert mye dere andre kan, men noe har sviktet underveis. Takt og tone.

Ellers kan jeg si mye om innvandring.Det er vel ikke det største problemet i Norge i dag. Kansje det var flykninger du mente?

Vi er forpliktet igjennom FN og ta i mot kvoteflykninger. Tar vi inn en flykning så vil vel det i realiteten si 4 (eller var det 7). For med en så kommer gjenforening av andre familiemdl.

Jeg synes Norge har vert veldig snill med tanke på regelverk osv.

Skrevet
Svært uhøflig å påpeke skrivingen/Norsken til folk. Alle forsto vel innholdet i dette innlegget.

Dette har vert diskutert før her inne.

Har dere for vane å rette på folk som snakker feil også.?

Sikkert mye dere andre kan, men noe har sviktet underveis. Takt og tone.

.

Jeg har ikke påpekt skrivefeil, jeg har selv mange. Poenge mitt er at de skal lære seg norsk.

Skrevet

Jeg synes Norge har vert veldig snill med tanke på regelverk osv.

Dumsnill, spør du meg! :roll:

Skrevet

Dumsnill, spør du meg! :roll:

JA nå får vi slutte å være så blåøyde

Skrevet

Jeg er ganske enig i mye av det Kreps og Barbie skriver jeg.

Jeg har intet imot utlendinger, og jeg ser ikke på hudfarge som noe hinder i å ta kontakt med noen. Jeg synes det er flott å få ta del i flere ulike kulturer og utvide horisonten :)

Men jeg synes vi kanskje bør "pause" innvandringen litt ?

Vi har tross alt mye å få bukt med her hjemme ( og ikke kom med det at " i alle andre land har folk det så mye verre her osv. Det ER faktisk mye gruff her! Bare se dere litt om! Det er prioriteringen jeg har litt problemer med ) og jeg mener vi bør ta så godt som mulig vare på ALLE som er her i landet nå, før vi får inn flere å ta vare på.

Situasjonene i flere asylmottak er nå ganske på kanten, og jeg synes ikke myndighetene er så flinke der...

Kvinnesyn er noe som jeg engasjerer meg litt i.

Mange muslimske menn kaller faktisk norske kvinner for horer og tøyter og tror at vi er fritt vilt. Selv om vi tør å være single, og å gå på byen kledd sexy, så betyr det for pokker ikke at vi er promiskuøse og løsaktige ? At vi velger karriere og sosialt liv framfor kjøkkenhåndkler og Zalo, er visst også vrient å fordøye.

Jeg synes vi bør ha pålagt norskundervisning til alle som ikke kan norsk ordentlig ( unntatt skandinaver,- de har så like språk, at det bør ikke være så stort problem ) og samtidig innføre et kurs i etikk, moral og norske lover! Det trengs!

Dette bør være for alle ( unntatt ovennevnte ), både engelskmenn, spanjoler og tyrkere.

Gjest Poirot
Skrevet

Om innvandrere i fengsel:

-en del er norske statsborgere med mørk hud, de kan ikke sendes ut

-mange er narkokurerer som ellers ikke bor i Norge, men som blir tatt på grensen. Disse sendes straks ut etter soning.

-Innvandrere som bor i Norge, men ikke er norske statsborgere blir faktisk sendt ut jevnlig de også, det er bare det at det ikke står om det i avisen.

Dette var vel gode nyheter?

Forøvrig sier det seg selv at man ikke akn sende ut noen som ikke har gjort noe galt (familien), da dette vil være kollektiv avstraffning som rett og slett ikke er lov.

Når det gjelder norsk er det alt lange køer for å få gå på kurs. Men for min del må det gjerne innføres tvungent kurs i norsk og samfunnsfag. Og gjerne en språkprøve før man kan få statsborgersakp.

Asylsøkere kan sjelden hjelpes der de er, nettopp fordi det er farlig for dem å være der. Det er derfor de kommer hit.

Skrevet
Om innvandrere i fengsel:

-Innvandrere som bor i Norge, men ikke er norske statsborgere blir faktisk sendt ut jevnlig de også, det er bare det at det ikke står om det i avisen.

Det er de færreste, de får alt for mange sjanser

Gjest Poirot
Skrevet

Det er de færreste, de får alt for mange sjanser

For min del kan de gjerne sende ut flere, er enig med deg der. Mitt poeng er bare at det skjer. Det vet jeg godt, for jeg har familie som jobber med det.

Skrevet

Ja det skjer, men alt for skjelden. Mange som skulle blitt sendt ut får også bli pga familie i Norge.

Gjest Poirot
Skrevet
Ja det skjer' date= men alt for skjelden. Mange som skulle blitt sendt ut får også bli pga familie i Norge.

Det stemmer. Etter mitt syn burde denne regelen vært strengere, men det er ltså internasjonale lover mht menneskerettigheter vi må følge. Er mao ikke noe Norge kan bestemme.

Skrevet

Men Norge har fortsatt en laaang vei å gå i forhold til innvandring.

Gjest Poirot
Skrevet
Men Norge har fortsatt en laaang vei å gå i forhold til innvandring.

De fleste land tar jo imot flere enn oss tror jeg.

Skrevet

De fleste land tar jo imot flere enn oss tror jeg.

Ja noe tar imot fler enn oss, i de landene er også problemet større. De er opdratt på en helt annen måte, og har andre syn på mange ting.

Jeg vanket med noen pakistanske, og albanske før, makan til dritt folk, skal du lete lenge etter(det finnes selvsakt unntak fra regelen) De hadde ingen hemninger dette var voksne mennesker. måten de snakket til kvinner, og om kvinner på var helt forferdelig. Norske kvinner spesielt var horer, dette var noe de virkelig mente. Måten vi kledde oss på, snakket på. At vi gikk ut alene, og kanskje tilogmed snakket med andre menn på. Dette var noe de aldri hadde godtatt.

Nå skeiet jeg litt ut, men saken er det at vi er opdradd på to vidt forskjellige måter. derfor blir også konfliktene store.

Norge burde slutte med denne dillingen og sende hjem de, der hvor det ikke er krig. +øke antall år før du kan bli Norsk Statsborger

Gjest Brunhilde
Skrevet

Litt harde fakta:

Førstegenerasjonsinnvandrere  

I alt 238 462

1 Sverige 22 375

2 Danmark 17 551

3 Jugoslavia 13 402

4 Pakistan 13 227

5 Bosnia-Hercegovina 11 587

6 Vietnam 11 106

7 Storbritannia 10 576

8 Iran 9 151

9 Tyskland 8 621

10 USA 7 323

Dette er en statistikk fra år 2000 - dere kan lese mer her.

Norge er et av den landene i verden som tolker FN s Flyktningkonvensjon til ytterste konsekvens.

Norge har undertegnet Dublinkonvensjonen som innebærer at asylsøkere returneres til første ankomstland innenfor Schengen.

Norge har innført en ny lov fra 01.09.04 "Lov om Introduksjonsprogram for Flyktninger" - les og lær!

Jeg blir matt av å lese innlegg som ditt Kreps, og jeg tror mange av dere bare slenger ut en kommentar i "hytt og pine" UTEN helt å vite forskjellen på "innvandrer", "flyktning" og "asylsøker". Jeg vet ikke om den uvitenheten er vel eller ille, jeg vet bare at å være flyktning er et helvete!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...