Gå til innhold

Sår på halen, stakkar

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en liten hund som har fått et lite sår på halen. Vet ikke hvordan det skjedde, men det ser ikke såå alvorlig ut. Det er bare et lite sår, men problemet er at hunden driver å slikker og spiser på det så ruren faller av etter det har grodd og fått rur.

Noen tips om hva jeg kan gjøre med det? Ønsker helst ikke ha på bandasje, det tror jeg vil bli revet av ganske kjapt. Prøver jo å passe på at det ikke blir slikket eller spist på, men man kan jo ikke følge med hunden hvert sekund heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta å smør på en salve. Hmm nå husker jeg ikke hva den jeg brukte heter, men jeg fikk den av veterinæren. Var en salve som hjalp såret å gro, også smakte det så vondt at bikkja slutta å slikke på såret helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å smør på en salve. Hmm nå husker jeg ikke hva den jeg brukte heter, men jeg fikk den av veterinæren. Var en salve som hjalp såret å gro, også smakte det så vondt at bikkja slutta å slikke på såret helt.

Bacimycin? Det fikk jeg da hunden min hadde sår på foten, men måtte ha potesokk utenpå i tillegg så han ikke skulle slikke på såret.

Endret av Cathrine88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacimycin? Det fikk jeg da hunden min hadde sår på foten, men måtte ha potesokk utenpå i tillegg så han ikke skulle slikke på såret.

Bacimycin smaker jo søtt og godt for bikkja mener jeg å huske. Tror ikke det var det. Eller så var det det jeg fikk med en heftbandasje utenpå. Hmm, nå ble jeg usikker :P lenge siden gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett. Et godt råd er å dra til veterinær, for de har triks for at bikkja ikke skal slikke på det hele tiden. Dessuten kan de sjekke om det har oppstått infeksjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Survival

kjøpe sånn svær krage som hunden har rundt halsen til såret er grodd?:)

Hvis dette såret er et relativt lite sår, vil jeg absolutt si at det ikke er nødvendig med en svær krage på hunden. Kragen plager jo hunden ganske mye unødvendig i så fall.

Nei, dra til veterinær i stedet og få tips om en krem du kan ha på såret og som smaker vondt for hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...