Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La meg få si det slik: jeg skjønner at de slutter :blunke:

Gjest sexysadie
Skrevet

Hvorfor er politiet pålagt å vokte den amerikanske ambassaden i første omgang?

Er ikke d litt sløsing med ressurser?

Gjest Poirot
Skrevet
Hvorfor er politiet pålagt å vokte den amerikanske ambassaden i første omgang?

Fordi internasjonale traktater pålegger enhver stat å sikre området ambassader ligger på, så de skal få være i fred. Offisielt sett er man ikke i Norge når man går inn i en ambassade, noen land kan derfor bli svært utsatt mht angrep. Bare se på truslene mot de norske ambassadene den siste tiden, det er lite gøy å ha en slik arbeidsplass.

Tilsvarende kan man heller ikke pågripe folk med diplomatisk status, og bilene har egne skilt.

Men ingen tvil om at det koster mye og sikkert er driiiit kjedelig.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg synes det var skikkelig diskriminerende av media å vinkle saken på den måten de gjorde det: "PolitiKVINNER slutter fordi de kjeder seg på jobb", når saken egentlig handlet om at det er kjedelig for alle som jobber i politiet å passe på diplomatene. Eller er det bare damer som må ha vakttjeneste?

Skrevet

Hvis ikke norsk politi holder vakt utenfor ambasaden kommer den til å bli voktet av triggerhappye CIA folk på innsiden.

Gjest sexysadie
Skrevet

Du må rekne med at de hemmelige tjenester er godt representert der uansett....

Gjest Anonymous
Skrevet

Den amerikanske ambassaden er voktet på innsiden. Tror du må gjennom to sikkerhetskontroller........

Gjest Anonymous
Skrevet

Du går ikke år på høgskole for å slite skosåler ved en ambassade.

Skrevet

Poriot du svarte ikke på spørsmålet helt da....?

Den amerikanske ambassade kan bare flytte på seg dersom de føler seg truet av barna på Wang eller folk som skal til Court Adelers gate.

Norske styresmakter blir banged in the ass av Bush av og vennene hans.

Faen de kveler jo Drammensveien og stjeler parkeringsplasser, utplasser masse betong i veien samtidig som de skriker "sikkerhet"???

Fy faen. Jeg er så lei at folk er så slikkere av Bushpungen.

Waco

Gjest Anonymous
Skrevet

Kvinnene det er snakk om har jo ikke sluttet i politiet heller. De har bare funnet seg stillinger med mer givende arbeidsoppgaver enn ambassadevakthold. Det er rett og slett fordummende å stå og kope utenfor en ambassade i time etter time. Tror de fleste har andre mål i tankene når de bruker tre år på en høyskoleutdannelse.

"En av fem"

Skrevet
Poriot du svarte ikke på spørsmålet helt da....?

Den amerikanske ambassade kan bare flytte på seg dersom de føler seg truet av barna på Wang eller folk som skal til Court Adelers gate.

Norske styresmakter blir banged in the ass av Bush av og vennene hans.

Faen de kveler jo Drammensveien og stjeler parkeringsplasser, utplasser masse betong i veien samtidig som de skriker "sikkerhet"???

Fy faen. Jeg er så lei at folk er så slikkere av Bushpungen.

Waco

Så vidt jeg så ble det vel ikke stilt noe spørsmål...?

Meg bekjent er ambassaden på flytting, men det tar tid.

For min del burde de holde til far far away, så de ikke opptar en av Oslos viktigste gater.... Men så lenge de er der, må man beskytte de, det er vi forpliktet til.

Skrevet

Jeg synes det er mye syting på politiet. I hvert fall hvis jeg skal dømme etter reportasjen her. Hvem er det ikke som synes at arbeidsoppgavene kan være kjedelige til tider? Godt mulig det er folk som synes alt de gjør på jobb er givende, og derfor aldri kjeder seg, men de er langt ifra majoriteten.

Get a grip. Slutt å syt.

Det vil alltid komme perioder med piss arbeid.

Skrevet

Er nok ikke akkurat det dem hadde sett for seg nå de utdanna seg.

Er det noe vakthold utenfor ambassader "til vanlig" og?

Jeg synes det var skikkelig diskriminerende av media å vinkle saken på den måten de gjorde det: "PolitiKVINNER slutter fordi de kjeder seg på jobb", når saken egentlig handlet om at det er kjedelig for alle som jobber i politiet å passe på diplomatene. Eller er det bare damer som må ha vakttjeneste?

Så og si enig med deg der, det har jo ingenting med saken å gjøre hvilket kjønn det er snakk om, media er veldig mye med på å bidra til å gjøre menn og kvinner forskjellige. Selvfølgelig er de forskjellige, men stort sett er disse forskjellene så uvesentlige for mange saker at det blir usaklig å ha de med. De kunne heller skrivi at 7 ansatte i politiet har skiftet stillinger eller sluttet i jobb. Legg merke til overskrifta, helt på trynet.

Skrevet
Er det noe vakthold utenfor ambassader "til vanlig" og?

Nei, men politiet kjører oftere gjennom gatene på patruljering. Kun ambassader som det vurderes at har et ekstra sikkerhetsbehov har politivakt, for tiden er det USA og Israel som jeg vet om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...