Hinata Skrevet 24. februar 2012 #1 Skrevet 24. februar 2012 Jeg svømmer i klorvann 2 ganger i uka, og dette har ikke akkurat gjort underverker for håret mitt. Håret blir fort slitt og er eldig tørt i tuppene. Er derfor på utkikk etter en hårkur (eller noe annet) som kan pleie håret og beskytte det litt for klorvannet. Noen som har noen produkter å anbefale?
Chocoholic Skrevet 24. februar 2012 #2 Skrevet 24. februar 2012 Denne http://www.matrix.com/products/biolage/sunsorials/sun_repair_treatment.aspx er helt fantastisk. Bruker den om sommeren etter at håret har vært utsatt for sol, men også etter at jeg har badet i klor. Fungerer kjempebra for min del.
Zzyzx Skrevet 24. februar 2012 #3 Skrevet 24. februar 2012 Bruker du badehette? Jeg synes det er vel så viktig for å beskytte håret. I tillegg bruker jeg en fuktighetskur i dusjen etter svømminga. Hvilken jeg bruker er varierende og mer eller mindre tilfeldig. 1
mEditari Skrevet 24. februar 2012 #4 Skrevet 24. februar 2012 Joico K-Pak reconstructor er en god hårkur for vanlig hårtype om du er ute etter fuktighet. Ellers anbefaler jeg å bruke hårolje når man bader mye, enten det er i basseng eller sjø/hav. Da blir håret beskyttet mot elementene. Selv er jeg en fan av Morroccan hair oil, som ikke føles klissete eller tynger håret. Har skrevet om begge i bloggen min, om du er interessert
Hinata Skrevet 24. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 24. februar 2012 Jeg er nok ikke flink til å bruke badehette nei
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #6 Skrevet 24. februar 2012 Badehette er helt nødvendig. Jeg ville tatt en hårolje i håret før jeg gikk i bassenget og brukt en god fuktighetskur etterpå, i badstuen.
Jade Skrevet 25. februar 2012 #7 Skrevet 25. februar 2012 Har lest at silikoner beskytter håret mot klor, så en sjampo med silikoner er sikkert ikke dumt.
SmallTalk Skrevet 25. februar 2012 #8 Skrevet 25. februar 2012 Joico K-Pak reconstructor er en god hårkur for vanlig hårtype om du er ute etter fuktighet. Ellers anbefaler jeg å bruke hårolje når man bader mye, enten det er i basseng eller sjø/hav. Da blir håret beskyttet mot elementene. Selv er jeg en fan av Morroccan hair oil, som ikke føles klissete eller tynger håret. Har skrevet om begge i bloggen min, om du er interessert Dette er en hårkur for herpet hår som trenger både fuktighet og proteiner. Det er ikke en hårkur for et vanlig hår som kun trenger fuktighet. Hvilke produkter bruker du nå, Hinata? Og hva slags kvalitet er det på håret ditt i utgangspunktet? Er det f.eks farget eller bleket? Hvilke produkter du bør bruke avhenger av hvilket utgangspunkt håret ditt har. 1
Antlers Skrevet 25. februar 2012 #9 Skrevet 25. februar 2012 (endret) Joico K-Pak reconstructor er en god hårkur for vanlig hårtype om du er ute etter fuktighet. Ellers anbefaler jeg å bruke hårolje når man bader mye, enten det er i basseng eller sjø/hav. Da blir håret beskyttet mot elementene. Selv er jeg en fan av Morroccan hair oil, som ikke føles klissete eller tynger håret. Har skrevet om begge i bloggen min, om du er interessert Dette kan riktignok bidra til å beskytte håret, men det er allikevel uakseptabelt å bruke i svømmehall. I svømmehallen er det viktig at alle er skikkelig rene før de hopper uti bassenget, slik at man får best mulig effekt fra filtrene som skal holde vannet rent. Ren i svømmehall er ikke helt det samme som å være ren ellers, så her er det viktig at man vasker av seg alt av fett og produktrester, selv om man kanskje dusjet om morgenen, hadde litt hårolje i tuppene og føler seg fin og fresh. I tillegg vil det å dusje grundig (inkludert hårvask) før man bader føre til at man slipper at klorlukten henger igjen på kropp og hår. Når det lukter sterkt av klor, er ikke det et tegn på at svømmehallen er ekstra ren. Tvert i mot er den ekstra skitten, fordi det lukter mer når kloren jobber med å fjerne skitt. Bruk badehette! Det er det beste for både hår og svømmehall Endret 25. februar 2012 av Antlers
mEditari Skrevet 25. februar 2012 #10 Skrevet 25. februar 2012 Dette er en hårkur for herpet hår som trenger både fuktighet og proteiner. Det er ikke en hårkur for et vanlig hår som kun trenger fuktighet. Når TS sier at håret er slitt og tørt, så oversetter jeg slitt til "herpet". Det er nettopp slikt Joico K-pak er god til.
mEditari Skrevet 25. februar 2012 #11 Skrevet 25. februar 2012 Dette kan riktignok bidra til å beskytte håret, men det er allikevel uakseptabelt å bruke i svømmhall. I svømmehallen er det viktig at alle er skikkelig rene før de hopper uti bassenget, slik at man får best mulig effekt fra filtrene som skal holde vannet rent. Ren i svømmehall er ikke helt det samme som å være ren ellers, så her er det viktig at man vasker av seg alt av fett og produktrester, selv om man kanskje dusjet om morgenen, hadde litt hårolje i tuppene og føler seg fin og fresh. I tillegg vil det å dusje grundig (inkludert hårvask) før man bader føre til at man slipper at klorlukten henger igjen på kropp og hår. Når det lukter sterkt av klor, er ikke det et tegn på at svømmehallen er ekstra ren. Tvert i mot er den ekstra skitten, fordi det lukter mer når kloren jobber med å fjerne skitt. Bruk badehette! Det er det beste for både hår og svømmehall Vet du, det med hygiene i svømmehall tenkte jeg rett og slett ikke på - og det er jo så viktig! Stemmer nok for badehette jeg og. 1
SmallTalk Skrevet 25. februar 2012 #12 Skrevet 25. februar 2012 Når TS sier at håret er slitt og tørt, så oversetter jeg slitt til "herpet". Det er nettopp slikt Joico K-pak er god til. Ja, dette er jeg enig i, men du skrev "Joico K-Pak reconstructor er en god hårkur for vanlig hårtype om du er ute etter fuktighet", og det er det jeg sa meg uenig i. Denne hårkuren er fortsatt ikke for vanlig hår som kun trenger fuktighet, men for godt herpet hår.
mEditari Skrevet 25. februar 2012 #13 Skrevet 25. februar 2012 Ja, dette er jeg enig i, men du skrev "Joico K-Pak reconstructor er en god hårkur for vanlig hårtype om du er ute etter fuktighet", og det er det jeg sa meg uenig i. Denne hårkuren er fortsatt ikke for vanlig hår som kun trenger fuktighet, men for godt herpet hår. Generelt syns jeg ikke K-paken gir så mye, og mange av mine venninner som bare ønsker en god hårkur uten dilldall, bruker denne med stort hell. Veldig grei hårkur, som er billig og lett å få tak i.
SmallTalk Skrevet 25. februar 2012 #14 Skrevet 25. februar 2012 Generelt syns jeg ikke K-paken gir så mye, og mange av mine venninner som bare ønsker en god hårkur uten dilldall, bruker denne med stort hell. Veldig grei hårkur, som er billig og lett å få tak i. Da tror jeg du bør lese litt mer om hva slags hårtyper K-pack serien er beregnet på. At din personlige mening er at dette er en hårkur for normalt hår som trenger fuktighet hjelper ikke når produsenten og alle de som selger den sier at dette er en hårkur for virkelig herpet hår. Dette er ikke noen hårkur som vil gi deg skinnende mykt og blankt hår slik man normalt sett forventer av en hårkur for normalt hår som kun trenger fuktighet. Spesielt billig er den heller ikke. L'Oreal og Redken sine produkter pleier å være billigere.
mEditari Skrevet 25. februar 2012 #15 Skrevet 25. februar 2012 Joico koster 135,- hos Feelunique, og er en av de billigste hårkurene. Og det hjelper ikke hva produsenten skriver om produktet, dersom forbrukerne har en annen oppfatning - det sier seg nesten selv synes jeg. Om alle produkter holdt hva de lovet så hadde vi hatt ferskenhud og tykt glansfullt hår alle mann
Hinata Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #16 Skrevet 27. februar 2012 Dette er en hårkur for herpet hår som trenger både fuktighet og proteiner. Det er ikke en hårkur for et vanlig hår som kun trenger fuktighet. Hvilke produkter bruker du nå, Hinata? Og hva slags kvalitet er det på håret ditt i utgangspunktet? Er det f.eks farget eller bleket? Hvilke produkter du bør bruke avhenger av hvilket utgangspunkt håret ditt har. Jeg bruker butikkshampo for øyeblikket (sunsilk hvis det har noe å si, og den vil jeg tippe er proppet full med silikoner, Jade ). Håret er hverken farget eller bleket, bruker ikke andre produkter i det heller, og bruker ikke rettetang eller hårføner. Håret mitt hadde lett for å bli fett før jeg begynte med svømming, typisk nordisk hår som er tynt og veldig glatt.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #17 Skrevet 27. februar 2012 Joico koster 135,- hos Feelunique, og er en av de billigste hårkurene. Og det hjelper ikke hva produsenten skriver om produktet, dersom forbrukerne har en annen oppfatning - det sier seg nesten selv synes jeg. Om alle produkter holdt hva de lovet så hadde vi hatt ferskenhud og tykt glansfullt hår alle mann Si hva du vil, Joico K-pak reconstructor ER fremdeles ikke en fuktighetskur. Det er en proteinkur, og den vil i mange tilfeller gjøre håret verre hvis man ikke mangler proteiner, og bare trenger fuktighet. At den fungerer på deg og venninnene dine betyr bare at dere ikke har hår som kun trenger fukt, ikke at denne kuren er beregnet på noe annet enn produsenten sier. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå