Quinden Skrevet 9. januar 2004 #1 Del Skrevet 9. januar 2004 Heisann har gått lenge arbeidsledig og går nå på AMO-kurs sammen med 5 andre. Vi diskuterer om vi skal starte et overnattingstilbud her jeg bor, (det fins ingen andre), mange turister fra utlandet kommer hit hele året. I rolige perioder vil vi satse på middagservering, konfirmasjoner, kursvirksomhet. Huset er midt i blinken, god plass. Det beste er at det ligger helt ved en stor strand, med utsikt over Nordsjøen rett utenfor vinduene. Men vi må først få inn penger til prosjektet. Hva syns dere? Noen som jobber for seg selv. Råd og vink mottas med takk. God helg til dere som leser dette :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 10. januar 2004 #2 Del Skrevet 10. januar 2004 Hei! Virkar som ein spanande idè! Eg har ikkje erfaring med å jobbe for meg sjølv, men pappa er medeigar og 'meddrivar' av ei lita bedrift (omtrent 20 tilsette trur eg). Rett nok er det innan ein heilt annan bransje (jern og metall), men nokre fellestrekk er det jo. Du vert nok engasjert i jobben din på ein heilt spesiell måte - både på godt og vondt. Trur aldri han kunne tenkt seg å gå tilbake til å vere 'ein i mengda' i ei stor bedrift. Men av og til kan ein sjå kor sliten han er - det er vondt. Det er gjerne i periodar der det er noko som er vanskeleg - personalvanskar, økonomiske problem eller liknande. Uansett kva som skjer, ynskjer eg deg/dykk lukke til i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2004 #3 Del Skrevet 10. januar 2004 Tusen takk Pip :D Koselige ord. Håper det går fint med din far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 10. januar 2004 #4 Del Skrevet 10. januar 2004 Hei igjen! Tenkte òg eg skulle nemne at firmaet deira no er inne i sitt tiande år - så det har i grunnen gått veldig bra med dei ja! (Men framleis er det som sagt ein del slit...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigella Skrevet 10. januar 2004 #5 Del Skrevet 10. januar 2004 Ideen høres spennende ut! Her er en side for å etablere og drive egen virksomhet, mange nyttige linker http://www.bedin.no/ Kanskje du får noen matnyttige tips der. Etablerere/gründere kan søke SND om økonomisk støtte. http://www.snd.no/templates/Page.aspx?id=46238 Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2004 #6 Del Skrevet 10. januar 2004 Hei Lykke til vil jeg si. Vi driver selv en overnattingsbedrift, hytteutleie. Vi har hatt det som fritidsjobb nå i 6 år. Nå har mannen min gått ned til 1/2 stilling og det skal jeg også etterhvert. Før kunne jeg ikke tenke meg å jobbe med noe som hindret at jeg ikke kunne ta ferie når jeg ville osv. Men nå hvor det er mitt eget jeg styrer så gjør det ingenting. Jeg trives godt med å "pleie" gjestene. Forsøke å gjøre at de føler at deres ferie har vært topp. Det å gi de, det lille ekstra som de ikke får på et hotell eller ved å leie hytte fra et byrå. Personlig oppfølging, service og kvalitet er utrolig viktig. Hvis du er glad i mennesker, liker å yte service så kan jeg absolutt anbefale egen bedrift. Som du skriver er dere flere som vil starte sammen og det har selvfølgelig sine fordeler og ulemper. Dere bør snakke gjennom alle tenkelige og utenkelige problemstillinger for dere starter. Driftsform og eierstruktur må dere også ta stilling til. Det er mange ulike eierformer. Jeg gleder meg veldig til økonomien er så bra at vi begge kan leve av det. Vi har turister fra mange land og vi møter så mye trivelige mennesker. Ofte har vi hatt mye kontakt med de på mail før de kommer. Føler at vi allerede er gamle kjente da vi møtes. Noen kommer tilbake år etter år. Utenlandske gjester skryter ofte av det Norske folk som de syntes er gjestfrie og vennlige. Lite kjas, mas og stress i Norge. Du har mye å glede deg til hvis du starter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 11. januar 2004 #7 Del Skrevet 11. januar 2004 Høres ut som en veldig god ide. Det forutsetter jo at det er noe du brenner for - men det virker jo sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2004 #8 Del Skrevet 11. januar 2004 Tusen takk for oppmuntringen. Det krever veldig mye planlegging og et sikkert konsept. Men vi er igang, så får vi se om det er liv laga. Skal holde dere oppdatert på fronten ! Tusen takk :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå