Helge1 Skrevet 23. februar 2012 #1 Skrevet 23. februar 2012 Jeg er nettopp utstøtt av jehovas vitner og er nærvøs da mye av troen fortsatt sitter igjen. Derfor lager jeg denne avstemningen og håper mer erfarne utstøtte deltar som støtte også. Jehovas vitner er harmløse mennesker - så lenge du ikke forlater dem. Da står du på bar bakke.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #2 Skrevet 23. februar 2012 Du har fortsatt deg selv Helge! Det kommer til å gå bra! Kansje du skal snakke med noen, feks legen din. Fortell hvordan du har det!
Gjest Elyssa Skrevet 24. februar 2012 #3 Skrevet 24. februar 2012 Det begynner å bli vel mange like tråder nå, Helge. Kan du ikke holde deg til 1?? 2
Tullepia Skrevet 24. februar 2012 #4 Skrevet 24. februar 2012 Jeg er nettopp utstøtt av jehovas vitner og er nærvøs da mye av troen fortsatt sitter igjen. Derfor lager jeg denne avstemningen og håper mer erfarne utstøtte deltar som støtte også. Jehovas vitner er harmløse mennesker - så lenge du ikke forlater dem. Da står du på bar bakke. Ondt er det ikke, i så tilfelle er de fleste mennesker onde da de har en tro på at dommens dag vil komme (flertallet av verdens befolkning er religiøse og tror på en form for dommedag). Du sier at mye av troen sitter igjen, men at du er blitt utstøtt. Jeg vet ikke hva som førte til at du ble utstøtt, men man skal ha gjort en del "gale" ting for å få til det. Altså må du på forhånd ha hatt en idé om at ikke alt JV lærer er riktig eller verdt å følge. Du bør finne noen å snakke med som kan hjelpe deg med den angsten du sliter med og hjelpe deg å rydde opp i den teologien du fortsatt bærer med deg, slik at du finner ut om troen lever i deg eller om den er på vei til å "dø".
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #5 Skrevet 24. februar 2012 Helge- Dette er vranglære av værste sort,eg forstår ikke hvor Jv har det fra at det er bare de som kommer til himmelen, De 144 000 som det står om som er frikjøpt fra jorden, er jødiske stammer som skal misjonere i endetiden. Om du tror Jesus er din frelser,og sto opp den tredje dag er du frelst. Be Jesus om fred og om og ta bort din frykt Lykke til i fremtiden,håper du har noen du kan snakke med i din nærhet
MalloryK Skrevet 24. februar 2012 #6 Skrevet 24. februar 2012 (endret) Det begynner å bli vel mange like tråder nå, Helge. Kan du ikke holde deg til 1?? Enig, 6 like tråder på 2 dager Endret 24. februar 2012 av MalloryK
yes2yes Skrevet 24. februar 2012 #7 Skrevet 24. februar 2012 Nei, de er ikke onde. Det er den troen de har, og så lenge de ikke skader andre, kan de strengt tatt ikke klandres for at medlemmene blir lært opp til å tro på det JV tror på. Jeg er enig at troen baserer seg mye på menneskets frykt, men i alle religioner er det alltid en eller annen 'frykt-faktor', og sånn må det være ellers ville det vært helt håpløst å holde medlemmer unna synder. Selv i det livet vi har nå kan ikke samfunnet fungere om de fleste ikke blir avskrekket fra visse handlinger. Også er jeg enig med de over. Det er en lei situasjon du er i nå, og jeg håper du kommer deg på bena etter å ha blitt utstøtt fra menigheten, men å lage masse tråder som tar for seg det samme (det negative med menigheten) blir litt vel mye. 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #8 Skrevet 24. februar 2012 og så lenge de ikke skader andre Jeg mener vi har et prakteksemplar på at det er dette de gjør...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå