AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #1 Skrevet 23. februar 2012 Hei. Jeg er en ung gutt som egentlig ønsker meg sixpack. Er i utgangspunktet slank men har en liten mage som jeg må holde inn for at den skal se flat ut, da føler jeg meg vel. Vil så gjerne kunne se slik ut uten å holde magen inne og vurderer å gå ned 2-3 kilo for å oppnå dette. Problemet er bare at jeg er 176 høy og allerede bare veier 64 kilo (og jeg har muskelmasse, har trent styrke en god stund), så jeg er jo tynn. Men på en annen side har jeg hørt at på tynne gutter så legger de første 5 kiloene seg rundt magen - og der kjenner jo jeg meg igjen og tenker at hvis jeg går ned 3 kilo vil det bli tatt fra magen (planlegger å vedlikeholde muskelmassen og trene styrke i slankeperioden) men er det realistisk eller er det galskap å gå i underskudd hver dag i en måned når jeg allerede er såpass slank? Fikk beskjed av legen om at jeg hadde delte magemuskler og derfor hadde den lille magen, men synes å huske en gang når jeg var enda noen kila tynnere at magen var mindre. Hva synes dere? Er saken den at jeg har et par kilo som har lagt seg på magen eller er vekten for lav til at det er tilfellet?
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #2 Skrevet 23. februar 2012 Du må ned i fettprosent, ikke vekt.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #3 Skrevet 23. februar 2012 Du må ned i fettprosent, ikke vekt. Er vel strengt tatt det han tenker når han skal trene styrke og gå i kcal-underskudd?
Wiggins Skrevet 23. februar 2012 #4 Skrevet 23. februar 2012 Problemet er bare at jeg er 176 høy og allerede bare veier 64 kilo (og jeg har muskelmasse, har trent styrke en god stund), så jeg er jo tynn. Men på en annen side har jeg hørt at på tynne gutter så legger de første 5 kiloene seg rundt magen - og der kjenner jo jeg meg igjen og tenker at hvis jeg går ned 3 kilo vil det bli tatt fra magen (planlegger å vedlikeholde muskelmassen og trene styrke i slankeperioden) men er det realistisk eller er det galskap å gå i underskudd hver dag i en måned når jeg allerede er såpass slank? Du vil ikke klare å bygge noe særlig muskler hvis du ligger i energiunderskudd. Du vil miste litt muskelmasse, men hvis du gjør det riktig vil du for det meste miste fett. DU KAN IKKE PUNKTSLANKE DEG. Du kan ikke regne med at alt fett du mister forsvinner fra magen. Du vil måtte miste fett over hele kroppen. Det høres ikke spesielt lurt ut å prøve å slanke seg når du er såpass tynn allerede. Det vil være bedre å fokusere på å trene utholdenhet og styrke, da får du det beste fra begge deler. Det er spesielt utholdenhetstrening som får fart på fettforbrenningen. 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #5 Skrevet 23. februar 2012 Du vil ikke klare å bygge noe særlig muskler hvis du ligger i energiunderskudd. Du vil miste litt muskelmasse, men hvis du gjør det riktig vil du for det meste miste fett. DU KAN IKKE PUNKTSLANKE DEG. Du kan ikke regne med at alt fett du mister forsvinner fra magen. Du vil måtte miste fett over hele kroppen. Det høres ikke spesielt lurt ut å prøve å slanke seg når du er såpass tynn allerede. Det vil være bedre å fokusere på å trene utholdenhet og styrke, da får du det beste fra begge deler. Det er spesielt utholdenhetstrening som får fart på fettforbrenningen. Men jeg har ikke tenkt å bygge muskler, jeg trener de for å bevare og dermed miste mest fett. Og jeg antar at jeg vil miste mest fra magen ettersom jeg ikke har mye fett andre steder, og resten av kroppen kan jo trenes til å bli større med styrketrening i ettertid. Men klart, problemet er jo at jeg kan se spinkel ut/bli veldig tynn i ansiktet etc.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #6 Skrevet 23. februar 2012 Er vel strengt tatt det han tenker når han skal trene styrke og gå i kcal-underskudd? Vil så gjerne kunne se slik ut uten å holde magen inne og vurderer å gå ned 2-3 kilo for å oppnå dette. Virker ikke sånn.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #7 Skrevet 23. februar 2012 Vil så gjerne kunne se slik ut uten å holde magen inne og vurderer å gå ned 2-3 kilo for å oppnå dette. Virker ikke sånn. Ja, han skal gå ned 2-3 kilo fett og BEHOLDE muskelmassen ved å trene styrke. Musklene vokser ikke (selv om de trenes) når man er i underskudd så skal han miste noe fett må han ned i vekt. Så jo, virker sånn. Jeeeeeeeeez....
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #8 Skrevet 23. februar 2012 Fikk beskjed av legen om at jeg hadde delte magemuskler og derfor hadde den lille magen, men synes å huske en gang når jeg var enda noen kila tynnere at magen var mindre. Hva synes dere? Er saken den at jeg har et par kilo som har lagt seg på magen eller er vekten for lav til at det er tilfellet? For det første så bør du absolutt ikke ned i vekt. Ditt "problem2 er at du har delte magemuskler. Jeg vet at noen kvinner får det etter svangerskap. Noen får også operasjon i etterkant. Jeg hadde faktisk konsentrert meg om dette. Noen kan trene det mindre synlig. Bruk google og du finner garantert en del ting. Vet at det ikke var for lenge siden en diskusjon her på KG om delte magemuskler. En klarte å trene det mindre synlig og en annen tok operasjon.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #9 Skrevet 23. februar 2012 Om du med din høyde og vekt må holde magen inne for å se ok ut, kan du umulig ha noe særlig med muskelmasse. Jeg hadde fokusert på å bygge muskler istedet for å gå ned i vekt, og heller tatt deffingen når jeg hadde bygget meg opp litt mer volum. Du høres jo kjempetynn ut allerede. De fleste damer foretrekker menn med litt kjøtt på beina.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #10 Skrevet 24. februar 2012 For det første så bør du absolutt ikke ned i vekt. Ditt "problem2 er at du har delte magemuskler. Jeg vet at noen kvinner får det etter svangerskap. Noen får også operasjon i etterkant. Jeg hadde faktisk konsentrert meg om dette. Noen kan trene det mindre synlig. Bruk google og du finner garantert en del ting. Vet at det ikke var for lenge siden en diskusjon her på KG om delte magemuskler. En klarte å trene det mindre synlig og en annen tok operasjon. Problemet med operasjonen er at man da får et stygt arr (og nei det blir ikke alltid rødt etc. men et hvit bueformet stripe som går fra hofte til hofte er unektelig litt oppsiktsvekkende) så det prøver jeg å unngå men intressant dette med at det kan trenes mindre synlig, er det da mageøvelser? Skal google det!
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #11 Skrevet 24. februar 2012 Tren opp resten av kroppen, så ser magen mindre ut og hele kroppen ser jo mye bedre ut. Galskap å slanke seg når man allerede er så tynn. En slik mage er jo skikkelig sexy synes nå jeg, http://i1.squidoocdn.com/resize/squidoo_images/-1/draft_lens5928842module46406032photo_1247751866abdominal-muscles3.jpg . Uten at jeg vet hvor mye din mage stikker ut, eller hvordan delte muskler egentlig får magen til å se ut.. Alternativt finnes det jo nå kompresjonstrøyer for menn, eller hold in om du vil.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #12 Skrevet 24. februar 2012 Problemet med operasjonen er at man da får et stygt arr (og nei det blir ikke alltid rødt etc. men et hvit bueformet stripe som går fra hofte til hofte er unektelig litt oppsiktsvekkende) så det prøver jeg å unngå men intressant dette med at det kan trenes mindre synlig, er det da mageøvelser? Skal google det! Gå inn på underforumet helse og kropp. Tråden om delte magemuskler er knapt en uke gammel. Du må velge hva som er viktig da. En liten mage eller et arr. Har selv to arr etter keisersnitt og de har aldr plaget meg.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #13 Skrevet 25. februar 2012 Gå inn på underforumet helse og kropp. Tråden om delte magemuskler er knapt en uke gammel. Du må velge hva som er viktig da. En liten mage eller et arr. Har selv to arr etter keisersnitt og de har aldr plaget meg. Så dine arr er ikke spesielt synlige? Blir det samme type arr etter en bukplastikk?
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #14 Skrevet 25. februar 2012 Så dine arr er ikke spesielt synlige? Blir det samme type arr etter en bukplastikk? Jeg som svarte deg sist. Jeg har aldri hatt delte magemuskler. Jeg bare henviste deg til tråden. Har keisersnitt og det arret ser helt fint ut nå et par år etter. Sniker seg akkurat under bikinibuksa. Du må rett og slett velge hva som er viktigst for deg. Arr eller delte magemuskler. I tillegg så er det jo ikke sikkert en gang at du vil få tilbud om operasjon pga delte magemuskler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå