Helge1 Skrevet 23. februar 2012 #1 Skrevet 23. februar 2012 Gå gjærne inn på mitt nyopprettede forum for utstøtte. Der kan vi hedninger diskutere. Opprettet dette forumet siden jeg fortsatt har angst for å bli drept i harmageddon siden jeg ble utstøtt denne uken. Setter pris på vennlige velmenede utstøttes meninger som kan gjøre meg rolig Dette forumet er bra å snakke på her er adressen www.utstott-jv.webs.com Håper dere liker forumet og alle er velkommen med gratis medlemskap.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #2 Skrevet 23. februar 2012 Gå gjærne inn på mitt nyopprettede forum for utstøtte. Der kan vi hedninger diskutere. Opprettet dette forumet siden jeg fortsatt har angst for å bli drept i harmageddon siden jeg ble utstøtt denne uken. Setter pris på vennlige velmenede utstøttes meninger som kan gjøre meg rolig Dette forumet er bra å snakke på her er adressen www.utstott-jv.webs.com Håper dere liker forumet og alle er velkommen med gratis medlemskap. Hvor har du blitt utstøtt? Hva er harmageddon ?
Helge1 Skrevet 23. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2012 Hvor har du blitt utstøtt? Hva er harmageddon ? Jev var et johovas vitne og harmageddon er dommedager gud skal drepe alle som ikke er JV. Som du sikkert skjønner er jeg litt redd.
Ryvre Skrevet 23. februar 2012 #4 Skrevet 23. februar 2012 Klem til deg, ts Harmageddon finnes ikke. Du kommer til å leve til du dør, og så er det over. Intet mer, intet mindre 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #5 Skrevet 23. februar 2012 Jev var et johovas vitne og harmageddon er dommedager gud skal drepe alle som ikke er JV. Som du sikkert skjønner er jeg litt redd. Det kommer til å gå bra. Om Gud er kjærlighet så vil han ikke drepe noen. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #6 Skrevet 23. februar 2012 Jeg tror du vil ha godt av en runde hos psykolog. Gjerne en som har kjenskap til sekter/religiøse samfunn. Jeg er ukjent med JV og har lite sådann å bidra med. Allikevel så skjønner jeg at du trenger støtte av mennesker, men også en støtte når det gjelder tankegang, følelser og det å frigjøre seg.
Helge1 Skrevet 23. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 23. februar 2012 Jeg tror du vil ha godt av en runde hos psykolog. Gjerne en som har kjenskap til sekter/religiøse samfunn. Jeg er ukjent med JV og har lite sådann å bidra med. Allikevel så skjønner jeg at du trenger støtte av mennesker, men også en støtte når det gjelder tankegang, følelser og det å frigjøre seg. Takk for at dere er så forståelsesfulle for JV lærer en dødsdom over alle uten dem selv. Jeg har vært med i 34 år og ikke kjent annet så jeg setter veldig pris på den forståelse jeg møter her, også av de som aldri har vært JV. De er harmløse bare du ikke går ut av dem men bir der forgodt. som du skjønner så er dette hjernevasket inn i meg at jeg snart skal dø så jeg takker for all oppmuntring jeg får til å se lysere på framtiden. Beli gjærne et Jehovas vitne - bare du aldr går ut. da er det ingen nåde.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #8 Skrevet 23. februar 2012 Jeg forstår angsten din, Helge. Det er nok en del som ikke gjør det, og dem skal du overse. Nå har du en sjanse til å se virkeligheten som den er - fri for hjernevask. Les gjerne Bibelen også hvis det er en trøst, men tolk den på egenhånd og ikke slik JV har bestemt! Hvis Gud ønsker at du skal finne ham, så gjør du det! ("Let, så skal dere finne.") Første mål nå bør være å få ut all dritten som sekten har matet deg med... Det kan ta litt tid, kanskje - vi er her for deg i mellomtiden.
Helge1 Skrevet 23. februar 2012 Forfatter #9 Skrevet 23. februar 2012 Jeg forstår angsten din, Helge. Det er nok en del som ikke gjør det, og dem skal du overse. Nå har du en sjanse til å se virkeligheten som den er - fri for hjernevask. Les gjerne Bibelen også hvis det er en trøst, men tolk den på egenhånd og ikke slik JV har bestemt! Hvis Gud ønsker at du skal finne ham, så gjør du det! ("Let, så skal dere finne.") Første mål nå bør være å få ut all dritten som sekten har matet deg med... Det kan ta litt tid, kanskje - vi er her for deg i mellomtiden. tusen takk for omtanken. Dette setter jeg virkelig pris på. Du siterete bibelen. Har du vært igjennom det samme? Vi var 16 i familien - nå står jeg alene. Men når san skal sies er jeg jo tross atl skyld i det selv for jeg kan jo reglene.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #10 Skrevet 23. februar 2012 Har du vært igjennom det samme? Har ikke vært medlem i Jehovas Vitne, men har hatt en i familien. Og det påvirket resten av oss litt, men for å si det sånn... han er ikke i vår familie lenger. Det må da være noen i familien din som bryr seg om deg?
Helge1 Skrevet 23. februar 2012 Forfatter #11 Skrevet 23. februar 2012 Har ikke vært medlem i Jehovas Vitne, men har hatt en i familien. Og det påvirket resten av oss litt, men for å si det sånn... han er ikke i vår familie lenger. Det må da være noen i familien din som bryr seg om deg? Nei. Hele slekta mi er med i det. Da vi hadde stevne noen år tilbake i Hamar så var hvlvparten av d de i svømmebasenget på hotellet min slekt. (da inkudert me selv)alle på hotellet var JV da selvskapet Vakttårnet hadde leid HELE hotellet under stevneopphold og man måtte oppgi en "kode som bare de i resepsjonen og vitnene kunne for å få hotellrom. Så jeg har ingen igjen.
Gjest strykebrett Skrevet 23. februar 2012 #12 Skrevet 23. februar 2012 Hvis du trenger noen å prate med ansikt til ansikt, så kan du også oppsøke din lokale kirke. Prestene i statskirken prater gjerne med folk som ønsker det, og det er helt uten at man blir forpliktet eller oppslukt i noen sekt. Håper det går bra for deg, det hørtes vanskelig ut å være i din situasjon.
Gjest strykebrett Skrevet 23. februar 2012 #13 Skrevet 23. februar 2012 Forresten kom jeg på at jeg tror jeg har sett lignende tråder her inne før, kanskje hvis du bruker søkefunksjonen så finner du de muligens. Da kan du jo se om det er noen brukere som har vært i din situasjon du kan ta kontakt med på PM.
Helge1 Skrevet 23. februar 2012 Forfatter #14 Skrevet 23. februar 2012 Forresten kom jeg på at jeg tror jeg har sett lignende tråder her inne før, kanskje hvis du bruker søkefunksjonen så finner du de muligens. Da kan du jo se om det er noen brukere som har vært i din situasjon du kan ta kontakt med på PM. Men kirken kan jo ikke gi meg tilbake familien. Jeg vet at jeg selv er skyld i dette da jeg syndet med overlegg uten å angre så jeg måtte utstøtes, men å gå tibake til en sekt som er så trangsynt er uaktuellt, selv on de som mennesker er harmløse.
The Rebs Skrevet 24. februar 2012 #15 Skrevet 24. februar 2012 Til utenforstående så er det jo en grei opplysning å få med seg at JV's ikke skal/kan ha kontakt med utstøtte. Det at selve læren er løgn i seg selv, er kanskje ikke et stort problem satt opp imot det som for mange er det mest ødeleggende; man mister familie og all sosial krets. JV's lærer at de helst ikke skal "pleie nær omgang" med "verdslige" uansett, med andre ord kjenner sjelden et JV andre utenfor sekten særlig godt. Helge, faktum er at du er ikke skyld i dette selv sett fra et bredere perspektiv. Det er nok en sjokkerende livsperiode du er inne i, og det kan naturligvis ta sin tid for deg å bygge deg et 'nytt liv'. For det første så er det nok mye refleksjon du skal igjennom. Jeg regner med at familien din og muligens også noen av de "overordnede" i menigheten kommer til å prøve det de kan for å få deg tilbake igjen til "Sannheten" som de kaller det. Noe de nok kommer til å gjøre ved å lese diverse Bibelutdrag samt selvfølgelig, "enda viktigere": avsnitt fra egen litteratur. Jeg regner med at du har bestemt deg en gang for alle, og at du nå endelig ser ting på mye større måter noe du har en unik mulighet til i forhold til de du har lagt bak deg som fortsatt er blendet av Jehovas vitners lære. ("Den smale sti skal få komme inn på" vettu, får håpe det). På den annen side er nok familien din i en sorg over å "miste deg" som jo de kaller det når noen blir utstøtt eller melder seg ut. Dessverre kan du ikke forvente å kunne argumentere mot JV's i samtaler om læren noe du sikkert også har erfart. Jeg synes det er veldig bra at du ikke "angret", altså gikk til de eldste på privat-rom for å fortelle om dine "synder". En ting er at mange av disse er pedofile og ellers har sine ting som gjør at de i JV's lever i en perfekt fasade, og jeg kan godt tenke meg at en del eldste stortrives med å høre om ungdommens (seksuelle) "synder" på privatrom som de jo skal. (Velkommen til den virkelige verden!) Min tidligere venninne spydde utenfor møtet før hun skulle gå inn for å fortelle noe sånt til en eldste, noe hun ble presset til, så det kan også være en stor psykisk belastning. En annen ting er at det å f.eks. ha sex før ekteskapet, ikke er en synd, men det å bli lært at alle seksuelle følelser før ekteskapet er en synd kan være ekstremt ødeleggende ikke bare for seksualiteten til en person men også for hele personen. En av mine tidligere venner (som så klart var JV) hadde gjort "det rette", altså fortalt om sine "synder" til de eldste osv, og han drev med ille selvskading i følgende år etter dette. Altså å kutte seg selv opp over hele kroppen. Dette pga skyldfølelse for den gamle "synden". Dessuten gikk ryktene om han (at han en gang hadde syndet og derfor var dårlig omgang osv) i hele Norges menigheter. Så han opplevde også å bli sett ned på/unngått osv i menighetene noe som så klart forsterket hans skyldfølelser. Problemet hos denne personen lå mye i det at han allikevel trodde på JV's lære, og han mente derfor at han fortjente sin skyldfølelse og at det tross alt var meningen at han skulle ha en slik veldig anger. Det er mange JV's som sliter psykisk, noe som ikke er det første som kommer frem i lyset da de jo forestiller seg at de tross alt er verdens lykkeligste folk, de har tross alt Sannheten. Angående religion/sekter, så vil jeg anbefale deg å lese psykologi angående personer med psykopatiske trekk, noe som er å sammenligne med ledere bak religionene. Religion i seg selv kan sammenlignes med psykopaten. - Styrer ved hjelp av frykt - Lært hjelpesløshet ("du klarer deg ikke uten, du er uansett ikke lykkelig uten" - man vet til slutt ikke om man kan leve uten heller noe som blir en faktisk avhengighet) - Løgner - Alt for å oppnå makt og kontroll - Veldig smart i sitt spill - Har som regel mange ofre (dette er de som tror på psykopaten vs religionen, og arbeider for psykopaten/religionen), osv. Ellers vil jeg anbefale å studere Bibelen (hehe, yess, for å ta en Jehovas vitners her altså). UTEN Jehovas vitners egne bøker/blader. Men du kan gjerne lese JV's stoff også for å sammenligne det med Bibelen som de mener å følge, da vil du ganske snart finne ironien i det hele. Bibelen i seg selv litt før JV's innblanding kan jo også være interessant. For eksempel kan du sjekke ut denne, link: Bibelen på hebraisk er også ganske interessant, originalt står det nemlig noe helt annet i Bibelen enn hvordan oversettelsene lyder. De fire "hellige bokstaver" (som JV's har fått til å bli Jehova), kan tolkes som han og hun, altså rett og slett at Gud er han og hun. Og dessuten menneske. Noe som er ganske logisk da hannkjønnet og hunnkjønnet er skaperen. Osv. Jødisk kabbalah kan også være noe interessant å sjekke ut. Som toppen av kaka på ironiens mesterlighet må man gjerne lese Høysangen. Link: Høysangen, nettbibel 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå