AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #1 Skrevet 23. februar 2012 Jeg forhandla og snakka med en ny arbeidsgiver, og vi ble enige der og da, og han sa at da hadde vi en avtale og jeg sa ja. Jeg har nå fått arbeidsavtale med hjem for å skrive under, men har ikke gjort det. I dag ringte en annen arbeidsgiver og tilbød meg MYE bedre betingelser, og jeg vil nå ha den jobben. Men kan de forje nekte meg pga den tlf samtalen?
Strikkemamma Skrevet 23. februar 2012 #2 Skrevet 23. februar 2012 Du har rett å takke nei til den første du sa ja til så lenge du ikke har undertegnet papirene. Eventuelt får du forhandle og si at du har fått et bedre tilbud og om de ikke kan etterligne det, så takker du heller ja til den andre jobben. Pinlig, men du har rett å gjøre det 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #3 Skrevet 23. februar 2012 Du har jo ikke signert enda. Om jeg hadde fått et bedre tilbud, hadde jeg tatt mer hensyn til meg selv for å si det sånn. Hadde takket ja til den jeg ville ha, og sagt til den første at jeg hadde ombestemt meg, fordi jeg fikk et bedre tilbud. Rett og slett sagt det som det var.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #4 Skrevet 23. februar 2012 Tja, en muntlig avtale er like bindene som en skriftlig sånn i teorien. Ville prøvd meg på å takke nei (evt. en ny forhandlingsrunde). Om de skulle nekte deg pga den muntlige avtalen så er det bare å si opp med det samme, oppsigelsestiden pleier ikke være så lang i prøvetiden. 2
Gjest Wolfmoon Skrevet 23. februar 2012 #6 Skrevet 23. februar 2012 Tja, en muntlig avtale er like bindene som en skriftlig sånn i teorien. Ville prøvd meg på å takke nei (evt. en ny forhandlingsrunde). Om de skulle nekte deg pga den muntlige avtalen så er det bare å si opp med det samme, oppsigelsestiden pleier ikke være så lang i prøvetiden. Men hvordan fungerer dette egentlig i forbindelse med arbeidsforhold? Man har jo krav på en arbeidsavtale, og hvis denne ikke er signert så er den vel ikke gyldig? I motsatt fall hjelper det jo ikke en person med en muntlig avtale, men ingen skriftlig arbeidsavtale, å ha den muntlige avtalen hvis ting går til helvete. Kjenner jeg ble usikker nå, selv om jeg også vet at muntlige avtaler er bindende, jeg er bare ikke så sikkert på at det også hjelper arbeidsforhold Noen som har en lov henvisning på dette?
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #7 Skrevet 23. februar 2012 Ring arbeidstakerorganisasjonen din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå