Gå til innhold

Knutestruma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått dette påvist nå og prøver å orientere meg litt.

Hva er dine erfaringer??

Takk!

:)

Skrevet

Sjekk ut disse gruppene, spesielt den siste:

http://www.facebook.com/#!/groups/14059906845/

http://www.facebook.com/#!/groups/71675578236/

Søk opp Sonjas stoffskifteforum. Bare vær klar over vel mye høyttravende medisinsk snakk, men masse erfaringer og info å hente.

Meld deg inn i Thyrodeaforbundet. Ta en telefon til en likemann der.

Kjenner til følelsen av å famle rundt og ikke vite. Har ikke knutestruma så har ikke noe å bidra med der.

Skrevet

Jeg har ikke stoffskifteproblemer(enda i alle fall) så det er ikke helt det jeg har behov for.

Skrevet

Har knutestruma men trenger ikke medisiner.Når mine blir større ,regner jeg med det blir operasjon.

Trodde at når en fikk påvist struma,at en måtte på medisiner .Så jeg ble overrasket da blodprøver viser at alt er "ok"

Har du tatt ultralyd av knutene?

Skrevet

Knutestruma behøver ikke å medisineres. Noen ganger kan bare skjoldbrukskjerelen vokse uten grunn. Det ender ofte med operasjon, enten fordi den blir skjemmendes stor eller fordi den presser på luftrøret.

Skrevet

Nei, jeg har også skjønt at det ikke er nødvendig å medisineres, jeg tenkte jeg ville ringe fastlegen min og få verdiene, bare for å vite hvor jeg ligger der.

Har tatt ultralyd ja, det er med bakgrunn i den jeg har fått diagnosen. Har ikke tatt biopsi, men tok en celleprøve hos fastlegen. Det startet med en kilende irritasjon i halsen som har utviklet seg til at jeg kjenner ubehag i den ene siden(den ene kjertelen har vokst mer enn den andre), og har perioder med hvesing i pusten. Merker det spesielt når jeg blir stresset.

Hvor lenge må man gå tro, før operasjon er et alternativ?

Skrevet

*bumper*

;)

Skrevet

ang operasjon,der jeg er usikker.Kan bare si hva legen sa til meg da jeg var på sykehuset.

De vil nødigst operere ,men det blir gjort om knutene vokser innover/feil,om det er mye hveselyd,om knutene er veldig hemmende i hverdagen.

Skrevet

Jeg har fått en forståelse at det på sikt, for de fleste, vil være aktuelt med operasjon fordi knutene vokser og skaper vansker, enten av kosmetisk eller fysisk karakter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...