Gå til innhold

Tidsplanlegging for den store dagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp fra dere som er gift (og evt. andre) ang tidsplanen for bryllupsdagen, FØR vielsen (eller for oss før fotografen). Vi skal ha vielsen 14.30 (håper vi... har ikke fått endelig bekreftelse ennå). Regner med å begynne hos fotografen 13.00. Dvs da må vi være pyntet og alt må være klart. Jeg skal innom frisør og sette opp håret i en enkel frisyre (skal høre med frisøren hvor lang tid jeg trenger der), sammen med ene forloveren. Så drar vi et eller annet sted (svigers?), møter min andre forlover, og sminker oss, kler oss og koser oss litt. Før frisøren må jeg muligens innom lokalet for middagen for å sette fram blomster og det siste der (har lyst til å gjøre det selv, er litt sær sånn..., til nød kan jeg sende svigermor og min ene forlover mens vi er hos frisøren.) Men hvor tidlig må jeg regne med å starte den dagen, være hos frisøren? Selv en enkel oppsetting tar jo fort 1 1/2 time regner jeg med. Hvor lang tid bør jeg sette av til sminking og sånn for at det ikke skal bli stress? (skal legge sminken selv.) Er det andre ting jeg må huske på som må gjøres den dagen bortsett fra hente blomstene? Hvor god tid jeg får avgjør hvor vi skal sove natten før, og det igjen avgjør hvor jeg skal bestille blomster... Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send meg en pm med din mailadresse, så skal du få et Excelark med hvordan vi løste det for alle parter.

Skrevet

Ingen andre som har innspill her?

Skrevet

Hei engel :)

Som deg så kommer også jeg til å ha vielsen ca halv tre. Min frisørvenninne som skal ordne mitt, min forlover's og min datters (brudepike) hår har sagt at hun må ha oss i salongen SENEST sånn i 11 tiden. Dette er for at vi skal ha gooood tid pluss at en annen venninne av meg skal komme til salongen og sminke meg og min forlover (hun igjen er utdannet makeup-artist) Så jeg ville nok anbefalt at du MINST hadde 2 timer til rådiget i frisørstolen og MINST 1 time til sminke. Det ALLER verste må jo være at "ett eller annet skjer" også blir dere veldig forsinket, ikke sant?!

Sørg for at du VET at du/dere er fix ferdig ca halvtimen FØR vielsen i kirka begynner (dvs - halvtimen/20minuttet før avreise - kommer jo ann på hvor lang tid du bruker fra "siste-finish-sminke-sted" til kirke)

Håper det var LITT til hjelp:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...