Gå til innhold

Omsorgsovertakelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pluss at det er kun når ting står skikkelig ille til at ungene blir tatt ut av hjemmet allerede under etterforskningen. Barnevernet ser forskjell på flyttekaos og vanlig kaos.

Du får meg bare ikke til å tro at de tok barna bare fordi dere var midt i flyttinga og alt ellers var fint og flott. Og samvær kun 4 ganger i året... Det skjer ikke.

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hakeslepp:

Hvem legger slikt ut på youtube??

Kommentarene til den videoen sier jo også sitt (legg merke til at moren som har lagt ut videoen sletter alle kommentarer fra "kjøpte og betalte folk som sitter å skriver dritt")

jeg sier det bare, Fy faen i helvette, hadde dem en jævla god grunn til og ta Caroline eller !? man går faen ikke inn døra på den måten og bare tar ungen fra moren ! fyfaen, skjerpings as, hadde det vørri min onge, så hadde je skøte hue av dom alle som kom fra både BV osv !!

mordere skriver falske diagnoser og  ting om meg og dem får andre til å gjøre det for seg . ingen har diagnoser dette blir lagd til. psykriatrin/ medisinindustrin / militeret og universitetet står bak dette . men det er skjult for befolkningen. telenor og media er med på å skjule sannheten for egen befolkning.

Jeg klikka mentalt på dem jeg også, bare at jeg satt soffaen min i trappa og kasta stoler og alt jeg fant ned på dem fra 2. etasje.

hadde jeg vært i samme situasjon ville jeg ha kjøpt en løyn detekor eller hva det heter vis man kan kjøpe det i vanlige butikker vis ikke vill jeg spurt politiet om å få låne en så du da kan bruke det mot advokater og de i barnevernet du mener skriver falske ting om deg og caroline. å da kan dere jo faktisk vinne denne kampen å få ho tilbake.

Fra brukere som kaller seg ting som "killtheterrorists", "morbidscumbag" og lignende. Veldig fint...

• Liker 11
Skrevet

Jeg kjenner en ung kvinne som i tenårene ble tatt fra mammaen sin.

Hun sa at alle trodde alt var så bra hele tiden. Hun gjorde det bar på skolen og moren var superhyggelig i alle sammenhenger.

Men det den unge kvinnen sa som jeg bet meg merke til og aldri har glemt var :"Men ingen så eller hørte hva som skjedde når dørene lukket seg og vi var alene".

Eller som 7-åringen vi hadde i fosterhjem sa en gang han hadde hatt samvær med foreldrene sine: "Jeg er så redd for at pappa skal slå mamma så hardt at hun dør". På utsiden et vellykket par, som naturligvis var fratatt omsorgen for ungene sine helt uten grunn.

• Liker 6
Skrevet

Ja, jeg har også vært med der barn ikke vil dra fra mamma fordi da kan hun blir "syk". (aka full...) Eller barn som vil hjem for å stelle for pappa så han ikke blir sint.

• Liker 3
Skrevet

:hakeslepp:

Hvem legger slikt ut på youtube??

Skjønner godt at de henter ungen med makt, jeg. Dette kvinnfolket høres jo helt psykotisk ut.

Og påstanden: "The CPS drugs Caroline"

Jasså?

Dessuten: "6 lawers have been involved and not helped me."

Dette er jo åpenbart bløff. Hvorfor skulle så mange advokater ikke ville hjelpe? Det er null problem å finne en advokat som vil hjelpe. En hvilken som helst advokat, faktisk.

Nei, denne videoen stiller ikke moren i et spesielt bra lys.

• Liker 5
Skrevet
går du til psykolg så blir det garantert brukt mot deg senare.

Høres ut som du er en smule paranoid, og at du har bestemt deg på forhånd for at hele verden er ute etter deg.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at de henter ungen med makt, jeg. Dette kvinnfolket høres jo helt psykotisk ut.

Og påstanden: "The CPS drugs Caroline"

Jasså?

Dessuten: "6 lawers have been involved and not helped me."

Dette er jo åpenbart bløff. Hvorfor skulle så mange advokater ikke ville hjelpe? Det er null problem å finne en advokat som vil hjelpe. En hvilken som helst advokat, faktisk.

Nei, denne videoen stiller ikke moren i et spesielt bra lys.

Advokatene har vel prøvd å hjelpe henne, men etter kort tid innsett at her har barnevernet gjort det som er best for barna og at moren heldigvis ikke har en sjans i helvete til å få dem igjen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hvertfall lært at får jeg flere barn og får fødseldepresjon igjen så skal jeg for all del ikke fortelle det til noen!

Jeg var så dum å fortalte det til de som jobbet på sykehuset og det ble til at jeg måtte ligge en uke ekstra der og de var hele tiden veldig beskymret.

De sendte beskymringsmelding til helsesøsteren å sa at de var veldig beskymret for hvordan jeg kom til å takle å komme hjem.

Følte virkelig at de sto klar til å ta han fra meg hvor tid som helst :S

Nå er han 4 mnder å enda gir ikke helsesøsteren seg!

Hun maser forsatt om at jeg bør gå til psykolog og forhører seg hele tiden om at i livet mitt.

Både helsesøster og barneklinikken blander seg vel mye,til tross at jeg ikke har vært deprimert på 3 mnder!

Så vær forsiktig med hva dere forteller til helsepersonellet ellers får dere aldri fred :S

Føler forsatt at sier jeg noe galt,eller gjør noe galt etter deres mening,så står de klar til å ta han fra meg.

Dette her er bare tull, og er med å skremme de som faktisk trenger hjelp til ikke å søke hjelp. Det sitter langt nok inne som det er, om ikke du skal bidra til å gjøre det enda verre.

Jeg fikk fødselsdepresjon etter min fødsel, og kviet meg for å søke hjelp, kanskje mest fordi jeg syns det var vondt og flaut og fordi jeg jobber i barneverntjenesten. Men det gjør man ikke immun mot slike ting. Heldigvis hadde jeg en samboer som så meg og søkte hjelp sammen med meg. Har snakket med helsesøster, familierådgiver som var utdannet spesielt for dette med fødselsdeprasjon og jeg gikk til psykolog. Og jeg var helt åpen om hva jeg følte og tenkte.

Det er ikke slik at det automatisk blir sendt melding til barneverntjenesten. Det er kunn dersom barnet kan bli skadelidende og det ikke er noen som kan kompensere der mor kanskje ikke klarer på grunn av fødselsdepresjon. Jeg hadde en samboer som overtok min permisjon, og vi gikk gjennom alt sammen og han kompenserte nok en del for meg.

Det er faktisk jobben til helsesøstre å bry seg om hvordan barnet har det, og med det regnes jo hvordan foreldrene har det. Jeg syns det er er kjempe flott at det er mer fokus på å oppdage fødselsdeprasjon, spesielt alt vi vet om det i våre dager, både hvor skadelig det KAN være for barnet og hvordan ubehandlet fødselsdepresjon fort kan utvikle seg til å bli varig depresjon.

• Liker 11
Skrevet

Syns vi skal være glade for at vi i det hele tatt har folk som bryr seg om barna rundt oss. Jeg har selv vært med på å sende bekymringsmeldinger til BV gjennom skolen. Der har det vært eldre barn, fra 13 og opp. I ett av tilfellene var det fyll hjemme og mye merkelig, de to andre tilfellene vet vi ikke hva som var i veien, men oppførsel, oppmøte osv tilsa at vi måtte sende bekymringsmelding.

I to av de tre tilfellene forsto ikke foreldrene problemet. De forsto ikke at en 13 åring ikke skal måtte legge faren sin fordi han er full. Eller at en 13 åring ikke skal måtte slå sin far for å roe ham ned når han er full. De forsto heller ikke at det ikke var normalt at bestefar er så full julaften at han kryper på gulvet før de har spist middag. Veldig trist at barn skal måtte vokse opp under slike forhold.

• Liker 6
Gjest Vettel
Skrevet

Syns vi skal være glade for at vi i det hele tatt har folk som bryr seg om barna rundt oss. Jeg har selv vært med på å sende bekymringsmeldinger til BV gjennom skolen. Der har det vært eldre barn, fra 13 og opp. I ett av tilfellene var det fyll hjemme og mye merkelig, de to andre tilfellene vet vi ikke hva som var i veien, men oppførsel, oppmøte osv tilsa at vi måtte sende bekymringsmelding.

I to av de tre tilfellene forsto ikke foreldrene problemet. De forsto ikke at en 13 åring ikke skal måtte legge faren sin fordi han er full. Eller at en 13 åring ikke skal måtte slå sin far for å roe ham ned når han er full. De forsto heller ikke at det ikke var normalt at bestefar er så full julaften at han kryper på gulvet før de har spist middag. Veldig trist at barn skal måtte vokse opp under slike forhold.

Veldig enig!

Var borti en mor som ikke syntes det var rart at det eldste barnet på 13 tok narkotika og overdose på BUP i en alder av 13, tok med seg samme barn på væpna ran, faren var tungt heroinmisbruker og ravet rundt på skolen til eldste og i barnehagen til yngste. Hun syntes heller ikke det var rart at den yngste på 6 år vanket i Oslo Semtrum klokken 12 om natten alene...

Moren beklaget seg over at hun ble misforstått av barnevernet. Og her ble det yngste ikke tatt fra moren/familien før eldste døde av overdose og mamman falt enda mer inn i alkoholmisbruk.

Barnevernet hadde fulgt denne famiilien siden den eldste var bare et småbarn.

Og dessverre er det jo slik at det å ha manglende selvinnsikt er også en av årsakene til at man nettopp fører barnet ut av hjemmet.

HAR foreldrene selvinnsikt og ser de behøver hjelp, kan man sette inn hjelpetiltak av ulik slag. Men ser ikke de barnets behov, så må man jo ta barnet ut og bort. For barnets beste.

Jeg har forøvrig vært med om at barn har fått bli i hjemmet fordi foreldrene har hatt selvinnsikt i at de behøver hjelp. Og det har fungert fordi de har fått tett veiledning, psykologhjelp, økonomisk støtte, barnehageplass på et tidlig stadium, etc.

• Liker 8
Skrevet
Advokatene har vel prøvd å hjelpe henne, men etter kort tid innsett at her har barnevernet gjort det som er best for barna og at moren heldigvis ikke har en sjans i helvete til å få dem igjen.

Nei, det er ikke slik det fungerer. Advokater stikker ikke bare av fra "håpløse" saker. De gjør sitt beste etter situasjonen.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke slik det fungerer. Advokater stikker ikke bare av fra "håpløse" saker. De gjør sitt beste etter situasjonen.

Og det er vel mest truleg det dei har gjort, berre at mora i dette tilfellet har oppfatta det som at dei har gått imot henne. Og advokatane må truleg ha gjort det på eit vis, sidan dei er nøydde til å halde seg til det som er fakta og lover og reglar. Då kan dei ikkje få denne ungen tilbake til mora, for det finst heilt tydeleg allverdas grunnar til å halde henne vekke.

• Liker 4
Skrevet

Nei, barnevernet fjerner ikke et barn fordi det er kaos pga flytting.

Dette skjer ikke, og du er nok et eksempel på at en forelder som blir fratatt barnet ikke er objektiv og foreller en helt annen versjon av det som egentlig skjedde.

Barnevernet har ikke makt til å fjerne barn fra hjemmet på bakgrunn av at foreldre har en fortid som ikke er A4, eller at de kommer på besøk når det ikke er strigla i hjemmet.

Forøvrig har jeg lest flere av de innleggene du har skrevet her, og det er tydelig at barnevernet ikke har fjernet barnet ditt midlertidig, da du selv forteller at du ikke møter barnet mer enn 4 ganger i året og at barnet nå har fått en familie de bor hos som evner å ta vare på barnet.

HALL! for det første har vi ungen vår mye mer en 4 ganger pr år!! for det andre har det heller ALDRI vert med tilsyn, untatt den 1 gangen. blir litt provesert når folk utaler seg om noe dem ikke vet og skall dømme utfra noen linjer her...

Dem hentet ut barnet pga bositvasjonen med flyttingen ikke var bra, mens dem hadde omsorgen for barnet brukte barnevernet tiden til og undersøke saken nermere. vi SKREV UNDER PÅ MIDLERTIDIG omsorgsovertagelse mens vi skulle jobbe med oss selv.. men dette endte opp med at bv har basert seg på andre ting en det som var grunnen til akuttvedtaket. og bare for og NEVNE: helsestasjonen besteforeldre til barnet, venner og andre som står oss ner fatter ikke hvorfor vi nå ikke får omsorgen tilbake. men nokk om det... det var dette temaet dreide seg om. og jeg svarte.

AnonymBruker
Skrevet

HALL! for det første har vi ungen vår mye mer en 4 ganger pr år!! for det andre har det heller ALDRI vert med tilsyn, untatt den 1 gangen. blir litt provesert når folk utaler seg om noe dem ikke vet og skall dømme utfra noen linjer her...

Dem hentet ut barnet pga bositvasjonen med flyttingen ikke var bra, mens dem hadde omsorgen for barnet brukte barnevernet tiden til og undersøke saken nermere. vi SKREV UNDER PÅ MIDLERTIDIG omsorgsovertagelse mens vi skulle jobbe med oss selv.. men dette endte opp med at bv har basert seg på andre ting en det som var grunnen til akuttvedtaket. og bare for og NEVNE: helsestasjonen besteforeldre til barnet, venner og andre som står oss ner fatter ikke hvorfor vi nå ikke får omsorgen tilbake. men nokk om det... det var dette temaet dreide seg om. og jeg svarte.

Du har jo selv innrømmet tidligere at det ikke var bare flyttesituasjonen som spilte inn, noe som jo er helt åpenbart. Og at de som ikke har fullt innsyn i saken ikke skjønner hvorfor dere ikke får omsorgen tilbake sier egentlig lite.

• Liker 5
Skrevet

Er det noe poeng å diskutere enkeltbrukeres kontakt med barnevernet? Det er vel en sak ingen av oss har grunnlag for å mene noe om.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det noe poeng å diskutere enkeltbrukeres kontakt med barnevernet? Det er vel en sak ingen av oss har grunnlag for å mene noe om.

For såvidt enig, men når vedkommende selv drar inn sine opplevelser og bruker dem som "sannhetsvitne" om hvor skrekkelige barnevernet er så må det være lov å poengtere at disse tingene som blir sagt ikke stemmer (ut fra hva vedkommende selv har skrevet).

• Liker 7
Skrevet

For såvidt enig, men når vedkommende selv drar inn sine opplevelser og bruker dem som "sannhetsvitne" om hvor skrekkelige barnevernet er så må det være lov å poengtere at disse tingene som blir sagt ikke stemmer (ut fra hva vedkommende selv har skrevet).

Jeg ser den. Men jeg husker også tidligere tråder fra kokkosmamma og hvordan jeg tror de utviklet seg i en lite hyggelig retning for henne (det er jo snakk om et særdeles følsomt tema).

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du har jo selv innrømmet tidligere at det ikke var bare flyttesituasjonen som spilte inn, noe som jo er helt åpenbart. Og at de som ikke har fullt innsyn i saken ikke skjønner hvorfor dere ikke får omsorgen tilbake sier egentlig lite.

Jeg har her kunn svart fordi TS ØNSKET og få høre andres historier, og dermed fortalte et snev av min historie, kortfattet.

Er både for og i mot at man skall lytte etter andre i samme sitvasjon når man har bv-sak selv. spesielt igjennom nettet. Dette sier jeg av erfaring. da det ikke er lett og klare og få frem poenget og forklare seg riktig igjennom noen tastetrykk. så kjenner man heller ikke persjonen bak. man bruker alle sine kreffter på og leve seg inn i bvsaker, om man er i den sitvasjonen selv spesielt. og kan blir selv utbrent. på en annen side er det greit og få et innblikk! lære litt hva bv somregel reagerer og kverrulerer på, og hva dem ønsker, få en aha-oppleverlse osv... I Bv saker er så spesielle at en har lett for og bli sin "egen advokat" og dermed slite seg fullstendig ut! det er ungen din, og HJERTE ditt! Jeg skrev også mye om saken vår i starten, og periodevis. men nå har jeg lært mye av andre fått høre erfaringene til andre. og i perioder blitt sterkere, og perioder kjørt meg helt ut på dette. det går utover nattesøvn, og alt som gjerne henger med hverandre. Jeg vill også nevne at jeg aldri har skrevet navnet på barnet, eller lakt ved bilder av barnet. Det fraråder jeg.

Jeg anbefaller nesten isteden og gå inn på: Domstolen.no og lese sivile bv saker som har vert oppe til behaldling i tingretten. der får man lese andres bv-saker i anonymisert versjon. Og til den persjonen som skrev over her. nei det var ikke bare flytte kaoset dem har basert saken på ETTER barnet først var hentet UT, men det var sånn det BEGYNNTE. Det var DA dem hentet barnet ut av hjemme, etter og ha vert hos oss 15 minutter, kun en gang! bestemte dem seg. etter dem hentet barnet ut fant dem andre ting og basere saken på!

Bv har vi omtrent ikke hatt kontakt med det sisste året, litt mere i det sisste. Bv mente barnet våres skulle ha rett til samverd kun 6 ganger i året, av så og så mange timer. MEN etter og fått saken bedere belyst i fylkesnemda endrett dem mening. og det ble betydligere mere samverd som ble bestemt av fylkesnemda. vi har heller aldri kjempet for og ha samverd uten tilsyn, det var noe som bare ble sånn. så vi står fritt frem til og gjøre hva vi vill på samverd.

Jeg vill også nevne det til dere som tenker at bv ikke kan basere seg på fortiden. Det kan dem faktisk om du ikke kan DOKUMENTERE for at livet ditt har endrett seg siden det tidspunktet dem har hengt seg opp i. som også er ganske naturlig. og ting er ikke altid like lett og dokumetere frem!

Det kommer helt and på, hva dem baserer seg på i din sak.

Endret av kokkosmamma
  • Liker 1
Skrevet

Jeg føler det er veldig mye "myter" her om hvorfor barnevernet "tar" barn fra foreldrene.

Jeg har kontakt med barnevernet, og mitt barn har besøkshjem.

For det første, var vi midt i flyttekaos nårbv hadde første hjemmebesøk hos oss. De la seg ikke opp i det i det hele tatt... Det sto esker og rot overalt, men jeg har aldri hørt de nevne det, og de har det ikke med i saksdokumenter.

For det andre har jeg en psykisk sykdom, går i behandling hos psykolog og tar medisiner. Barnevernet ser på det som POSITIVT at jeg har vett nok i hodet til å gå i behandling for en sykdom jeg faktisk har. Det er jo når man ikke går i behandling at sykdommen blir verre, og går utover barna!

Så at bv tar barn pga flyttekaos og at man går til psykolog stemmer absolutt ikke. Det er bare tull fra ende til annen....

Jeg tror nok heller foreldre som ikke samarbeider med bv, og ser selv at det er en grunn til at barna og familien trenger hjelp, det er de barna som har behov for omsorgsovertakelse.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Jeg føler det er veldig mye "myter" her om hvorfor barnevernet "tar" barn fra foreldrene.

Jeg har kontakt med barnevernet, og mitt barn har besøkshjem.

For det første, var vi midt i flyttekaos nårbv hadde første hjemmebesøk hos oss. De la seg ikke opp i det i det hele tatt... Det sto esker og rot overalt, men jeg har aldri hørt de nevne det, og de har det ikke med i saksdokumenter.

For det andre har jeg en psykisk sykdom, går i behandling hos psykolog og tar medisiner. Barnevernet ser på det som POSITIVT at jeg har vett nok i hodet til å gå i behandling for en sykdom jeg faktisk har. Det er jo når man ikke går i behandling at sykdommen blir verre, og går utover barna!

Så at bv tar barn pga flyttekaos og at man går til psykolog stemmer absolutt ikke. Det er bare tull fra ende til annen....

Det som heller er viktig når man går til psykolog er at man IKKE overdriver. for man ikke føler man får den hjelpen man trenger, så man begynner og gå uten for sannheten. Da kan dem bli beskjymret for barna!

Moren min måtte overdrive MYE for og få hjelp til meg av BV da jeg var tennåring. ting som gikk uten for sannheten. jeg kan på ingen måte dokumentere at det ikke stemmer. men det ligger i papirende fremdeles. moren min sier hun "måtte" det for og få hjelp og angrer nå som bare det. men det er ikke lett og komme seg unna sånne ting heller. Viktig at man forklarer så godt man kan om man snakker med folk innen for kumunen hvertfall. men en ting er sikkert man lærer av feil, enten det er sine egene eller andress.

Jeg tror nok heller foreldre som ikke samarbeider med bv, og ser selv at det er en grunn til at barna og familien trenger hjelp, det er de barna som har behov for omsorgsovertakelse.

Aner ikke hva jeg trykket på. men brått hadde jeg sendt denne Endret av kokkosmamma
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...