Gå til innhold

Omsorgsovertakelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

kjenner til en sak hvor mora (alenemor) har blitt forfulgt av bv siden før ungen kom til, fordi de var overbevist om at ho kom til å bli deprimert. Pga at ho ikke har fullført grunnskole og falt igjennom systemet og ikke har jobb. Men allikevel har ho vokst kjempemye med morsrollen, og ungen, som nå er 3 år, har jo vokst opp under trygge forhold og ikke manglet noe. Utviklingsmessig sier barnehagen at ungen ligger litt foran andre på sin alder. Rett før jul i fjor bestemte bv at ungen skulle plasseres i besøkshjem (kalte det først fosterhjem), men det er uklart hvilket grunnlag de har for det. når mora har samvær 3 dager i uka så er det en av dagene en fra bv der og observerer. ungen har mista tryggheten og stoler ikke lenger på folk, og er redd noen skal ta h*n. vedkommende fra bv sitter der på observasjon og bearbeider ungen med å si at h*n har det vel bedre i besøkshjemmet, rett foran mora.

godt eksempel på hvordan bv utviser sin makt og river opp i et stabilt familieforhold. kan vel hende at det er områder som mora kunne trengt litt assistanse på, men ellers tynt grunnlag mener jeg da. mora har et utrolig godt forhold til familien som støtter og hjelper til når det trengs.

er ikke overbevist at bv alltid er der for å hjelpe, i dette tilfellet mener jeg at de bruker ressursene feil, og burde kanskje brukt mer der det virkelig trengs.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner til en sak hvor en mor som ikke var i stand til å ta seg av barna sine følte seg forfulgt av barnevernet fordi de hadde fått vite at hun gjorde livet til et helvete for sine egne barn.

Kjenner også til en sak der noen påstår seg å ha "blitt forfulgt av bv siden før ungen kom til", men vedkommende utdyper selvsagt ikke hva det egentlig innebærer. Bare tomme, vage påstander som brukes for å spre litt ekstra møkkapropaganda mot BV.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har hvertfall lært at får jeg flere barn og får fødseldepresjon igjen så skal jeg for all del ikke fortelle det til noen!

Jeg var så dum å fortalte det til de som jobbet på sykehuset og det ble til at jeg måtte ligge en uke ekstra der og de var hele tiden veldig beskymret.

De sendte beskymringsmelding til helsesøsteren å sa at de var veldig beskymret for hvordan jeg kom til å takle å komme hjem.

Følte virkelig at de sto klar til å ta han fra meg hvor tid som helst :S

Nå er han 4 mnder å enda gir ikke helsesøsteren seg!

Hun maser forsatt om at jeg bør gå til psykolog og forhører seg hele tiden om at i livet mitt.

Både helsesøster og barneklinikken blander seg vel mye,til tross at jeg ikke har vært deprimert på 3 mnder!

Så vær forsiktig med hva dere forteller til helsepersonellet ellers får dere aldri fred :S

Føler forsatt at sier jeg noe galt,eller gjør noe galt etter deres mening,så står de klar til å ta han fra meg.

Skrevet

De er forpliktet til å ta fødselsdepresjoner på alvor, rett og slett fordi det kan ende med omsorgssvikt, mishandling, drap eller selvmord. Vær glad du, for at de ikke bare blåser av det. Hvorfor gikk du ikke til psykolog da?

• Liker 7
Skrevet

Kjenner jeg får vondt av å lese om alle som ikke klarer å skjønne hvorfor BV kommer inn og er i bildet.

Hvis folk ikke evner å se det selv - hva annet er det de overser i tillegg?

• Liker 4
Skrevet

:hakeslepp:

Hvem legger slikt ut på youtube??

• Liker 1
Skrevet

Det er nok ikke uten grunn at noen blir fra tatt barna. ofte er det ting som at foreldrene faktisk ikke ser hva som er galt selv. dette er helt vanlig. i store skaker som kommer opp i media blir bare den ene siden belyst da off etater har taushetsplikt.

du kan gjerne synest du er urettferdig behandlet,men en sjikkelig grunn er det!

vanlige grunner for at foreldre blir fratatt barna er:alkohol,rus,psykiske og sosiale problem,seksuelt misbruk.

psykiske og sosiale problem kan vera dei vanskeligaste grunnene foreldre ikke selv ser.

Jeg har selv hatt samarbeid med barnevernet iforbinnelse med at et av mine barn hadde store sosiale problem på skolen.etter ett godt samarbeid med skole og barnevern,som tilviste dei rigtige etater er nå barnet på rett vei.

men der barna ikke er problemet men foreldrene,ja der er det nok vanskelig for mange foreldre å se seg selv.

• Liker 1
Skrevet

De er forpliktet til å ta fødselsdepresjoner på alvor, rett og slett fordi det kan ende med omsorgssvikt, mishandling, drap eller selvmord. Vær glad du, for at de ikke bare blåser av det. Hvorfor gikk du ikke til psykolog da?

Trengte jo ingen psykolog,jeg snakket heller ut med venner og familie.

går du til psykolg så blir det garantert brukt mot deg senare.

Å ikke særlig gøy å få som spørsmål om jeg har planer og om skade meg selv eller babyen.

En person som er deprimert tar det spørsmålet som en anklagelse på de at de tror jeg har planer om skadet barnet mitt.

Skrevet

Jeg kjenner ei som har blitt fratatt alle barna sine pga fordommer. Hun har en litt annen livsstil enn de fleste, og på et lite sted som den kommunen hun bor i nå, var hun vel i alles søkelys fra starten. (Hun rører ikke alkohol, er veldig opptatt av organisk og selvdyrket mat, har en ganske alternativ livsstil.)

Fra bv begynte å blande seg inn i livet hennes, har hun reagert ganske aggressivt og lite samarbeidsvillig, og da eskalerte problemene. Nå har bv tatt alle tre barna, hun vet ikke hvor de befinner seg eller når hun får se dem igjen. Jeg blir helt iskald inni meg når jeg tenker på denne saken. Ikke så lurt å være bitter og bisk mot de barnevernsansatte, men når de kommer og tar barna en etter en, så tenker jeg at man skal være ganske sterk for å la være.

Så man må passe på å ikke stikke seg ut for mye, gjøre for mye ut av seg, i allefall i små kommuner der barnevernsansatte ikke har så mye annet å henge fingrene i.

Jeg kjenner nok ikke alle detaljene, men jeg vet at barna hennes aldri har manglet vått eller tørt, og vi har møttes flere ganger i barnelek-sammenheng opp igjennom årene, og ungene hennes har virket både sunne og glade.

Før har jeg alltid regnet med at bv vet best når de tar unger ut av hjemmet sitt. Nå er jeg slett ikke sikker på det lenger.

Skrevet

Trengte jo ingen psykolog,jeg snakket heller ut med venner og familie.

går du til psykolg så blir det garantert brukt mot deg senare.

Å ikke særlig gøy å få som spørsmål om jeg har planer og om skade meg selv eller babyen.

En person som er deprimert tar det spørsmålet som en anklagelse på de at de tror jeg har planer om skadet barnet mitt.

Hvor får du det fra at det vil bli brukt mot deg?? Tvert i mot, vil jeg heller si. Det viser at du VIL ordne opp i problemene.

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjenner ei som har blitt fratatt alle barna sine pga fordommer. Hun har en litt annen livsstil enn de fleste, og på et lite sted som den kommunen hun bor i nå, var hun vel i alles søkelys fra starten. (Hun rører ikke alkohol, er veldig opptatt av organisk og selvdyrket mat, har en ganske alternativ livsstil.)

Fra bv begynte å blande seg inn i livet hennes, har hun reagert ganske aggressivt og lite samarbeidsvillig, og da eskalerte problemene. Nå har bv tatt alle tre barna, hun vet ikke hvor de befinner seg eller når hun får se dem igjen. Jeg blir helt iskald inni meg når jeg tenker på denne saken. Ikke så lurt å være bitter og bisk mot de barnevernsansatte, men når de kommer og tar barna en etter en, så tenker jeg at man skal være ganske sterk for å la være.

Så man må passe på å ikke stikke seg ut for mye, gjøre for mye ut av seg, i allefall i små kommuner der barnevernsansatte ikke har så mye annet å henge fingrene i.

Jeg kjenner nok ikke alle detaljene, men jeg vet at barna hennes aldri har manglet vått eller tørt, og vi har møttes flere ganger i barnelek-sammenheng opp igjennom årene, og ungene hennes har virket både sunne og glade.

Før har jeg alltid regnet med at bv vet best når de tar unger ut av hjemmet sitt. Nå er jeg slett ikke sikker på det lenger.

Og du er sikker på at barna aldri ble slått? Feilernært? Underernært? Psykisk mishandlet?

Nei, at BV tar barn som ikke bør tas skjer veldig sjelden.

• Liker 6
Skrevet

Jeg kjenner en ung kvinne som i tenårene ble tatt fra mammaen sin.

Hun sa at alle trodde alt var så bra hele tiden. Hun gjorde det bar på skolen og moren var superhyggelig i alle sammenhenger.

Men det den unge kvinnen sa som jeg bet meg merke til og aldri har glemt var :"Men ingen så eller hørte hva som skjedde når dørene lukket seg og vi var alene".

• Liker 7
Skrevet

Hvor får du det fra at det vil bli brukt mot deg?? Tvert i mot, vil jeg heller si. Det viser at du VIL ordne opp i problemene.

ALT man sier til fastlege, psykolog, helsesøster. Alt blir brukt i mot deg om barnevernet kommer inn i bildet. De fåt innsyn i alt.

Skrevet (endret)

:hakeslepp:

Hvem legger slikt ut på youtube??

Det var den jeg siktet til i innlegget tidligere.

Innlegget er ryddet for krenkelser.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 4
Skrevet

Hvis man leser hva noen av foreldrene på barneverngruppene på facebook skriver (de gruppene som er åpne), så er det realtivt lett å forstå hvorfor de mister barna.

Det er utsagn om at de som foreldre eier barna og derfor har rett til å bestemme hvordan de vil behandle barna, etc.

• Liker 4
Skrevet

Sannsynligheten for at dette stemmer er nok svært liten. Det er nok mye du ikke vet om, selv om du kjenner mor.

• Liker 4
Skrevet

Jeg opplevde og få en beskymringsmelding. og det endte med at barnevernet kom på uanmeldt hj besøk. vi var i flyttekaos. OG det så ikke bra ut barnevernet skulle bare sette barnet i beredskapshjem mens dem underskjøkte saken nermere. Da ble vi anbefalt og gå med på dette av en advokat mens vi skulle samarbeide med bv og sakyndig. og dem byttet saksbehandlere og ingenting ble gjort. SÅ begynnte dem og gå på FORTIDEN vår og baserte seg på det. etter flere år kjemper vi fortsatt med og få barnet hjem. fordi vi lot bv få en fot innen for... vi skulle bare samarbeide...

Men vi har samverd uten tilsyn, og vi vet at barnet har det bra der det er, vi bare prøver og gjøre det beste ut fra sitvasjonen.

Jeg anbefaller og ikke legge ut slike vidioer!

Skrevet

Nei, dette stemmer nok ikke.

Er du dum AB? Tror du virkelig at barnevernet kan ta barn som de vil bare fordi mor/far har en livsstil som ikke er lik alle andres?

Barnetvernet har strenge regler de må følge, og det å fjerne barn fra hjemme skjer relativt sjelden når man sammenligner de som blir fjernet med alle de som har barnevernet innvolvert.

De som jobber i barnevernet har ingen makt til å fjerne barn som de ønsker, barn fjernes etter lange prosesser og de må følge strenge regler og lover før dette gjøres.

• Liker 3
Skrevet

Jeg opplevde og få en beskymringsmelding. og det endte med at barnevernet kom på uanmeldt hj besøk. vi var i flyttekaos. OG det så ikke bra ut barnevernet skulle bare sette barnet i beredskapshjem mens dem underskjøkte saken nermere. Da ble vi anbefalt og gå med på dette av en advokat mens vi skulle samarbeide med bv og sakyndig. og dem byttet saksbehandlere og ingenting ble gjort. SÅ begynnte dem og gå på FORTIDEN vår og baserte seg på det. etter flere år kjemper vi fortsatt med og få barnet hjem. fordi vi lot bv få en fot innen for... vi skulle bare samarbeide...

Men vi har samverd uten tilsyn, og vi vet at barnet har det bra der det er, vi bare prøver og gjøre det beste ut fra sitvasjonen.

Nei, barnevernet fjerner ikke et barn fordi det er kaos pga flytting.

Dette skjer ikke, og du er nok et eksempel på at en forelder som blir fratatt barnet ikke er objektiv og foreller en helt annen versjon av det som egentlig skjedde.

Barnevernet har ikke makt til å fjerne barn fra hjemmet på bakgrunn av at foreldre har en fortid som ikke er A4, eller at de kommer på besøk når det ikke er strigla i hjemmet.

Forøvrig har jeg lest flere av de innleggene du har skrevet her, og det er tydelig at barnevernet ikke har fjernet barnet ditt midlertidig, da du selv forteller at du ikke møter barnet mer enn 4 ganger i året og at barnet nå har fått en familie de bor hos som evner å ta vare på barnet.

• Liker 9
Skrevet

Som mange her inne har skrevet til deg i de trådene du har opprettet om din situasjon: du er ikke objektiv, det er mye mer som du velger å utelate når det gjelder grunnlaget for fjerningen av ditt barn. Dette er, som tidligere skrevet, fordi barnetvernet ikke har fjernet barnet ditt midlertidlig, men for godt. Man må være direkte dum for å tro på at barnevernet ikke hadde et ordentlig grunnlag for dette, da barnevernet ikke har lov til å fjerne barn fra hjem med mindre de har et ordentlig grunnlag som er i henhold til de lover og regler barnevernet må følge.

Barnevernet opererer ikke fritt og det skal mye til før et barn blir fjernet permanent fra hjemme og de biologiske foreldrene kun får møte barnet 4 ganger i året.

• Liker 10
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...