Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det nærmer seg 4-års dag i familien, og dermed første skikkelige barnebursdag hjemme med noen venner fra barnehagen.

Lurer på om noen har gode tips til hva som fungerer best i en barnebursdag for 4-åringer?

Mat og drikke? Tidspunkt? Varighet? Aktiviteter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har også en firåring i hus i år =)

Jeg ser for meg, pølse med brød, boller,sjokoladekake og gele.

visst helg : 13.00-16.00. eller etter bhg da fra 15.00 til 18.00 eller 18.30.

Aktiviteter har jeg ikke tenkt så mye på faktisk.. men nå har datteren min bursdag på sommeren å da er vi ute og koser oss, bader, hopper på trampoline osv.

Inne aktiviteter vil jeg også høre om =)

Skrevet

Jeg har hatt god erfaring med å legge bursdagen til 15.00-17.30 på lørdag/søndag. Da er barna faktisk sultne når de kommer, og det spises mer enn hvis jeg har hatt bursdager fra 12.00/13.00..

Jeg har landet på 2,5 time til barnebursdag, 2 blir litt for lite, og 3 ofte litt i overkant..

Vi serverer ofte pølse i bursdager, for mine er litt sære i matveien og liker verken pitapizza, pizzasnurrer, pizza eller hamburgere.. Men det er jo og egentlig "barnevennnlig" mat :)

Har sjelden hatt noen spesielle aktiviteter, barna liker å få utforske litt, leke på rommet til bursdagsbarnet, se på lekene som det barnet har etc.. Vi bruker flaske tuten peker på til å dele ut gaver. Alle sitter i ring, bursdagsbarnet snurrer flasken først og den som flasketuten peker på får gi bort sin pakke. Så får den snurre flasken.. Slik får alle se hva bursdagsbarnet får, samtidig er det litt stas å få lov til å gi bort pakken sin når flasken peker på en :)

Lykke til med bursdagsfeiring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...