AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #1 Skrevet 23. februar 2012 Kan man fryse ned rømme hvis man skal bruke det i varm-mat etterpå? ser at jeg har litt mer rømme enn hva jeg klarer å bruke før datoen....
skrue Skrevet 24. februar 2012 #2 Skrevet 24. februar 2012 Rømme holder seg gjerne godt over datoen. Men, om alt. er å kaste så prøv å fryse ned. Burde fungere bra i f.eks. vafler etterpå. 1
Ryvre Skrevet 24. februar 2012 #3 Skrevet 24. februar 2012 Rømme holder seg gjerne godt over datoen. Men, om alt. er å kaste så prøv å fryse ned. Burde fungere bra i f.eks. vafler etterpå. Hvordan oppbevarer du rømmen? Jeg har den i kjøleskapet og rømme blir alltid dårlig når den har gått ut på dato. Like irriterende hver gang jeg åpner en rømmeboks og kjenner den sure lukta, og ser at den gikk ut på dato dagen før.
qrs Skrevet 24. februar 2012 #4 Skrevet 24. februar 2012 Rømme er jo surt i utgangspunktet da! Hvis ikke rømmen har muggel, kan den brukes! Jeg har forresten fryst ned rømmerester flere ganger. Kjekt til vafler eller pannekaker. 3
Ryvre Skrevet 24. februar 2012 #5 Skrevet 24. februar 2012 Rømme er jo surt i utgangspunktet da! Hvis ikke rømmen har muggel, kan den brukes! Men den kan vel ikke være god når det stinker surt av den, så ille at jeg må holde meg for nesen? Nå er det ikke så gale da for hunden min spiser den mer enn gjerne så jeg slipper å måtte kaste den
qrs Skrevet 24. februar 2012 #6 Skrevet 24. februar 2012 Men den kan vel ikke være god når det stinker surt av den, så ille at jeg må holde meg for nesen? Nå er det ikke så gale da for hunden min spiser den mer enn gjerne så jeg slipper å måtte kaste den Det har jeg til nå aldri opplevd selv så ikke vet jeg. Det jeg vet, er at jeg ofte bruker rømme (yoghurt også for den del...) etter at den har gått ut på dato. Er ikke så nøye med datoer - det meste holder lenger. Men om bikkja di spiser den, så kan den jo ikke være helt uspiselig?
Ethereal Skrevet 26. februar 2012 #7 Skrevet 26. februar 2012 Jeg ville ikke prøvd å fryse ned rømmen hvis jeg var deg. Hadde en boks som frøys i kjøleskapet for en stund siden, og da den tinte var konsistensen og smaken veldig rar.
Ryvre Skrevet 26. februar 2012 #8 Skrevet 26. februar 2012 Men om bikkja di spiser den, så kan den jo ikke være helt uspiselig? Bikkja spise jo råtten fisk på stranda også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå