AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #1 Skrevet 23. februar 2012 Må man ha egen vinterdress og egen vind/vanntett til høst og vår? Vi var på barnashus og kjente, og vinterdressene var ikke tykkere enn park/lekedressene? Og vi trodde Reima/Troll var det eneste som var bra nok, men denne testen viser jo at mange billige dresser er like bra? http://www.klikk.no/foreldre/article705659.ece Hilsen forvirrede førstegangsforeldre som ikke vil bli lurt til å betale skjorta for at poden skal være tørr i bhg
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #2 Skrevet 23. februar 2012 De dyre vinterdresser kjennes ikke tykke ut nei. Og de trenger ikke være tykke for å være varme. Mange av dagens dresser er langt på vei teknologi, så foret er varmt nok selv om det er tynt. De vil nok bli for varme vår/høst, så du bør nok ha en vår/høstdress også. Testene tar ikke hensyn til komfort. Jo tynnere en dress er jo mer behagelig å bruke, særlig for de minste. Om du kjenner på de billige vinterdressene vil du kjenne at de er både tykkere og stivere enn de dyre. Som vinterdress velger jeg Reima til mine, men som vår/høstdress syns jeg Reflex duger vel så bra. Jeg kjøper på salg, så får jeg de omtrent til samme pris som de billigere dressene.
Silfen Skrevet 23. februar 2012 #3 Skrevet 23. februar 2012 Jeg brukte Troll classic hele året til Mini. De har løst ullfor. Jeg kan ikke huske sist jeg kjøpte vatterte vinterdresser til ungene, etter min mening er det tull. Helårsdress og ull, sverger til det. Brukte Reima tidligere, men da Mini begynte i friluftsbarnehage så holdt de ikke stand, mens Troll tåler mer hardfør bruk på tørrmark. De som bruker Reflex er veldig fornøyde, ellers har jeg ikke særlig erfaring, for hvorfor bytte bort det som funker.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #4 Skrevet 23. februar 2012 Tusen takk for innspill Da kjøper vi en slik reflex parkdress som er på tilbud nå, så får det bli reima eller troll til vinteren. Dessverre har de ikke igjen reima- eller trolldresser i str 86 på salg på barnashus her, så må vel bite i det sure eplet og betale fullpris til høsten -TS
Leanne Skrevet 23. februar 2012 #5 Skrevet 23. februar 2012 KappAhl sine dresser kommer på 3. plass. Har hatt den selv til mine barn i år, og er kjempe fornøyd. De holder seg varme og tørre. Den koster 699, jeg kjøpte i fjor på salg til halv pris av halvpris.. 175 kr for en dress Hvis du ser de på salg i nærheten av deg kan du jo kjøpe en og se om du liker den til ditt barn. Husk på at 1-2åringer er ikke ute når det er kaldere enn -10 og de er ikke ute i timesvis i barnehagen alikevel... Så de trenger jo ikke være kledd for om de skal på nordpolen
Vibi Skrevet 23. februar 2012 #6 Skrevet 23. februar 2012 Tusen takk for innspill Da kjøper vi en slik reflex parkdress som er på tilbud nå, så får det bli reima eller troll til vinteren. Dessverre har de ikke igjen reima- eller trolldresser i str 86 på salg på barnashus her, så må vel bite i det sure eplet og betale fullpris til høsten -TS Det er mange nettbutikker som selger Reima også, og barnas hus har også nettbutikk, så du kan jo sjekke der før du gir full pris. Ellers har vi gjort det på samme måte. Vi kjøper Reima vinterdress, syns den er helt suveren, og Reflex parkdress. Jeg bor på Østlandet, og her har parkdressen vært ganske lite i bruk, så jeg legger ikke 1000 kr i den. Som regel brukes det heller en regnbukse med litt varmt tøy under.
marsy Skrevet 23. februar 2012 #7 Skrevet 23. februar 2012 vi har dresser som har hatt fôr man kan ta ut, ellers bruker de regntøy så fort det er mildvær. Ellers har vi ull til å ha innerst, og fleece utenpå igjen som ligger i barnehagen, så kan de ansatte fint regulere hvor mye de har på ungen etter temperatur. Jeg har vært fornøyd med både Lindex, Reflex og dyrere merker
Gjest mor til 2 Skrevet 23. februar 2012 #8 Skrevet 23. februar 2012 De dyre vinterdresser kjennes ikke tykke ut nei. Og de trenger ikke være tykke for å være varme. Mange av dagens dresser er langt på vei teknologi, så foret er varmt nok selv om det er tynt. De vil nok bli for varme vår/høst, så du bør nok ha en vår/høstdress også. Testene tar ikke hensyn til komfort. Jo tynnere en dress er jo mer behagelig å bruke, særlig for de minste. Om du kjenner på de billige vinterdressene vil du kjenne at de er både tykkere og stivere enn de dyre. Som vinterdress velger jeg Reima til mine, men som vår/høstdress syns jeg Reflex duger vel så bra. Jeg kjøper på salg, så får jeg de omtrent til samme pris som de billigere dressene. Signerer denne kunne ikke sagt det bedre selv!
Zoë Castillo Skrevet 23. februar 2012 #9 Skrevet 23. februar 2012 KappAhl sine dresser kommer på 3. plass. Har hatt den selv til mine barn i år, og er kjempe fornøyd. De holder seg varme og tørre. Den koster 699, jeg kjøpte i fjor på salg til halv pris av halvpris.. 175 kr for en dress Hvis du ser de på salg i nærheten av deg kan du jo kjøpe en og se om du liker den til ditt barn. Husk på at 1-2åringer er ikke ute når det er kaldere enn -10 og de er ikke ute i timesvis i barnehagen alikevel... Så de trenger jo ikke være kledd for om de skal på nordpolen Vi har også Kappahl-dress (vinterdress) i år. Har alltid hatt Reima tidligere. Jeg synes at hun blir veldig fort våt i dressen, og så er den slitt på mange rare steder. Dette kan skyldes at jenta har vokst og dermed blitt røffere i leken, og at vinteren er mildere/våtere i år enn i fjor, så jeg har tenkt å prøve Kappahl neste vinter også. (Selv om ingen ting kan slå Reimatec+, men den prisen gjør vondt helt inn til beinet!) Av parkdresser har vi brukt Reflex hvert år, og vi er veldig fornøyd! Slitesterk og holder ut fuktighet godt nok til vårt bruk i allefall.
Leanne Skrevet 23. februar 2012 #10 Skrevet 23. februar 2012 Vi har også Kappahl-dress (vinterdress) i år. Har alltid hatt Reima tidligere. Jeg synes at hun blir veldig fort våt i dressen, og så er den slitt på mange rare steder. Dette kan skyldes at jenta har vokst og dermed blitt røffere i leken, og at vinteren er mildere/våtere i år enn i fjor, så jeg har tenkt å prøve Kappahl neste vinter også. (Selv om ingen ting kan slå Reimatec+, men den prisen gjør vondt helt inn til beinet!) Av parkdresser har vi brukt Reflex hvert år, og vi er veldig fornøyd! Slitesterk og holder ut fuktighet godt nok til vårt bruk i allefall. Min eldste går på skole, og er jo ikke like mye ute. Og bor stort sett i klatrestativet når hun er ute.. Så hun har ikke blitt våt i dressen. Minste er i barnehagen, ute mange timer men aldri blitt vår. Men han har blitt tatt på regnbukse + jakke på våteste dagene, har jo vært en mild/våt vinter..
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #11 Skrevet 24. februar 2012 Æsj, håpløse greier.. Har funnet helårsdress med uttagbar varmedress fra troll (eventyr season) til halv pris, men har investert i to tykke ullfleecedresser fra nøstebarn til neste vinter, som allerede er på vei i posten (de var på salg).. Av og til er jeg bare sååå kort oppi hodet -TS
Silfen Skrevet 24. februar 2012 #12 Skrevet 24. februar 2012 Kan alltids selge ting videre. Men ull kan man ikke få nok av. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men er det kalde vintre så er jo ull på ull ypperlig. Den vinteren det var så kaldt og Mini gikk i friluftsbhg, så hadde hun fire lag med ull under dressen på det kaldeste. Varm nok da, hehe.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #13 Skrevet 24. februar 2012 Kan alltids selge ting videre. Men ull kan man ikke få nok av. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men er det kalde vintre så er jo ull på ull ypperlig. Den vinteren det var så kaldt og Mini gikk i friluftsbhg, så hadde hun fire lag med ull under dressen på det kaldeste. Varm nok da, hehe. Ja, det kan bli veldig kaldt her på vinteren, men regner med at de ikke har ett-åringene ute om det er kaldere enn minus 10? Men blir opptil minus 30 hjemme hos besteforeldrene Ja, ull får man forsåvidt aldri nok av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå