AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #1 Skrevet 23. februar 2012 Litt vanskelig å lage en passende overskrift, men det jeg går rundt og leker litt med tanken om, er om det er en måte å ta en liten reprise på vielsen.... Vi skal vie oss kun med noen få venner og forlovere tilstede i utlandet og noen måneder senere skal vi ha en stor, litt uformell fest for familie og venner her hjemme. Det jeg lurer på er om det kunne vært litt fint og morsomt om vi tar en liten type "reprise" på vielsen. Selvfølgelig ikke bokstavelig, men om vi kunne funnet på noe som er litt fint og som jeg er sikker på våre foreldre og familie (venner også selvfølgelig) ville synes var bittelitt høytidelig. Jeg tenker her mest på vår nærmeste familie som ikke er med på selve vielsen. Det eneste jeg har kommet til så langt, er at vi evt hadde sagt noen ord (løfter) til hverandre foran alle sammen og på den måten gjengitt noe av den romantikken som jo hører til i et bryllup. Jeg er helt tom for ideer... Skal forøvrig ha på meg brudekjolen også denne dagen, så da hadde det passet ekstra fint med noe litt annerledes. Er det noen kreative hoder der ute eller noen som har vært med på liknende og vil dele det?
stortsettglad Skrevet 23. februar 2012 #2 Skrevet 23. februar 2012 Venner av meg gjorde som dere, og hadde satt av tid før middag til å vise video av vielsen + litt fra reisen ellers, med bilder klippet inn i filmen. Det ble en veldig fin opplevelse, og nesten som å ha vært i selve vielsen. 1
Gjest Adriane Skrevet 23. februar 2012 #3 Skrevet 23. februar 2012 Venner av meg gjorde som dere, og hadde satt av tid før middag til å vise video av vielsen + litt fra reisen ellers, med bilder klippet inn i filmen. Det ble en veldig fin opplevelse, og nesten som å ha vært i selve vielsen. Jeg tenkte også på dette - at å ha video av vielsen osv kanskje er den beste løsningen Vi vurderer å gjøre det sånn (skal gjøre noe av det samme som ts) 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #4 Skrevet 23. februar 2012 Takk for svar og forslag. Vi kommer ikke til å ha filmet vielsen da det er så forferdelig dyrt (flere tusen for en fotograf som filmer i tillegg til bildene), så må finne på noe annet dessverre.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #5 Skrevet 23. februar 2012 Kan dere ikke få en av gjestene til å "leke" prest med sånn hvit krage og hele pakka og ta hele vielsesritualet?
Grønt blad Skrevet 24. februar 2012 #6 Skrevet 24. februar 2012 Kan dere ikke få en av gjestene til å "leke" prest med sånn hvit krage og hele pakka og ta hele vielsesritualet? Hadde jeg vært gjest og sett det i et bryllup hadde jeg blitt flau på brudeparets vegne. Alle vet jo hvordan en vielsessermoni foregår, og det som er fint med en vielse er følelsene, nervøsiteten, gleden etc, noe som antagelig forsvinner i en "lekevielse". Synes det er mye bedre å vise video og bilder fra vielsen og turen. Har man ikke video kan man vise bilder. Tror det er ganske enkelt å lage en "bildevideo" (aner ikke hva det heter, men tenker på bilder fra bryllupet mens en fin sang eller to spilles i bakgrunnen). 1
Athene Skrevet 24. februar 2012 #7 Skrevet 24. februar 2012 Det mest naturlige er vel en kirkelig velsignelse i etterkant, det har jeg vært i noen ganger - måneder etter at paret har giftet seg i utlandet eller på tinghuset. Da er det utformet mer som en vanlig bryllup, men presten bruker noen andre ord enn ved en vanlig vielse. Men det å sette opp en privat sermoni/reprise trur jeg er temmelig uvanlig i Norge, jeg kan ikke se for meg en naturlig måte å gjøre dette på. Jeg trur jeg heller hadde valgt video (du trenger jo ikke å gjøre det profesjonelt) eller bildeshow fra vielsen. 1
stortsettglad Skrevet 24. februar 2012 #8 Skrevet 24. februar 2012 Takk for svar og forslag. Vi kommer ikke til å ha filmet vielsen da det er så forferdelig dyrt (flere tusen for en fotograf som filmer i tillegg til bildene), så må finne på noe annet dessverre. Er det ingen dere kjenner som har et kamera dere kan låne? Mine venner hadde tatt seg av filmingen selv. Altså satt opp kameraet på forhånd for å få filmet vielsen. 1
Gjest Dorey Skrevet 24. februar 2012 #9 Skrevet 24. februar 2012 Men det å sette opp en privat sermoni/reprise trur jeg er temmelig uvanlig i Norge, jeg kan ikke se for meg en naturlig måte å gjøre dette på. Jeg trur jeg heller hadde valgt video (du trenger jo ikke å gjøre det profesjonelt) eller bildeshow fra vielsen. Enig. Det TS skisserer hadde jeg stusset på hadde jeg vært gjest.
marta i farta Skrevet 24. februar 2012 #10 Skrevet 24. februar 2012 En vidio tror jeg alle hadde satt pris på i etterkant. Det må da være noen du kunne lånt et kamera av, som en av vennene dine kunne brukt til å filme med. Eller dere kan sette kameraet opp på et stativ som filmer uten at noen trenger å tenke på det. Et bildeshow vil også fungere, men personlig syntes jeg at en film er koselig å ha for å se tilbake på bryllupet selv, og for at gjestene kan se helheten. 2
Gjest Adriane Skrevet 24. februar 2012 #11 Skrevet 24. februar 2012 Det med sånn privat seremoni har jeg sett en gang, men det var da utendørs. Det var veldig vanskelig for alle sammen å få med seg hva som ble sagt, og det ble veldig... rart? Ikke noe vondt ment, og for brudeparet selv var vel den symbolske handlingen veldig viktig, men... Personlig ville jeg synes det var mer gøy/spennende å få se bilder (og evt video, om man får til en amatørvideo da, som ikke trenger koste noe) fra vielsen og for den saks skyld forberedelser, bryllupsmiddagen, og gjerne også fra neste dag (evt fra turen, om man har reist rett på bryllupsreise). Jeg tror de fleste får mer ut av det, enn en sånn løsning som du skisserer. Så kan man jo da enten spille musikk i bakgrunnen, eller lydsette visningen med kommentarer til bildene (eller at en av dere kommenterer underveis, og forteller litt). 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå