AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #1 Skrevet 23. februar 2012 Hei vet dere om man kan bruke metformin med enkeldose pergo. Jeg tar 1000mg X 2 per dag, vet at det høydose metformin, men etter laproskopien og metformin har jeg ikke blitt gravid, kan jeg bruke en enkeldose peroge med met i dene syklusen min, har pergo liggende hjemme.
Athene Skrevet 23. februar 2012 #2 Skrevet 23. februar 2012 Hei vet dere om man kan bruke metformin med enkeldose pergo. Jeg tar 1000mg X 2 per dag, vet at det høydose metformin, men etter laproskopien og metformin har jeg ikke blitt gravid, kan jeg bruke en enkeldose peroge med met i dene syklusen min, har pergo liggende hjemme. Ikke uten å ha avklart med lege. Ikke fordi det er skummelt å blande med metformin, men fordi pergobruk alltid skal følges opp av lege.
Vibi Skrevet 23. februar 2012 #3 Skrevet 23. februar 2012 Jeg gjorde det, så det er ikke farlig. Men jeg støtter innlegget over, du bør ta kontakt med legen din først. Kan du ikke bare ta en telefon til fastlegen, slik at det er avklart? Jeg har forøvrig aldri blitt fulgt opp av verken gynekolog eller lege etter mine pergokurer. Ved første graviditet var jeg hos gynekolog og fikk skrevet ut pergo til tre perioder etter hverandre. Fikk beskjed om å komme tilbake hvis de ikke fungerte til videre utredning. Ved andre graviditet fikk jeg skrevet ut metformin av samme gynekologen for å forsøke dette først. Da jeg ikke ble gravid gikk jeg til fastlegen og fikk han til å skrive ut pergo siden det fungerte sist. Begge barna mine har blitt unnfanget ved første pergoforsøk. Jeg brukte forøvrig bare 500mg x2 metformin.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #4 Skrevet 23. februar 2012 takk folkens, jeg har brukt enkelpergo med 1000mg per dag nå har økt metformin. jeg skal ta en prat med fastlegen.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå