Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, kan man altså kjøpe sprøyter, med spiss, på apotek, eller trenger man resept eller noe for det også?

Har akkurat fått B12 som skal injiseres intramuskulært men syns det var rart at de ikke opplyste at de ikke kom med sprøyter i pakken. Tenkte ikke over det, trodde gjerne alt var ferdig. Så blånn kan man bli. Eller uerfaren, hehe.

Og hvor gjør man av sprøytespissene etter bruk? Har de gule bokser rundt omkring man kan kaste de i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får kjøpt sprøyter og spisser uten resept på apoteket.

Spissene kan du legge i et syltetøyglass e.l og levere til apoteket.

Skrevet

Takker.

Skrevet

skal du sette sprøytene selv du da ? Jeg får b12 injeksjoner men får disse satt hos lege.

Kan en sette de selv?

Skrevet

Ja, jeg tenkte sette de selv. Gidder ikke betale for å få satt de.

Skrevet

Oi, kan man virkelig sette dem selv?

Jeg fikk B12-sprøyter i skinkemuskelen 2 ganger ukentlig over en lang periode, og da kom hjemmesykepleien hjem til meg. Vet ikke om jeg hadde klart eller turt å sette dem selv, for de skal jo ganske langt inn, og det er litt nøye at man treffer riktig.

Sprøyter i magefettet er derimot easy peasy.

Skrevet

Hvis du ikke er helsepersonell, skal du ligge langt unna å injisere B-12 sprøyter intramuskulært!

• Liker 5
Skrevet

Hvis du ikke er helsepersonell, skal du ligge langt unna å injisere B-12 sprøyter intramuskulært!

Unnskyld? Var det ikke du som nettopp skrev at du aldri skrek til ungene dine, men så kommer du her og "snakker" til meg på den måten der?

• Liker 5
Skrevet

Synes det høres skummelt ut jeg asså. Men nå har jeg veldig nåleskrekk :fnise:

Skrevet

Oi, kan man virkelig sette dem selv?

Jeg fikk B12-sprøyter i skinkemuskelen 2 ganger ukentlig over en lang periode, og da kom hjemmesykepleien hjem til meg. Vet ikke om jeg hadde klart eller turt å sette dem selv, for de skal jo ganske langt inn, og det er litt nøye at man treffer riktig.

Sprøyter i magefettet er derimot easy peasy.

Vet ikke om gud og hver mann skal, men legen sa nå ingenting på at jeg hadde tenkt å sette de selv. Jeg har forøvrig lært å sette sprøyter og har satt intramuskulært på meg selv ved flere anledninger. Men da måtte jeg aldri kjøpe sprøytene først.

Skrevet

Synes det høres skummelt ut jeg asså. Men nå har jeg veldig nåleskrekk :fnise:

Hehe, det ER skummelt, men fin måte å holde sprøyteskrekken i sjakk på. :D

Skrevet

Hehe, det ER skummelt, men fin måte å holde sprøyteskrekken i sjakk på. :D

neiiiheei! For jeg hadde endt opp med å ALDRI ta de b12 greiene :D

Grøss asså!

Skrevet

Unnskyld? Var det ikke du som nettopp skrev at du aldri skrek til ungene dine, men så kommer du her og "snakker" til meg på den måten der?

Hvis du kaller dette skriking/"snakking", så for det stå for din regning. :fnise: Såpass får du nesten tåle når du legger ut et slikt spørsmål på et åpent forum.

Er du ikke helsepersonell, kan du skade muskel og nerver når du setter en slik sprøyte, og siden du ikke engang har peiling på om du får kjøpt sprøyter på apoteket, sier det meg noe om at du ikke har noe erfaring innen dette feltet. Derfor gjentar jeg meg selv: Hold deg langt unna og la kvalifisert helsepersonell gjøre jobben.

• Liker 7
Skrevet

neiiiheei! For jeg hadde endt opp med å ALDRI ta de b12 greiene :D

Grøss asså!

Haha, jeg husker første gang jeg skulle sette intramuskulær på meg selv. Satt lenge med sprøyten i hånden da, ja. Subcutane er jo bare moro i sammenligning.

Skrevet

Hvis du kaller dette skriking/"snakking", så for det stå for din regning. :fnise: Såpass får du nesten tåle når du legger ut et slikt spørsmål på et åpent forum.

Er du ikke helsepersonell, kan du skade muskel og nerver når du setter en slik sprøyte, og siden du ikke engang har peiling på om du får kjøpt sprøyter på apoteket, sier det meg noe om at du ikke har noe erfaring innen dette feltet. Derfor gjentar jeg meg selv: Hold deg langt unna og la kvalifisert helsepersonell gjøre jobben.

Nei, det får stå på din. Det er nå tross alt du som var uforskammet.

Og jeg har erfaring innen feltet, se svar lenger oppe.

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg har betalt 30 kroner for å få p-sprøyte satt på legekontor.

Hvis det skulle gå galt når man setter dem selv, vil man ikke få pasientskadeerstatning.

• Liker 4
Skrevet

Nei, det får stå på din. Det er nå tross alt du som var uforskammet.

Og jeg har erfaring innen feltet, se svar lenger oppe.

Uforskammet??? :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Uforskammet??? :fnise:

Ja, slik ble innlegget ditt oppfattet. Jeg foreslår at du tenker over måten du ordlegger deg på om det er problematisk for deg å oppfattes slik. Hvis ikke, carry on.

Skrevet

Ja, slik ble innlegget ditt oppfattet. Jeg foreslår at du tenker over måten du ordlegger deg på om det er problematisk for deg å oppfattes slik. Hvis ikke, carry on.

Følsom?

• Liker 5
Skrevet

Av ren nysgjerrighet, hvor setter du B12 i.m? Hva heter muskelen og hvordan utfører du prosedyren? Hvilken størrelse bruker du på kanylen?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...