AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #1 Skrevet 23. februar 2012 Hei. Håper noen kan hjelpe meg litt. Jeg skal på andre gangs intervju på en jobb i morgen. Og jeg fikk beskjed i går ettermiddag (!) om å lage en muntlig presentasjon av et produkt, dette skal være en presentasjon som gjør at kunden har lyst å kjøpe produktet mitt. Jeg er ræva-dårlig på sånt! Hvordan bør dette legges opp? Hvor lang tid bør en sånn presentasjon ta? Hjelp Hilsen NJ
Romilo Skrevet 23. februar 2012 #2 Skrevet 23. februar 2012 Du kan lage en presentasjon om en eller annen sjokolade du liker veldig godt? Og fortelle om hva som er bra med den? Vil vel si alt fra 3-5 min... :o Men er ikke lærer, så aner ikke..
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #3 Skrevet 23. februar 2012 Går jobben ut på salg? Hvis du allerede under en intervjusituasjon mener du er ræva til dette: er du i så fall rett til jobben? 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #4 Skrevet 23. februar 2012 Hvis dette er oppgaven for intervjuet og du føler du er rævva på det, er kanskje ikke dette jobben for deg?
Pingting Skrevet 23. februar 2012 #5 Skrevet 23. februar 2012 Får du velge produkt selv? Hvis det er tilfellet så velg noe du liker godt og som du finner mange argumenter for å kjøpe (alt fra bruksområder til kvalitet til alt som kan telle inn positivt). Finn områder hvor det skiller seg positivt ut fra konkurrerende produkter. Legg merke til hvordan det er markedsført (om det er det), og legg deg gjerne på den tråden. Ellers er vel dette en måte å teste om du egner deg for jobben, så det er jo best om det kommer fra deg selv. Må si jeg også reagerer litt på at du føler du er kjempedårlig på noe du tydeligvis søker jobb innen...
Vimsi Skrevet 23. februar 2012 #6 Skrevet 23. februar 2012 Hvis dette er oppgaven for intervjuet og du føler du er rævva på det, er kanskje ikke dette jobben for deg? Godt poeng! Jeg har tenkt det samme selv, og faktisk nevnt det for de som vil ha meg inn på 2 gangs intervju også. Jeg er ikke noen fantastisk selger. Det går veldig fint med innkommende salg, men jeg hater utgående oppsøkende salg. Fysj. De vil vel bare se mine kvalifikasjoner på å selge inn noe jeg tror på. Og det er jo vel og greit, men jeg lider av prestasjonsangst og nervøsitet.....
Vimsi Skrevet 23. februar 2012 #7 Skrevet 23. februar 2012 Får du velge produkt selv? Hvis det er tilfellet så velg noe du liker godt og som du finner mange argumenter for å kjøpe (alt fra bruksområder til kvalitet til alt som kan telle inn positivt). Finn områder hvor det skiller seg positivt ut fra konkurrerende produkter. Legg merke til hvordan det er markedsført (om det er det), og legg deg gjerne på den tråden. Ellers er vel dette en måte å teste om du egner deg for jobben, så det er jo best om det kommer fra deg selv. Må si jeg også reagerer litt på at du føler du er kjempedårlig på noe du tydeligvis søker jobb innen... Takk! Er bare uinspirert og over gjennomsnittet demotivert. Jeg har ikke søkt denne jobben, ble kontaktet, og jeg føler at den personen som har anbefalt meg har skrytt meg opp. Nå har prestasjonsangsten tatt meg!
Pingting Skrevet 23. februar 2012 #8 Skrevet 23. februar 2012 Godt poeng! Jeg har tenkt det samme selv, og faktisk nevnt det for de som vil ha meg inn på 2 gangs intervju også. Jeg er ikke noen fantastisk selger. Det går veldig fint med innkommende salg, men jeg hater utgående oppsøkende salg. Fysj. De vil vel bare se mine kvalifikasjoner på å selge inn noe jeg tror på. Og det er jo vel og greit, men jeg lider av prestasjonsangst og nervøsitet..... Husk at intervjuerne er mennesker de og, de vet du kommer til å være nervøs. Og de er jo ikke ute etter å "ta" deg, de er nysgjerrige på deg og vil vite mer om hva du kan. Den type tankegang hjelper meg i sånne situasjoner ihvertfall
Vimsi Skrevet 23. februar 2012 #9 Skrevet 23. februar 2012 Husk at intervjuerne er mennesker de og, de vet du kommer til å være nervøs. Og de er jo ikke ute etter å "ta" deg, de er nysgjerrige på deg og vil vite mer om hva du kan. Den type tankegang hjelper meg i sånne situasjoner ihvertfall Åååhh, hjertelig takk. Det har jeg faktisk ikke kommet på selv en gang... ! Jeg har hatt en forferdelig teit jobb frem til nå, sa opp, trvdes ikke i det hele tatt, er nok det som henger igjen. Der var lederen "ute etter å ta oss". Ubehagelig. Jeg får bare prøve meg frem, satse på det beste. Tar en tur ril naboen på prøve-fremføring senere. ttusen takk for gode ord!
Pingting Skrevet 27. februar 2012 #11 Skrevet 27. februar 2012 (endret) *dobbelpost* Endret 27. februar 2012 av Pingting
Vimsi Skrevet 6. mars 2012 #12 Skrevet 6. mars 2012 Hvordan gikk det? Hei! Tusen takk for at du bryr deg :-) Du, det gik kjempefint altså. Jeg fikk skryt, jo! :-) Det ble ikke til at jeg fikk denne jobben altså. De ringte meg og sa at de syntes presentasjonen var superbra, og at jeg har absoultt alt som skal til for å få dette til å gå bra UTENOM det kanskje aller viktigste (....) nemlig det irriterende salgsgenet. Det genet er jeg desverre født uten, jeg er ikke så god på oppsøkende salg, liker det rett og slett ikke. Det var litt godt-vondt å få den telefonen. Jeg fikk mye skryt, prøver å suge det til meg, men jeg har en lei tendens til å fokusere på negative ting for tiden. Prøver å slutte med det :-) Jeg vet jo at jeg ikke er noen typisk selger, jeg var jo ærlig og sa det til de og :-) Jeg trøster meg med at jeg ikke søkte på denne jobben, at jeg ble "innkalt", og at jeg fikk trening på dette med å presentere saker og ting :-) Nå kikker jeg videre. Takk igjen, for tiden din og for oppmuntringen på forhånd :-) :-)
Pingting Skrevet 7. mars 2012 #13 Skrevet 7. mars 2012 Mh, det genet mangler jeg og. Du får tenke som så at det da er nesten like greit at du ikke fikk jobben - du ville jo etter all sannsynlighet ha mistrivdes! Kult med skryt da, bra jobba! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå