AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #1 Del Skrevet 23. februar 2012 Datteren min går i 4. klasse. Hun har dabbet av når det gjelder de engelske glosene.Hun må bli flinkere til å pugge selv,men er det en effektiv og lystbetont måte jeg kan gi henne ekstra hjelp på? Alle tips tas i mot med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MichelleBelle Skrevet 23. februar 2012 #2 Del Skrevet 23. februar 2012 Hva med å lage en lek ut av gloselæringen? For eksempel lage noen kort der du skriver det engelske ordet på den ene siden og det norske på den andre. Da kan dere velge om hun skal oversette fra norsk til engelsk eller omvendt. Du holder kortet opp slik at hun ser ene siden, klarer hun gjette riktig får hun et poeng (galt svar kan gi minus poeng om dette er ønskelig). Etter x antall poeng får hun en premie dere har avtalt på forhånd. (Dette vil jo kun hjelpe henne til å forstå ordene, men med små justeringer kan hun jo jobbe med å skrive ned svarene også) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 23. februar 2012 #3 Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg har alltid lært godt ved å ha huskelapper på alle tingene rundt meg, hvor det engelske/franske/japanske ordet står. Det er en god måte å øke ordforrådet på, men for spesifikk pugging av spesifikke lekser er det kanskje mindre nyttig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 23. februar 2012 #4 Del Skrevet 23. februar 2012 Hvordan man best pugger gloser vet jeg ikke helt, men sånn generelt for å bli flinkere i engelsk kan det være lurt å lese engelske bøker/tekster, samt se serier og filmer på engelsk uten undertekst. Da har man det moro samtidig som man automatisk lærer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #5 Del Skrevet 23. februar 2012 Du kan lage lapper og henge på møblene og lignende. F.eks. heng en lapp det der står "table" på bordet, "chair" på stolen osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-stina Skrevet 23. februar 2012 #6 Del Skrevet 23. februar 2012 Aschehougs glosetygger er genial! http://tjenester.aschehoug.no/glosetygger/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 23. februar 2012 #7 Del Skrevet 23. februar 2012 quizlet.com. Einaste ulempa er at ein blir heilt hekta... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 25. februar 2012 #8 Del Skrevet 25. februar 2012 Tråden er ryddet for ensidig meningspåvirkning. Yvonne (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skylight Skrevet 25. februar 2012 #9 Del Skrevet 25. februar 2012 Det beste er kanskje å hjelpe henne i hvordan hun kan huske ordene bedre og hjelpe henne med de ulike hjelpetrådene. Jeg bruker to metoder 1) Man uttaler det engelske ordet slik skrives med "norsk" uttale og pugger det slik ex fail = FA+IL... 2) Man må assosiere glosen med noe om 1) ikke sitter ex, jeg husker ikke at å feile er fail / FA+IL, men FA+IL er nesten som falt og man feiler kanskje om man faller, ihverfall om man faller over ild er feil, og vips så har han fiolosoert så mye over det at man husker det livet ut.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #10 Del Skrevet 25. februar 2012 http://5thgraderocks5thgraderules.blogspot.com/2012/02/posting-plurals.html Her er en fin en for å lære flertallsbøyinger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest halebein Skrevet 26. februar 2012 #11 Del Skrevet 26. februar 2012 Jeg tror hun klarer å pugge disse ordene helt fint selv, jeg... er jo sikkert ikke så mange det er snakk om i slengen. (10-20?) Skriv ordene på en lapp på engelsk og norsk, og brett sidene inn over dem, så kan hun gjette først for seg selv, og så åpne flippen og sjekke om hun hadde riktig. Du kan kjøre en hjemmegloseprøve, dagen før hun skal ha prøve på skolen - og legge inn en belønning dersom hun får prøven på skolen riktig. (Type, klarer du alle gloseprøvene denne mnd, skal vi gjøre det.... (et eller annet hun har hatt lyst å gjøre med deg) Verd et forsøk i alle fall. Men ikke begynn å gjøre slik jeg ser foreldrene til enkelte elever jeg har, gjør, betale ungene for 6ere... det baller på seg, og etterhvert blir sekserene svært dyre! Hører at i min 10.klasse "går" 6'erne nå for alt mellom 500-1000 kr! Det er feil motivasjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest halebein Skrevet 26. februar 2012 #12 Del Skrevet 26. februar 2012 Aschehougs glosetygger er genial! http://tjenester.aschehoug.no/glosetygger/ denne var faktisk ikke så dum! Prøv denne, ja. Den likte jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå