Gå til innhold

1-årig utdannelse som øker sjansene for jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

er det noen som har tips om studier som ikke tar mer enn 1 år, som vil gjøre det lettere for noen som f.eks. har en bachlor i samfunnsvitenskapelige fag og/eller humaniora? Kan man ta utdannelse som gjør en (mer) egnet til å søke på arkivmedarbeiderstillinger (ser dette går igjen i annonser) eller andre administrative stillinger?

Jeg nevner både samfunnsfag og humaniora, ettersom jeg ser at flere i vennekretsen med lignende utdannelser sliter med å lande en atraktiv jobb, og tenker at 1 års ekstra utdannelse kombinert med en "drittjobb" er overkommelig om det øker mulighetene.

Forhåpentligvis vil tips her være nyttige for flere enn meg :)

Videoannonse
Annonse
Gjest mari kontrari
Skrevet

Her er noen årstudier ved Høgskolen i Olso i hvertfall: http://www.hioa.no/Studier/SAM/arsstudier

Det står litt om hvilke kvalifikasjoner og karrieremuligheter de ulike studiene gir, men jeg tør ikke uttale meg om hvor tungt de faktisk vil veie hos en arbeidsgiver...

Gjest strykebrett
Skrevet

Årskurs i økonomi tror jeg er det mest anvendelige. Da er man ganske aktuell for de fleste sekretærlignenede stillinger. Type stillinger der 3-årig bachelor i økonomi gjør deg overkvalifisert, men det er så mange søkere at de ansetter noen med litt erfaringe eller utdanning.

Skrevet

Dette med å ta et årsstudium i økonomi høres ikke så dumt ut, det kan jo brukes på mange måter. Utenom det er jo også psykologi aktuelt, spesielt for type lederstillinger. Språk (engelsk) er heller ikke dumt å ha noe ekstra kompetanse i.

Om du er en tøffing, anbefaler jeg et års befalskole. Utdanningen er lønnet, og denne type studier ser utrolig bra ut på cven, du får god ledererfaring og ikke minst større selvinnsikt.;-)

Gjest IngvildSF
Skrevet

Hva med å bygge på bacheloren og skaffe deg master? Det tar riktignok to år, men et ekstra år spiller vel ikke noen stor rolle i det store og det hele?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...