Gå til innhold

Regnet ut kaloriforbruket mitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en sånn kaloriforbruk test på nett, for å finne ut hvor mye kalorier jeg forbruker i løpet en dag med trening, moderat. Og med alle aktivitets ting jeg ellers gjør som, gå, stå og rydde.

Da fikk jeg at kaloriforbruket mitt er på ca 2700.

Så det jeg lurer på, jeg ønsker å gå ned i vekt, så hvor mye bør kalori-inntaket på mat være i løpet av en dag ligge på?

Og noen som vil noe tips til hva jeg kan spise? :)

Skrevet

Du må ta inn mindre enn du forbrenner, enkelt og greit :)

Skrevet

Vel, det du gjør er å gå ned 500kcal i forhold til det daglige kaloriforbruket ditt. Da går du ned 3500kcal i uken, som tilsvarer ca 0.5kg per uke.

Du bør ikke gå ned raskere enn dette, da det da tærer på musklene, og de har du vel ikke lyst å miste? :)

Skrevet

Oki :) vet jo ikke helt hva jeg ligger på matmessig i løpet av en dag, siden jeg veldig skjeldent spiser mye (jada vet det er viktig å spise når man skal trene og gå ned i vekt) Men tror det kommer av at jeg lider av depresjoner. Dette gjør at jeg mister matlysten, får ikke i meg frokost, veldig sjeldent lunsj, blir med middag, og kanskje noe til kvelds.

Dette er selvsagt noe jeg skal nå begynne og forandre, siden jeg ønsker å gå ned i vekt. Så om noen har noen gode tips til enkelt, sunt kosthold for en dag der man ligger på ett greit kaloriinnhold så hadde jeg blitt veldig takknemlig.

Gi eksempler på frokost, lunsj, middag og kvelds som er lett å lage, og lett og spise :)

Skrevet

Oki :) vet jo ikke helt hva jeg ligger på matmessig i løpet av en dag, siden jeg veldig skjeldent spiser mye (jada vet det er viktig å spise når man skal trene og gå ned i vekt) Men tror det kommer av at jeg lider av depresjoner. Dette gjør at jeg mister matlysten, får ikke i meg frokost, veldig sjeldent lunsj, blir med middag, og kanskje noe til kvelds.

Dette er selvsagt noe jeg skal nå begynne og forandre, siden jeg ønsker å gå ned i vekt. Så om noen har noen gode tips til enkelt, sunt kosthold for en dag der man ligger på ett greit kaloriinnhold så hadde jeg blitt veldig takknemlig.

Gi eksempler på frokost, lunsj, middag og kvelds som er lett å lage, og lett og spise :)

Søk i forumet og på nettet.

Skrevet

Frokost:

50g havregryn( ta mye vann på, og kjør det inn i microen i litt under 1 min, så er det lett å hive innpå)

1 egg

3dl lettmelk

407 kcal.

Lunch: Tunfisk Wrap

1 whole wheat tortillalefse

1 boks tunfisk i vann

litt lettrømme (ca 10g)

50g paprika

401 kcal

Bland grillkrydder inn i tunfisken, så blir det ett veldig godt måltid.

Har du tid og råd, så bytter du ut tunfisken med 1 kyllingfilet.

Der har du vertfall 1 god frokost, og en god lunch ;)

Skrevet

Frokost:

50g havregryn( ta mye vann på, og kjør det inn i microen i litt under 1 min, så er det lett å hive innpå)

1 egg

3dl lettmelk

407 kcal.

Lunch: Tunfisk Wrap

1 whole wheat tortillalefse

1 boks tunfisk i vann

litt lettrømme (ca 10g)

50g paprika

401 kcal

Bland grillkrydder inn i tunfisken, så blir det ett veldig godt måltid.

Har du tid og råd, så bytter du ut tunfisken med 1 kyllingfilet.

Der har du vertfall 1 god frokost, og en god lunch ;)

Tusen takk :D skal garantert prøve både frokosten og lunsjen :D

Skrevet

Bare pass på at havregrynene ikke står for lenge i microen, for blir det grøt er det rett og slett utrolig kjipt å spise det, da det blir seigt og ekkelt med vann. Frokosten er kjedelig, men du får i deg både fiber, fett og godt med proteiner.

Wrap'en kan du jo variere til de grader med diverse grønnsaker, og annet kjøtt osv. Jeg skal selv prøve meg frem med laksewrap idag. Den største feilen du kan gjøre med lunchen, er å bruke for mye rømme(Kaloribombe) ;)

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er folk så oppsatt på å beregne hvor mye de forbrenner og hvor mye de kan spise? Hvis du trenger å gå ned i vekt er det veldig enkelt: Fasitsvaret er vekta. Ikke fra dag til dag, den kan variere litt, og for kvinner er det en del forskjell gjennom menstruasjonssyklusen, men over tid ser du om vekta går opp eller ned eller om den står stille.

Hvis vekta går opp betyr det at du forbrenner mindre enn du spiser, hvis den går ned så forbrenner du mer enn du spiser, enkelt og greit. En forbrenningskalkulator på en nettside gir et tall som man skal ta svært lett på. Den tar ikke hensyn til indiviuelle/genetiske forskjeller, dessuten står det ofte "lett, middels eller hard aktivitet", hva skal man egentlig legge i det? Hvis man skal kunne beregne et tall med rimelig nøyaktighet må man vite hvor mange watt man yter, og det er bare mulig med ergometersykkel.

Glem forebrenningskalkulatorer. Du kan lett få et regnestykke der du tilsynelatende spiser mindre enn du forbrenner og allikevel ikke går ned i vekt. Fasiten er som sagt vekta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...