Gå til innhold

Røyting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

Jeg lurer på hva DITT beste tips mot røyting er?

Koster å anbefale?

Tørrmopp, støvsuger eller vasking av gulv?

Får hunden gå i hele huset, eller har den avgrenset område?

Vi holder røytinga i sjakk med tørrmopp to ganger til dagen, og kosting hver eneste dag. Vi tar han ned da vi får besøk, noe jeg ikke syns noe om, men det er ekkelt med alt håret på gulvet og spedbarn som leker på gulvet så da må det bare bli sånn...

Spent på å høre dine erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Furminator! Om man er flink til å bruke den så kan den redusere røytinga med opptil 90 %. Dvs. at hunden vil fortsatt røyte, men du vil slippe å måtte støvsuge/moppe daglig pga. hår. De er ganske dyre, kommer an på størrelse på hunden, men alt fra 399,- og opptil 700-800,- tror jeg, litt forskjellig fra butikk til butikk. Men det er det verdt!

• Liker 2
Skrevet

Furminator! Om man er flink til å bruke den så kan den redusere røytinga med opptil 90 %. Dvs. at hunden vil fortsatt røyte, men du vil slippe å måtte støvsuge/moppe daglig pga. hår. De er ganske dyre, kommer an på størrelse på hunden, men alt fra 399,- og opptil 700-800,- tror jeg, litt forskjellig fra butikk til butikk. Men det er det verdt!

Jeg håpte på det svaret! Sitter nemlig å ser på en slik en nå ;)

http://www.dealextreme.com/p/5-stainless-steel-pet-dog-deshedding-tool-red-black-57247. Jeg har en stor hund, kunne denne vært noe?

Skrevet

Jeg hadde kjørt på! Det er bare tullete å kjøpe for små, da tar det bare lenger tid. Og børst UTE, du vil angre om du gjør det inne. Det har nemlig jeg gjort, og det ga meg en lang støvsugerrunde etterpå. Eneste man skal passe litt på er å ikke og dra børsten mer enn 3-4 over samme sted hver gang du børster, for da kan hunden bli litt sår i huden.

For et enda bedre resultat, bad hunden i forveien, for da løsner håra mye bedre. Når det er sagt, bør ikke hunder bades med hundeshampoo mer enn en gang i måneden.

:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde kjørt på! Det er bare tullete å kjøpe for små, da tar det bare lenger tid. Og børst UTE, du vil angre om du gjør det inne. Det har nemlig jeg gjort, og det ga meg en lang støvsugerrunde etterpå. Eneste man skal passe litt på er å ikke og dra børsten mer enn 3-4 over samme sted hver gang du børster, for da kan hunden bli litt sår i huden.

For et enda bedre resultat, bad hunden i forveien, for da løsner håra mye bedre. Når det er sagt, bør ikke hunder bades med hundeshampoo mer enn en gang i måneden.

:)

Tusen takk for svar! :) Den skal prøves!

Skrevet

Kvalitetsmat og olje.

Støvsuger hver dag.

De får selvfølgelig lov å gå i hele huset - noe annet skulle bare mangle, ellers hadde jeg ikke skaffet meg hunder.

Skrevet

Furminatoren vi har kan ikke brukes på hunden her (Leonberger) Pelsen blir kuttet og ser stygg ut.

Som nevnt over,bruk et godt for + olje(sel eller badakys olje) .Mange hunder får enormt dårlig pels av labb,for kjøpt i butikk (husker ikke navnet)

Skrevet

Skriver under på det! Vi har en Dalmatiner blanding og de er kjent for å røyte MYE.. Vår går også på vetrinær for (hills) men hår skal av uansett hvaslags for man spiser når våren nærmer seg..

Skrevet

Vår får kvalitetsfor og skikkelig olje fra veterinær. han blir matlei etter en periode og da får han en sekk labb, DA røyter han da ;)

Skrevet (endret)

hahaha "smart" måte å få av røytepelsen : Gi labbmat! Mye billigere enn å kjøpe furminator og slippe all jobb med å børste :roll:

usj asså. Men noen hunder fungerer faktisk på labb,merklig nok

Endret av Kårky
Skrevet

hahaha "smart" måte å få av røytepelsen : Gi labbmat! Mye billigere enn å kjøpe furminator og slippe all jobb med å børste :roll:

usj asså. Men noen hunder fungerer faktisk på labb,merklig nok

Han går en liten uke uten å spise når han er matlei, så litt røyking skal jeg tåle så lenge han spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...