Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste tråden om gutter og utseende. Jeg er selv ikke den peneste. Noen skrev at en kunne lære seg å bli penere, sminke, klær, hår osv. Jeg er egentlig fryktelig dårlig på det. Noen som vet hvordan jeg kan lære meg mer om det? Så lurer jeg på om en penere uten briller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan eventuelt lese litt i moteblader, kanskje du blir inspirert?

Det kan også være lurt å prøve seg litt frem, se deg i speilet og du oppdager nye sider ved deg selv:)

Jeg synes det er mange som er superstilig med briller! Det spørs litt hva de har til. Det er jo noen som ikke sminker seg, går med slitte klær etc, da ser man jo fort uopplagt ut.

Du er sikkert vakker:)

Skrevet

1 smile og le

2 trene

3 spise sunt

4 hudpleie

5 god frisør

6 finne riktige klær

Skrevet (endret)

Her er et illustrasjonsbilde av Lisa Eldridge av en "minimal product makeup":

minimal-pink-poster-.jpg

Her har hun brukt få produkter, men med stor effekt. Litt mascara, pudder, blush og markerte bryn gjør at alle ser freshere ut, og alle har tid til det om morgenen.

Når det gjelder hår synes jeg det er fint at man har en frisyre, enten oppsatt eller utslått, at det ikke bare henger der eller er slurvete satt opp i hestehale, og at det ser friskt ut - ikke noe er styggere enn tørre, slitte tupper.

Briller kan være kjempefint, så det burde ikke ha noe å si :jepp:

Endret av Kirby
  • Liker 3
Skrevet

Her er et illustrasjonsbilde av Lisa Eldridge av en "minimal product makeup":

minimal-pink-poster-.jpg

Her har hun brukt få produkter, men med stor effekt. Litt mascara, pudder, blush og markerte bryn gjør at alle ser freshere ut, og alle har tid til det om morgenen.

Når det gjelder hår synes jeg det er fint at man har en frisyre, enten oppsatt eller utslått, at det ikke bare henger der eller er slurvete satt opp i hestehale, og at det ser friskt ut - ikke noe er styggere enn tørre, slitte tupper.

Briller kan være kjempefint, så det burde ikke ha noe å si :jepp:

Hun er jo penest på bildet uten sminke, jo.

• Liker 3
Skrevet

Tusen takk for svar:) Noen som vet om noen nettsider hvor en kan lære mer? Jeg sliter med å finne ut hva jeg passer og slikt.

Kan jo nevne at jeg er overvektig, men prøver å slanke meg, har mellomblondt hår(men lurer på å farge det brunt) har blå øyne, rundt ansikt,

Skrevet

Jeg er mye penere nå enn jeg var for to år siden ca. Synes jeg selv i alle fall..

Har formet brynene mine og dette gjorde stor forskjell. Brukte youtubevideoer og målte opp med en linjal. Og markerte med hvit kajal der brynet skulle begynne, krumme og slutte. Så nappet jeg i vei. Ble totalforandring bare det. Annsiktet mitt ser mye mer venneligere og gladere ut. Ikke så tungt ved øyepartiet.

I tillegg når jeg sminker meg markerer jeg brynene, tar hårspray på børsten og børster brynene. Tar litt concealer og hightligter under øyebryne der det krummer. Bruker også highlighter nedover nesebenet og litt ekstra solpudder på siden av nesen. Dette gjør nesen smalere.

For å fremheve kinnbena gjør jeg noe av det samme. Highlighter på benet og mørkere under. Det mørke går opp langs tinningene og også pannen. (Når jeg gjør ting mørkere for å skjule/fremheve gjør jeg det slik at det så og si ikke vises. Jeg ser ikke sminket ut, tar så lite og så mye at kun effekten er der)

Når det gjelder leppene bruker jeg av og til en lepestift og jeg bruker kun lipgloss midt på leppene.

Skrevet

Jeg vil si begynn med håret! Klipp av alt det slitte (og kanskje farge det litt hvis du har en 'kjedelig' farge). Kjøp noen gode hårprodukter. Et flott og skinnende hår kan overskygge alt!

Napp øyenbrynene, men behold den naturlige formen.

Hudpleie! Rens/fugtighetskrem/peeling kommer du langt med.

Du vil kunne finne maaange sminkevideoer på Youtube ('make up tutorial'). BEgynn i det små. Litt rouge, maskara og lipgloss kommer du langt med.

Klær. Bruk klær som passer deg, og som du føler deg vell i. Drit i hva som er mote.

Se deg selv i speilet før du går om morgenen, og si 'saaataaan, jeg er lekker ut!!' :D

• Liker 4
Skrevet (endret)

Den videoen med Lisa Eldridge finner du

Jeg synes den viser fint hvor lite som skal til før man ser litt freshere ut.

Ellers blir man jo faktisk penere av å ha det bra, det er ofte noe som synes godt på utsiden. Gjør ting som gjør deg glad. Ta vare på deg selv. Kjøp en god hårkur, drikk mye vann, gå en tur hver kveld. Hør på musikk som får deg i godt humør. Omgås mennesker som vil ditt beste. :)

Endret av mEditari
Skrevet

Finn en god salong som kan ta øyenbryna dine. Utrolig hvor mye det har å si.

Concealer, pudder/foundation (i riktig hudtone), blush og mascara er et must.

Stell håret, har du dårlig peiling er det enkelt å greit å bare gå over med rettetang. De fleste kler det. Rettetang samler håret og får det til å se mer glansfullt ut.

Kjøp heller få og litt dyrere plagg med god passform og godt stoff enn mange billige plagg som blir slaskete fort. Vi overvektige må være litt mer nøye på at stoffet på klesplagget er bra, det bør helst være litt tykt.

Overvektige kler bedre en feminin stil enn guttete/sporty stil. Pene støvletter, topp/tunika og pene jakker. Men pass på at du ikke kjøper en tunika/kjole som får deg til å se ut som du har på deg et telt. Da må du isåfall ha belte i livet.

Oppsøk butikker som spesialiserer seg på større størrelser. Da kan du få hjelp til å finne ut hva som passer deg.

Store smykker og vesker er penest på store jenter.

• Liker 1
Skrevet

Hun er jo penest på bildet uten sminke, jo.

Mener du virkelig det???

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...