Gå til innhold

Alenemødre - forskjell mellom ekte og "liksom"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så kone, der mannen døde av kreft, er en alenemor-parasitt? Jaja! Nå har jeg hørt den, også. Du liker kanskje å spytte på de svake i samfunnet du?

er forskjel på å være ekte alenemor og liksom alenemor.. men, det syke er at som en enke har du krav på mindre enn en "alenemor" som deler ansvaret med barnefaren.. - og det er disse"alenemødrene" som defineres i mitt hode som parasitter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er forskjel på å være ekte alenemor og liksom alenemor.. men, det syke er at som en enke har du krav på mindre enn en "alenemor" som deler ansvaret med barnefaren.. - og det er disse"alenemødrene" som defineres i mitt hode som parasitter...

Forskjellen på en ekte alenemor og en liksom alenemor er? Hva da?

• Liker 3
Skrevet

Ærlig talt. Tar du overhode ikke høyde for at livet ikke gir noen garatier? Det finnes mange ulike grunner til at mennesker ender opp som aleneforsørgere, gjelder både fedre og mødre.

Eks en samboer/ektemake som stikker sin vei, får alvorlig sykdom/skade så den ikke kan fungere i en familie lengre, utroskap, vold, seksuell utnyttelse av barna etc. Mener du at de som tar seg av barna etter å ha vert gjennom brudd med slike begrunnelser er parasitter? Håper i så fall karma biter deg bak en dag.

• Liker 8
Skrevet

Forskjellen på en ekte alenemor og en liksom alenemor er? Hva da?

ekte alenemor: ingen far som bidrar- eks død

liksom alenemor: deler barnet far, som bidrar med samvær og/eller bidrag dvs et barn m TO-2- foreldre...

• Liker 3
Skrevet

liksom alenemor: deler barnet far, som bidrar med samvær og/eller bidrag dvs et barn m TO-2- foreldre...

deler barnet med far skulle det stå...

Skrevet

Ekte alenemor: Far er død

Liksom alenemor: Far er i live

Er det du mener?

• Liker 2
Skrevet

Ekte alenemor: Far er død

Liksom alenemor: Far er i live

Er det du mener?

Ja :) dvs er far i live, men ikke evner å bidra med verken samvær eller barnebidrag så er man også reelt alene. Men om mor og far bidrar til barnets oppvekst så har dette barnet like mye to foreldre som et hvert annet barn og dermed er man ikke alene

• Liker 1
Skrevet

Så, betyr det at det finns menn som er liksom-alene-fedre?

• Liker 1
Skrevet

Så, betyr det at det finns menn som er liksom-alene-fedre?

Jepp, det gjør det:

Tilnærmet like mange som liksomalenemødrene... De er ko også alene m barna når de har samvær... Eneste forskjellen på disse og liksomalenemødrene er at de har en eks de må betale, får kr 0 i støtte/ trygd og betaler det " alle vi andre" også betaler i skatt...

Skrevet

Er jo sært å kalle seg aleneforsørger om man har ungene 50-50, eller 60-40 da.

• Liker 6
Gjest "gjest"
Skrevet

Parasitter på hva da?

• Liker 1
Skrevet

Parasitter på hva da?

Samfunnet vil keg tro? Def av en parasitt er jo et individ som lever av et annet , og som et avhengig av dette uten at den andre har noe utbytte sv det.. Noen alenemødre er jo helt etter boka parasitter: de snylter av samfunnet uten å gi noe tilbake...

• Liker 1
Skrevet

Samfunnet vil keg tro? Def av en parasitt er jo et individ som lever av et annet , og som et avhengig av dette uten at den andre har noe utbytte sv det.. Noen alenemødre er jo helt etter boka parasitter: de snylter av samfunnet uten å gi noe tilbake...

Du mener det om alle som er uføre, også?

• Liker 3
Gjest "gjest"
Skrevet

De oppfostrer barn som samfunet trenger.

• Liker 2
Skrevet

Du mener det om alle som er uføre, også?

Noen av de har vel gjort noe positivt før de ble uføre....og de genererer ikke nye parasitter...

Skrevet

Noen av de har vel gjort noe positivt før de ble uføre....og de genererer ikke nye parasitter...

Hva gir de uføre tilbake til staten?

Og, tror du ikke uføre får barn? Virkelig? Det finnes mange som er ufør som får barn.

Skrevet

Vel, et samfunn trenger folk med moral, og det er ikke alenemødrene som bidrar med disse barna... Mange som følger i mammas fotspor med holdnigen " jeg er da ikke mitt problem".,.

• Liker 3
Gjest "gjest"
Skrevet

Vel, et samfunn trenger folk med moral, og det er ikke alenemødrene som bidrar med disse barna... Mange som følger i mammas fotspor med holdnigen " jeg er da ikke mitt problem".,.

De fleste barna med alenemødre er mye godt like "moralsk" som ungene til par som bor sammen.

• Liker 5
Skrevet

Det jeg ikke liker i debatten er det ensidige fokuset på alenemora sin sosiale anseelse, og ikke barn sin helhetssituasjon. Det er en del statistiske faktum som det så absolutt er viktig å rette et søkelys på sånn at ting kan fungere bedre enn det gjør.

Det er også de som bare utnytter menn og systemer for sin egen del.

Det synes jeg er viktig å reagere på. Veldig mye tyder på at familien gjør barn trygge, ressurssterke og funksjonsdyktige (til sammenligning), så type alenemor blir nyttig sosial kunnskap, til barns beste, tror jeg.

jaha, jeg synes det bør være mer åpenhet rundt barna sin skjebne jeg. :goodbye:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...