Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jehovas vitner er for strenge på det å "kose me dama i senga" før ekteskap. Greit De følger bare bibelen så jeg setter heller ballen over til Gud. Udelt hengivenhet er urimelig å kreve. man må kunne vise litt seksuelle følelser før ekteskapet også. Man gifter seg jo likevel. Kan man ikke få knulle litt i senga uten å bli utstøtt for det? Det er urimelig av Gud å nekte oss å vise følelser. Ettersom Bibelen sier dette og JV danser etter dens pipe i alt Så er det Gud som ikke lar oss gi utrykk sor følelser og det er urimelig. Derfor er jeg utstøtt.

Helge

Videoannonse
Annonse
Gjest blackbird
Skrevet

Jehovas vitner er for strenge på det å "kose me dama i senga" før ekteskap. Greit De følger bare bibelen så jeg setter heller ballen over til Gud. Udelt hengivenhet er urimelig å kreve. man må kunne vise litt seksuelle følelser før ekteskapet også. Man gifter seg jo likevel. Kan man ikke få knulle litt i senga uten å bli utstøtt for det? Det er urimelig av Gud å nekte oss å vise følelser. Ettersom Bibelen sier dette og JV danser etter dens pipe i alt Så er det Gud som ikke lar oss gi utrykk sor følelser og det er urimelig. Derfor er jeg utstøtt.

Helge

siden du fremdeles tror at bibelen er guds ord, så er du uenig med gud ha ha :-)

sett fra mitt ståsted så er ikke problemet med hva du gjør at du har sex før ekteskapet. Problemet er at noen noen som har omtrent samme problematikk og historie(biografi) som deg, vil melde deg inn igjen om et par tiår og deretter dømme andre som tar det samme valget og stiller de samme spørsmålene som du gjør nå, bare at de gjør det med god samvittighet.

Skrevet

siden du fremdeles tror at bibelen er guds ord, så er du uenig med gud ha ha :-)

sett fra mitt ståsted så er ikke problemet med hva du gjør at du har sex før ekteskapet. Problemet er at noen noen som har omtrent samme problematikk og historie(biografi) som deg, vil melde deg inn igjen om et par tiår og deretter dømme andre som tar det samme valget og stiller de samme spørsmålene som du gjør nå, bare at de gjør det med god samvittighet.

Jeg tror at bibelen kommer fra gud men jeg er ikke enig med gud i alt. Denne dommens dag som skulle befri oss, da. kommere den noensinne. Å tro at gud er kilden til bibelen er ikke det samme som at jeg er enig med gud i alt lenger.

• Liker 1
Skrevet

Denne dommens dag som skulle befri oss, da. kommere den noensinne.

Nei, den kommer ikke. Den skulle ha komt for 2000 år siden.

Matteus 24:34 [og i Markus 13, Lukas 21]

Sannelig, jeg sier dere: Denne slekten skal ikke forgå før alt dette skjer.

Matteus 16:28

Sannelig, jeg sier dere: Noen av dem som står her, skal ikke smake døden før de ser Menneskesønnen komme med kongsmakt.»

Jesus mente klart og tydelig at menneskesønnens gjenkomst skulle skje mens de som hadde sett ham fortsatt var i live. Det begynner å bli en god stund siden.

Skrevet (endret)

jeg gjør det ikke med dårlig samvittighet. jeg knulla senest i dag men det var bare godt uten at jeg hadde noe forhold til hva jehova sier.

Er du også utstøtt?

Endret av Helge1
Gjest blackbird
Skrevet

jeg gjør det ikke med dårlig samvittighet. jeg knulla senest i dag men det var bare godt uten at jeg hadde noe forhold til hva jehova sier.

Er du også utstøtt?

nei ble aldri utstøtt.

jeg ble aldri døpt heller.

jeg drev bare vekk som en seilbåt som seiler ut mot havet.

har ikke et fiendtlig forhold til enkeltpersoner, ihvertfall ikke så lenge de har et ok forhold til meg. jeg har ikke sett eller snakket med noen av dem på en stund men det har med tilfeldigheter og naturlige ting å gjøre, jeg er jo ikke en del av miljøet lenger og det begynner å bli en stund siden jeg var en del av det miljøet.

Gjest blackbird
Skrevet

Nei, den kommer ikke. Den skulle ha komt for 2000 år siden.

Matteus 24:34 [og i Markus 13, Lukas 21]

Sannelig, jeg sier dere: Denne slekten skal ikke forgå før alt dette skjer.

Matteus 16:28

Sannelig, jeg sier dere: Noen av dem som står her, skal ikke smake døden før de ser Menneskesønnen komme med kongsmakt.»

Jesus mente klart og tydelig at menneskesønnens gjenkomst skulle skje mens de som hadde sett ham fortsatt var i live. Det begynner å bli en god stund siden.

he he sant :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...