Gå til innhold

Utgangsmarsj i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal gifte meg den 31.03.12 å funderer veldig på hva vi skal gå ut av kirken til?

Kan man bruke Mendelson ut???

Er det noen som har gjort det??

Fins det noen med gode ideer der ute???? Hva gikk DU ut av kirken til??? :bryllup:

Endret av Cath81
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal bruke en sang som er veldig "vår sang". Litt inspirert av alle disse amerikanske YouTube-videoene, men vi fikk den godkjent av prest og organist, så da er det greit! :fnise:

Skrevet

Min bestevenninne skal synge "The way I am" av Ingrid Michaelson. Hun skal sørge for at resten av gjestene "klapper" oss ut sammen med musikken. Men skal sies at vi ikke skal ha kirkebryllup, er ikke sikkert at dette hadde blitt godkjent i enhver norsk kirke...

Skrevet

Min bestevenninne skal synge "The way I am" av Ingrid Michaelson. Hun skal sørge for at resten av gjestene "klapper" oss ut sammen med musikken. Men skal sies at vi ikke skal ha kirkebryllup, er ikke sikkert at dette hadde blitt godkjent i enhver norsk kirke...

Fantastisk flott sang da... ;-)

Men vi skal ha 3 solonr i kirka.... Så er nok ute etter en melodi ell noe lignende.....

Skrevet

Fantastisk flott sang da... ;-)

Men vi skal ha 3 solonr i kirka.... Så er nok ute etter en melodi ell noe lignende.....

Ingen kirke, ingen solonummer, så perfekt for oss. Desuten veldig hyggelig at min bestevenninne synger siden jeg ikke har henne som forlover (det ble bror i stedet).

Hva med noe litt annerledes som f.eks Bryllupsdag på Troldhaugen av Edvard Grieg? Eller noe spenstigere som Trolltog av samme? Jeg syns det fort blir mye dersom dere skal ha en veldig tradisjonell bryllupsmarsj også til utgangen. Men det er bare min mening, det kan jo hende det blir flott for dere.

Skrevet

Jeg skal gifte meg den 31.03.12 å funderer veldig på hva vi skal gå ut av kirken til?

Kan man bruke Mendelson ut???

Er det noen som har gjort det??

Fins det noen med gode ideer der ute???? Hva gikk DU ut av kirken til??? :bryllup:

Jeg er nysgjerrig på hva slags musikk dere har valgt ut til de andre innslagene. Vil dere ha noe som "matcher" den andre musikken når dere går ut, eller vil dere ha noe som bryter med det?

Personlig er jeg svak for alle slags norske bruremarsjer (altså de fra Lødingen/Seljord/Østerdalen og så videre. Søk på YouTube, så popper forslagene opp.

Gjest Mahareth
Skrevet

Vi gikk ut til Seljordsbrudemarsjen, den passet oss perfekt :)

Det er mange som bruker Mendelssons ut.

Skrevet

Ein av mine favorittar er "vinterbrur" av ei som heiter Rannveig Djønne.. Den er heilt fantastisk vakker! Ellers er bruremarsj frå Brazz brothers sin Norwegian air plate ein evig favoritt med litt fart i! :)

Men sidan du skal gifte deg medan det fortsatt er vinter, så sjekk ut Vinterbrur på Wimp eller Spotify! Nydeleg!

Skrevet

Vi brukte Trumpet Voluntary (The Prince of Denmarks March) som utgangsmarsj. Den er nydelig og majestetisk :)

Skrevet

Vi skal ha Jan Magne Førde sin Bruremarsj som utgangsmarsj, med orgel og trompet :)

Skrevet

Vi skal ha Jan Magne Førde sin Bruremarsj som utgangsmarsj, med orgel og trompet :)

Den er sååå fin :rodmer: Vi hadde den som inngangsmarsj!

Skrevet

Vi gikk ut til "Arrivial" av Abba vi. Dog ingen kirkelig vielse på oss. Vi ville gjerne ha det litt annerledes. Innmarsjen ble "Appasionata" av Secret Garden.

Skrevet

Mange gode forslag her ja:-)

Tusen takk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...