AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Fikk ikke noe særlig konkret svar fra saksbehandleren min i dag, så spør heller dere her som mottar aap: Hvor lang tid tok det for deg å motta aap etter at du fikk vite/brev om at du fyller rettigheter til aap? Hvor mye får du i mnd og hvor gammel er du? Jeg selv er 20 og har en funksjonshemning som har hindret meg i komme meg i jobb. Så foreløplig må jeg leve på aap.. Fikk brev i dag om at jeg har rett til aap og venter nå på pengene.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Tror ikke dette svaret vil hjelpe deg, for jeg lurer litt på det samme. Jeg fikk samme type brev for snart 3 uker siden, men har enda ikke mottatt selve vedtaket om aap. Lurer på hvor lang tid det vil ta, har ringt NAV og spurt men fikk bare beskjed om at saksbehandler skulle ringe meg opp igjen (noe han ikke har gjort..)
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 TS. Herregud 3 uker? Nav suger. De er alltid så treige osv 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #5 Skrevet 23. februar 2012 Ja, 3 uker har det gått. Jeg har fylt ut alle meldekort siden jeg først søkte om AAP for snart 4 måneder siden, men pengene lar vente på seg ja..
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #6 Skrevet 23. februar 2012 Jaja, man får nå etterbetalt fra søkedato. Ikke mye å klage på da. For meg tok det vel 3-4 måneder fra søkedato, og utbetaling et par uker etter jeg fikk bekreftelsen. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #7 Skrevet 23. februar 2012 Vet du om det er "standard" at man får etterbetalt fra søknadsdatoen? Det sto i brevet at jeg eventuelt ville få etterbetaling, men stoler ikke helt på NAV så vet ikke hva jeg kan forvente.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #8 Skrevet 23. februar 2012 Alle har rett til etterbetaling, hvis man har sendt inn meldekort lenge før godkjent søknad osv. Fikk også beskjed på brevet fra nav om at jeg har rett til etterbetaling, så da skal jeg jammen ha det!!
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #9 Skrevet 23. februar 2012 Dersom du har mottatt økonomisk sosialhjelp i perioden etter du søkte, kan det ta litt tid fordi kommunen skal ha tilbake pengene sine. Du trenger ikke gjøre noe, dette ordner NAV
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå