Gå til innhold

Underskriftskampanje- hvor langt strekker den seg?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor langt strekker en underskrift på en underskriftskampanje seg?

Er det mulig å trekke underskriften tilbake?

Når det skrives under på en sak, og hvor denne underskiften blir gjort gjeldende for flere saker?

Når kampanjens leder etter ens vurdering begynner å vise dårlige lederegenskaper, ta seg til rette, harselerer over andre osv.?

Skrevet

Trur nok det er vanskeleg å trekke underskrifta di tilbake... Korleis skal du kunne bevise at du faktisk har skrive under - og korleis skulle det heile kunne gjennomførast praktisk? Eg meinar, det er jo ofte snakk om tusenvis av underskrifter. Er det ein mindre kampanje, er kanskje sjansane ørlite større - men om du har juridisk rett til å trekke tilbake underskrifta di veit eg verkeleg ikkje.

Dei fleste underskriftskampanjar er jo dessutan nokså kortvarige - når underskriftene er overrekt ein eller annan leiar eller sånn, så er jo kampanjen meir eller mindre avslutta...?

Gjest Anonymous
Skrevet

Dei fleste underskriftskampanjar er jo dessutan nokså kortvarige - når underskriftene er overrekt ein eller annan leiar eller sånn, så er jo kampanjen meir eller mindre avslutta...?

Det kan vel ikke være vanskelig å se at jeg har skrevet under, da navnet mitt jo står der. Men jeg regner vel med at det blir vanskelig..kunne kanskje bare spurt kampanjeleder slik at vedkommnede forhåpenligvis skjønte at folk hadde skiftet mening. Kanskje pga vedkommende selv.....

Det er nettopp det du sier her som som gjør det så sørgelig. At kampanjen ikke er avsluttet..og at den ettervhert har vist seg å inneholde helt andre momenter og at den utvikler seg i en retning jeg misliker til de grader. Etter min oppfatning har man gått utenfor sin kompetanse...

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, underskriftskampanjen er selvsagt avsluttet, men det er det at man tar oppslutningen rundt denne til inntekt for at folk støtter en/aksjonen fortsatt helt og og fullt - uansett - jeg er kraftig irritert på.

Jeg skal aldri mere skriver under på slike kampanjer!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan stemmer man? Får det ikke til.

Skrevet

Det kan vel ikke være vanskelig å se at jeg har skrevet under, da navnet mitt jo står der.

Ikkje i teorien nei. Men det kjem vel litt an på kor mange underskrifter det finst totalt - litt pes å leite gjennom 100 000 stk. etter ditt namn liksom, for å bevise at du har delteke... Men eg synst du skal ta dette opp med kampanjeleiaren - legg fram dine synspunkt og fortel kvifor du ynskjer å trekke underskrifta si. Så får du kanskje utretta noko, sjølv om underskrifta kanskje vert ståande...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...