lilletuss87 Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Nå er det snart vår og sol og sommer, og jeg gleder meg vilt!! Ulempen er bare disse fordømte sneglene.. Vi bor rett ved en skråning med mye ymse ugress osv, og det er jo på sånne steder disse sneglene liker seg har jeg skjønt.. det var veeeldig mye snegler her i fjor nemlig.. Så jeg lurer da på om det er noen her som har noen tips som faktisk fungerer mot disse krypa? I fjor gikk jeg å plukka snegler i bøtte så å si hver eneste kveld.. æsj.. Hvordan er det med denne skråningen feks. Hva om vi klarer å holde denne skråningen helt nede hele tiden.. Vil det da bli mindre snegler trur dere? Kan bli litt vanskelig å gjennomføre men... Uansett.. alle tips tas i mot med stor takk!! Ha en fin kveld alle sammen
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Hvis dere holder skråningen kortklipt vil det nok hjelpe, ja. Ryddig, tørr hage er et tips. Ellers er det lurt å plukke snegler daglig som du har gjort. Bioforsk har en egen snegleside 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 Hvis dere holder skråningen kortklipt vil det nok hjelpe, ja. Ryddig, tørr hage er et tips. Ellers er det lurt å plukke snegler daglig som du har gjort. Bioforsk har en egen snegleside Enig i denne. Hvis dere i tillegg lager en rad med salt mot huset, vil dette også hjelpe.
lilletuss87 Skrevet 23. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2012 Takker for svar! Problemet er at denne skråningen er relativt fuktig, men jeg skal prøve å gjøre en innsats i sommer å holde skråningen nede, sånn at den kanskje ikke er så fuktig.. ellers vet jeg ikke helt hvordan jeg skal få lagt salt der.. Vi har en thuja hekk ned mot skråningen og salt ødelegger hekken... Men jeg skal prøve å gjøre ett forsøk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå