Justitia* Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Skal til India om ikke så lenge. Har lyst til å ha med noen smågaver vi kan gi til folk som møter oss på veien, ettersom det alltid er hyggelig å si takk for hjelpen eller gi en oppmerksomhet til folk som fortjener det :-) Har dere noen tips? Det må være ting som ikke tar allverdens med plass og ikke er altfor tungt, ettersom vi reiser med backpacker-bagasje.. :-)
Lumos Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Ballonger, såpebobler, eller lollipops hadde jeg tatt med tror jeg, men vær obs på at enkelte kulturer/folk ikke liker at turister deler ut ting direkte til barn/fattige fordi de mener det oppmuntrer til tigging.
reiseglad Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 Jeg har hatt med prospektkort fra hjemstedet mitt, og fra steder her i Nord-Norge. Midnattsol, isbreer, isbjørn, snø, fiske, båter, fjell og andre særegne bilder fra et totalt fremmed land er fint for barn fra andre kulturer å se. Og så forteller vi litt fra landet vårt, mens vi viser bilder. Vi har også lært barna norske barnesanger, veldig artig når unger på Bali og i Thailand synger Mikkel Rev og Lille Petter Edderkopp. Våre unger har lært barnesanger og regler fra disse landene også. Hoppestrikk og hoppetau har vært veldig gøy da våre unger var mindre. Inkluderende og kontaktskapende! 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #4 Skrevet 23. februar 2012 Ville tatt med noe "juggel" fra h&m el.l. Fine hårstrikk, hårspenner? På Søstrene Grene har de mye billig moro for barn. F.eks. ark med klistremerker, og andre småtterier som ikke tar stor plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå