AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Jeg har så lyst til å kalle min sønn for Kristian. Problemet er at min søsters gutt heter det. Navnet er ikke oppkalling heller, det er ingen flere som heter det. Vi har egentlig bestemt oss for et annet navn, og har sagt det til våre foreldre og alt, men jeg klarer ikke å legge fra meg at gutten i magen min egentlig burde hete Kristian! Navnene lar seg ikke kombinere, og verken jeg eller mannen vil ha dobbeltnavn heller. Det "verste" er at Kristian er et navn jeg i utgangspunktet ikke vil bruke pga opprinnelsen, jeg vil helst ha et norsk navn. Kan noen fortelle meg at jeg kommer til å være fornøyd med navnet vi har bestemt oss for å bruke på sønnen vår?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 det virker som du kun vil ha navnet fordi søsteren din har det 2
LukaFrost Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 La besteforeldrene slippe å ha to barnebarn med samme navn. 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 Hvis du ikke liker dobbeltnavn, bør du droppe Kristian. Lille-Kristian og Store-Kristian. 2
Athene Skrevet 22. februar 2012 #5 Skrevet 22. februar 2012 Jeg hadde styrt unna Kristian uansett. Man kaller ikke barn det samme i så nær familie, med mindre det er veldig gode grunner som arv. 1
FoxyFish Skrevet 22. februar 2012 #6 Skrevet 22. februar 2012 Jeg ville aldri brukt et navn som mine søsken allerede hadde valgt til sine barn. Ikke engang i et dobbeltnavn. Gå for navnet du opprinnelig hadde tenkt
Gjest a Skrevet 22. februar 2012 #7 Skrevet 22. februar 2012 Enig med resten, syns du skal velge et annet navn enn det fetteren heter. Det er dårlig gjort overfor søsteren din. 1
Gjest Kongsdatteren Skrevet 22. februar 2012 #8 Skrevet 22. februar 2012 (endret) Hvis en av mine søstre hadde valgt samme navn på sine barn som jeg hadde hatt på mine ville jeg nok blitt ganske amper og lurt på om det var noe i veien med fantasien deres... Endret 22. februar 2012 av Kongsdatteren 1
Edie Skrevet 22. februar 2012 #9 Skrevet 22. februar 2012 Ikke velg samme navn som søsken har på sine barn.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #10 Skrevet 22. februar 2012 Hadde mitt søsken kalt barnet sitt det samme som mitt barn så tror jeg faktisk jeg hadde blitt så sint at jeg hadde gjort mitt beste for å overbevise mitt søsken om å endre navnet. Det blir alt for nært i slekt, bare forvirrende og overhodet ikke greit.
Mamma1 Skrevet 23. februar 2012 #11 Skrevet 23. februar 2012 Her har to søskenbarn nesten samme navn, bare en bokstav som er forskjell og det bør unngås pga forvirring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå