AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Vet ikke om dette hører hjemme i kjæledyrforumet eller et annet sted? Jeg skal kjøpe ny sofa. Den gamle er av et stoff som kattene elsker å klore på, så den ser ikke ut. Vet ikke hva stoffet kalles, men det er sånn at tråder rives ut... Kattene har klør som klippes jevnlig, og de har klorestativ og klorebrett, så det er ikke det det står på. Noen som har tips til hva slags stoff som er kattesikkert? Eventuelt noen merker eller butikker som kan anbefales?
Amys Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Pusen her klorer iallfall ikke på skinnmøbler 1
Minya Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 Tror det er svært lite som er kloresikkert når de først har fått for seg at her skal det klores. Hos oss har alltid løsningen vært å teipe på et flak aluminiumsfolie der det klores, funker hver gang, så lenge overflaten tåler gaffatape. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 Veldig vanskelig å finne et stoff katten ikke klorer på. Har hatt katter som klorer på både tøysofa og skinnsofa. Hos meg blir løsningen å ha et pledd over stedene katten bruker å klore, da den stort sett holder seg til et par steder på sofaen. Jeg regner med de bruker denne kloringen som en form for markering.
CathFoto Skrevet 22. februar 2012 #5 Skrevet 22. februar 2012 Vi hadde skinnsofa, og kattene rørte den ikke. Det gikknderimot hardt utover spisestuestolene i stoff. Nå har vi stoffsofa dvs at bunnen/rygg er i skinn og puter til rygg og sete er i stoff. Har dekket endene som er mest spennende å klore på med pledd/lammeskinn. I tillegg beholdt vi en spisestuestol som de herjer på. Og de har masse klorebrett...
ninuska_ Skrevet 23. februar 2012 #6 Skrevet 23. februar 2012 Tja. Jeg ville ikke sagt skinn. Selv om pus ikke klorer på det, så blir det stygge riper og merker om han tar skikkelig hopp fra sofaen eller henger i kanten. Ville anbefalt hardt tøystoff - vet ikke hva det heter. Men det har holdt lenge selv når han kvesser litt klør (rampete enda) er det ingen merker.
Aubree Skrevet 23. februar 2012 #7 Skrevet 23. februar 2012 Vi har akkurat kjøpt ny sofa så jeg er redd for det samme Katten har ikke vært hjemme siden vi fikk sofaen da den er på ferie hos foreldrene til samboer så vet enda ikke om den blir å klore. Problemet med henne er at har hun fått noe for seg, som å klore en plass, så blir hun som besatt. Ingenting nytter. Spruter vann på henne, men hun er like fort tilbake. I tillegg elsker hun vann så det er ikke rare "straffen" Skal prøve å kjøpe sånn catnip sak de selger på dyrebutikkene. De skal vistnok elske lukten, så skal sprayes på feks klorestativ. Skal prøve det alluminium tipset oppfor her og, men spørs, hun elsker alluminium og kommer løpende med engang hun hører lyden, men da har vi brukt å lage små kuler som hun leker med. Håper hun ikke er så begeistret for hele flak Nytter ikke å dekke over sofa med pledd heller, for hun kommer seg under på et vis, og da ser man bare en vill kule som suser frem og tilbake under pleddet. Skal ikke være lett
Capricorn Skrevet 23. februar 2012 #9 Skrevet 23. februar 2012 Vi kjøpte skinnsofa med veldig tykt skinn. Kjempedyr, men den tåler en Maine Coon i farta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå