Lissom Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Vi har tenkt til å dra på ferie i Februar, og dattern vår vil da være 11 mnd gammel. Vi tenker litt på Thailand, Bali eller Hawaii? Noen som har erfaringer med å reise så langt med barn? Og til eksotiske steder? Er det andre steder vi burde vurdere? Kriteriene er at det skal være varmt, med avreise i Februar. På forhånd takk!
Mamma1 Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Jeg hadde ikke gjort det. Hun har absolutt ingen glede av det og dere får minimalt med glede av sola. Reis til et land nærmere der det ikke er fult så varmt viss dere absolutt må på ferie.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 Vi har reist mye med barn, også til eksotiske steder. Små barn har kanskje ikke et spesielt ønske om å dra langt, men det er tull å si at de ikke har glede av det. Deilig klima, foreldre som er på ferie, og masse vann å bade i liker de fleste unger, også små. Når foreldrene er fornøyd, pleier banr også å være det. De som sier at barn under den og den alderen ikke har glede av å reise, har ikke årøvd det selv tror jeg. (det finns alltid unntak, er man riktig uheldig er man syk hele ferien etc, men for oss har flyreiser og ferieturer vært topp for store og små, og omganssyke og influensa herjer jo her og om vinteren, så noen garanti har man ikke uansett hvor man er:) (Februar i europa er jo ikke spesielt fristende i forhold til fek Bali???) God tur, jeg har ingen tips om hvor du skal dra, men jeg ville absolutt reist et varmt og fint sted!
GlamCat Skrevet 22. februar 2012 #5 Skrevet 22. februar 2012 Vi var på ferie i Thailand da sønnen våres var 8mnd. Han koste seg masse, mamma og pappa hele dagen, deilig vær, hvis man er på stranda hvor det blåser litt og leker/bader i vannet blir ikke det så varmt heller. Deilig å slippe å kle på seg så masse, han utviklet seg kjempe masse mens vi var borte, lærte å reise seg opp i senga og gå med støtte, ble mye tryggere og vant til mennesker. Når vi kom tilbake så kunne man se at han så på folk og trodde at de kommer til å smile til han og snakke med han, men her får jo man ikke så mye oppmerksomhet som i Thailand, de er veldig glad i barn. Så reis gjerne til Thailand, til en barnevennlig sted/strand. Vil anbefale å ta direkte fly fra oslo til bangkok med thai airways, best å bruke minst mulig tid på selve flyreisen, det er verdt pengene. Thai airways er veldig greie, vi fikk ekstra sete til sønnen våres, selv om vi hadde betalt bare for 2 seter, men det er jo avhenging av ledig kapasitet og februar er høysesong så man kan ikke regne med det, og det er lov å ta med vogna inn på flyplassen.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #6 Skrevet 22. februar 2012 Vi har tenkt til å dra på ferie i Februar, og dattern vår vil da være 11 mnd gammel. Vi tenker litt på Thailand, Bali eller Hawaii? Noen som har erfaringer med å reise så langt med barn? Og til eksotiske steder? Er det andre steder vi burde vurdere? Kriteriene er at det skal være varmt, med avreise i Februar. På forhånd takk! Jeg ville unngått Bali, siden det er fare for både Malaria og Dengue der, hvilket kan finnes sør i Thailand også. Et barnevennlig hotell i Hua Hin, feks? Her er gode sykehus om uhellet skulle være ute. Hawaii innebærer gjerne en litt mer kronglete flytur, og en mye dyrere ferie, om det skulle ha noe å si. Man får mye mer for pengene i Thailand. Ikke enig i at ungen ikke får noe ut av det. Lykkelige foreldre = Lykkelige barn :-) Vi har reist mye med barna, helt fra de var noen måneder gamle, og de har alltid hatt mindre problemer med å takle varmen enn oss. UV-drakt, rom med Aircon og basseng er et must! Deilig for de små å slippe unna varme klær og kulde for noen uker. Hvis man velger feks kanariøyene i februar er det gjerne for kaldt for de minste å bade!
Vibi Skrevet 23. februar 2012 #7 Skrevet 23. februar 2012 Dengue er blitt ganske utbredt i Thailand de siste årene, og små barn kan ikke bruke myggmiddel, så jeg tror jeg ville droppet Østen. Jeg stilte dama på vaksinasjonskontoret dette spørsmålet sist jeg var der, og hun anbefalte Mauritius, uten tvil. Her trengs ingen vaksiner, som man gjør i feks Thailand, du har ikke den store tidsforskjellen, og det er ingen farlige tropiske sykdommer. Vi reiser til Mauritius med to unger neste mars. Barna er da nesten 2 og nesten 4. Syns det er veldig greit at vi slipper unna med to timers tidsforskjell, for det er nesten det værste. Det er jo grunner til at legene anbefaler å holde barn under fem år unna tropiske strøk. Australia, USA og vesten er greit. Og altså eventuelt Mauritius.
Vibi Skrevet 23. februar 2012 #8 Skrevet 23. februar 2012 Vi har forøvrig tenkt å leie leilighet på Mauritius, så denne ferien blir altså ikke noe dyrere enn den ville blitt til eksempelvis Thailand. Sjekk tripadvisor.com eller homeaway.com. Vestkysten er best på denne tiden av året. Både Hawaii og Bali betyr lange flyturer, og det kan være ganske slitsomt å reise med så små barn.
marsy Skrevet 24. februar 2012 #9 Skrevet 24. februar 2012 Hva med Florida? Tryggere i forhold til sykdommer, og flott klima
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå