Søster K Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Pusemor venter barn i løpet av en til to uker dersom jeg har regnet riktig... Det jeg lurer på er: Hva skal jeg forberede? Når vet jeg at fødselen er i gang? Klarer hun alt selv? Er det noe annet jeg bør vite? Har jo hatt kattunger som barn, men aldri tatt imot kattunger selv..
Gjest PinkLeaf Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Du kan gjøre klar en kasse, pappesker funker ofte bra, og legge noen gamle håndklær i den. Sett den et sentralt, men likevel avskjermet og rolig sted i huset, så skal du se at pusen roer seg der. De gangene jeg har vært med på kattefødsel, var det alt som trengtes. Et par ganger har jeg måttet hjelpe til, men de klarer seg ofte på egen hånd, og mange vil være helt i fred. Er du usikker kan du jo ringe dyrlegen og be om noen pointers. :-) Lykke til:-D
Søster K Skrevet 22. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2012 Du kan gjøre klar en kasse, pappesker funker ofte bra, og legge noen gamle håndklær i den. Sett den et sentralt, men likevel avskjermet og rolig sted i huset, så skal du se at pusen roer seg der. De gangene jeg har vært med på kattefødsel, var det alt som trengtes. Et par ganger har jeg måttet hjelpe til, men de klarer seg ofte på egen hånd, og mange vil være helt i fred. Er du usikker kan du jo ringe dyrlegen og be om noen pointers. :-) Lykke til:-D Takk for det
Minya Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 Er også noen ganger greit å sette mer enn en pappeske rundtomkring, i tilfelle den ene ikke er "godkjent", noen katter er litt vestkantfruer på det punktet. 1
Gjest badeand1 Skrevet 22. februar 2012 #5 Skrevet 22. februar 2012 Hvis du skal gi bort kattene så sjekk ut om personene har greie på kattehold osv.
Gjest Bobler Skrevet 22. februar 2012 #6 Skrevet 22. februar 2012 Kattunger er IKKE leveringsklare når de er 8 uker. Katter skal være minst 12uker før de skilles fra mor! Lykke til med pusene. Og håper du kastrere henne etter kullet Er det beste for pus og evt fremtidige puser 8
Gjest PinkLeaf Skrevet 22. februar 2012 #7 Skrevet 22. februar 2012 Kattunger er IKKE leveringsklare når de er 8 uker. Katter skal være minst 12uker før de skilles fra mor! Signerer dette for å understreke hvor viktig det er. 5
Tulling Skrevet 22. februar 2012 #8 Skrevet 22. februar 2012 http://www.youtube.com/watch?v=Vcr603eXWjo 1
Søster K Skrevet 24. februar 2012 Forfatter #9 Skrevet 24. februar 2012 Signerer dette for å understreke hvor viktig det er. Jeg også og etter kullet skal hun steriliseres ja - dette var en glipp :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #10 Skrevet 24. februar 2012 Og pass på at du har stengt av soverom og skap o.l. når det nærmer seg fødsel Jeg har opplevd to ganger at pusen har foretrukket klesskap og seng fremfor kassen. Da blir det fort mye søl og vasking etterpå.
Søster K Skrevet 24. februar 2012 Forfatter #11 Skrevet 24. februar 2012 Og pass på at du har stengt av soverom og skap o.l. når det nærmer seg fødsel Jeg har opplevd to ganger at pusen har foretrukket klesskap og seng fremfor kassen. Da blir det fort mye søl og vasking etterpå. Huff i sengen? Det skal jeg passe på
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #12 Skrevet 24. februar 2012 Huff i sengen? Det skal jeg passe på Før du gir bort kattene så må du forsikre deg om at de vet litt om katter. sykdommer osv. Og generelt kattehold. 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #13 Skrevet 24. februar 2012 Huff i sengen? Det skal jeg passe på Hehe, det var verre når hun invaderte klesskapet Vi fant henne ikke heller, før vi hørte lyder fra skapet. Når hun tok sengen så måtte jeg sove på sofaen et par netter, for det var ikke mulig å flytte henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå