lell Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Noen som har erfaring med et supert for som gjør at hunden røyte mindre? Og finnes det noe tilskudd man kan gi så man får god pels som ikke røyte så mye?
LilleMy Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Kjøp kvalitetsfor i en dyrebutikk, og suppler gjerne med en olje på maten. Når det er sagt er det jo slik at enkelte raser røyter mer enn andre, og de vil ikke slutte med røyting helt.
mysticmoo Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 Kvalitetsfor og olje som nevnt over. Det er forskjellig fra hund til hund hvilket for de fungerer best på, så det må du prøve deg frem med. Noen raser røyter jo hele året, men godt for som fungerer bra for hunden kan redusere røyting noe.
Gjest "gjest" Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 Lonestar er et godt for, men det koster da.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #5 Skrevet 22. februar 2012 Jeg har JRT som røyter noe ekstremt, og det Hills d/d fôret som kjøpes hos veterinær hjelper en del på mine. Så blander jeg smaker og iblandt andre fôrmerker. Det er en prøvelse å finne det fôret som er optimalt for nettopp DIN hund, det tar lang tid og det koster. Det var ikke gjort på et år å bestemme meg for nettopp det fôret. Var gjennom veldig mange dyrebutikkfôr før jeg landet på veterinærfôret. Etter rundt 3 mnd ser du om fôret er optimalt mtp, pels, avføring, tenner, fysisk form osv osv.
lell Skrevet 22. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 22. februar 2012 3 mnd?? Jøss, det var lenge. Men hva slags olje er det dere mener? Kjøpes hos dyrlege?
*Bumblebee* Skrevet 22. februar 2012 #7 Skrevet 22. februar 2012 Sensitive skin fra eukanuba kan også anbefales!:-)
Gjest "gjest" Skrevet 22. februar 2012 #8 Skrevet 22. februar 2012 Flytende B-vitamin over foret gir også resultater.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #9 Skrevet 22. februar 2012 Flytende B-vitamin over foret gir også resultater. ...men det maskerer bare grunnen til problemet.... Likevel, B-vitamin er helt supert en gang innimellom når du trenger en liten "avlastning" forde du ikke har funnet riktig for enda(har hørt om de som mest ønsker å barbere av alt bare for litt pust i bakken), siden det kan ta litt tid..
lell Skrevet 23. februar 2012 Forfatter #10 Skrevet 23. februar 2012 Ok, men hvor kjøpes b vit og olje?
Gjest Bobler Skrevet 23. februar 2012 #11 Skrevet 23. februar 2012 Ok, men hvor kjøpes b vit og olje? I dyrebutikken og hos dyrlegen. Med olje så menes det fiskeolje. Selolje går også bra. Men IKKE menneske-tran Hvilket fòr har du brukt tidligere? Vom&Hundemat er et veldig godt fòr, absolutt å anbefale. Men mange finner det litt tungvindt da det er rått og frossent. Kan ellers anbefale Eukanuba`s Sensitive skin, Royal Canin`s Dermacomfort og Hills D/D. Og Orijen, men det kan være litt kinkig å få tak i.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #12 Skrevet 23. februar 2012 1 ss solsikkeolje (fra dagligvarebutikken) over maten hver dag. Vi kjøpte spinndyr lakseolje(?) fra oppdretter, men Eldorado solsikkeolje er minst like god. Tipset fikk jeg fra en BC-eier som måtte støvsuge hver gang bikkja hadde vært inne. Hvis du har brukt samme for over tid og hunden plutselig begynner å røyte mer enn vanlig, så sjekk om produsenten har endret på innholdet (erfaring...).
Gjest Bobler Skrevet 23. februar 2012 #13 Skrevet 23. februar 2012 1 ss solsikkeolje (fra dagligvarebutikken) over maten hver dag. Vi kjøpte spinndyr lakseolje(?) fra oppdretter, men Eldorado solsikkeolje er minst like god. Tipset fikk jeg fra en BC-eier som måtte støvsuge hver gang bikkja hadde vært inne. Hvis du har brukt samme for over tid og hunden plutselig begynner å røyte mer enn vanlig, så sjekk om produsenten har endret på innholdet (erfaring...). Hunder har bedre av animalske oljer (selolje, lakseolje osv). Inneholder mye av de aktive og lett tilgjengelige formene for omega 3 - DHA og EPA. Solsikke og rapsolje har omega3 på formen alfa-linolen, som da må omdannes til DHA og EPA for å kunne brukes, og rovdyr er ikke spesielt flinke til dette. Mange hunder blir også fryktelig dårlige i magen av solsikkeolje. Kjøper man litt større forpakninger, er det ikke så fryktelig dyrt med lakseolje eller selolje. Jeg syntes det er verdt det, betaler vel 149 for en halv liter med selolje fra vom&hundemat.
partypoison Skrevet 23. februar 2012 #14 Skrevet 23. februar 2012 Kjøp et fôr som er beregnet på pelsen, f.eks Eukanuba Sensitive Skin, og tilfør lakseolje. Røyte vil den uansett, men om den røyter unormalt mye vil det ha en virkning. Selvom selolje er veldig bra, har jeg ikke lyst til å anbefale det pga. den stygge selindustrien. Ikke solsikkeolje heller, for som nevnt over her, hunder har det bedre med animalsk føde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå