Gå til innhold

Barn i demonstrasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har noen av dere foreldre opplevd at barnehagen har tatt med seg barna deres i demonstrasjoner dere ikke støtter, og uten å spørre dere på forhånd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

...og UTEN at det blir gitt noe informasjon om dette fra barnehagen i ettertid heller?

(Man skal være glad for at ungen er blitt i stand til å snakke :o )

Gjest Poirot
Skrevet

Nei, det har jeg aldri hørt om, og jeg mener absolutt at det bør gis info om dette på forhånd.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kanskje en liten tankevekker for de som mener at man ikke skal høre på hva små barn som går i barnehage sier!

Og bare for å understreke at barnet snakker sant(om noen skulle være i tvil); jeg har sett bilder fra dette på internett og på tv....

Lurer på om man teller med disse barna når man gjør opp status om oppslutning etter en demostrasjon :roll:

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg har vanskelig for å tro at dette er sant. Barnehager informerer jo om ukens/dagens aktiviteter, jeg kan bare ikke tro at barnehagen tar med barna ut på tur (uansett formål med turen) uten at foreldrene har fått info. (en annen ting er at kanskje foreldrene har oversett informasjon)?

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har vanskelig for å tro at dette er sant. Barnehager informerer jo om ukens/dagens aktiviteter, jeg kan bare ikke tro at barnehagen tar med barna ut på tur (uansett formål med turen) uten at foreldrene har fått info. (en annen ting er at kanskje foreldrene har oversett informasjon)?

Som forsvar ble det fra barnehagesns side sagt at dette var en spontan aksjon, så dette er nok sant! Men jeg kan ikke se at dette skulle rettferdiggjøre å overkjøre foreldrene.

Det kan også være at det bli gitt informasjon til foreldrene, men da ble det gitt i form av ryktespredning på bygda..i løpet av noen får timer. En form for kommunikasjon som jeg ikke deltar i, og der man tydeligvis heller ikke gadd å omfavne alle forldrene!!!

Ellers ringer de så fort det er noe med ungen, men her var det taust.

Jeg synes også det er svært merkelig at en barnehage deltar i en demonstrasjon som ikke angår dem.

Jeg har også lyst til å si at jeg får mindre og mindre lyst til å opprettholde "delt omsorg" og å bo i bygda, om det er slik man blir behandlet.

Gjest Anonymous
Skrevet

For å gå litt videre:

F2F vil jo helst at det skal komme lovpålegg om at foreldrene MÅ praktisere delt omsorg/delt bosted etter et samlivsbrudd. Dette jobber de hardt for å få innført....

Ja, det blir nok morsomt..å vite at en MÅ bo der ens meninger blir totalt overkjørt, der "alle" i bygda er enige. Der sladder er legitimert informasjon. Der man blir holdt utenfor....

Det er ok så lenge man vet at man selv ha rett til å velge bosted, men om man skulle bli påtvunget dette så hadde det vært helt forferdelig.

Jeg kunne forsåvidt gi omsorgsretten til faren også, så det er ikke det det handler om. Det handler om å bli påtvunget bosted, at en lovlydig borger skal få restriksjoner på sitt liv. Jeg er også for delt omsorg i størst mulig grad, men da frivillig.

Jeg kan jo bare nevne at det ikke ble pent mottatt av offiserene at de skulle bli tvunget beordret ut i krig. Men er man mor, for det er de det handler om i hovedsak, så har man visst ikke de samme rettigheter...

Skrevet

Nei og det håper jeg at jeg aldri kommer til å få høre om heller. Synes generelt sett at barn har svært lite på de fleste demonstasjoner å gjøre. Så sant det ikke anngår dem direkte.

Skrevet

Barn bør ikke demonstrere før de selv kan sette seg inn i hva de demonstrerer for, etter min mening kan de ikke dette før de er rundt 8 - 10 år gamle.

Skrevet
Synes generelt sett at barn har svært lite på de fleste demonstasjoner å gjøre. Så sant det ikke anngår dem direkte.

Jeg ser ikke noe galt i at foreldre tar med seg barn på demonstrasjon. Da slipper man barnevakt. Dessuten blir barn uansett farget av foreldrenes standpunkter.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vil dere si at dette er et overtramp fra barnehagens side?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jippi :o Under "kampens hete" har jeg nå fått forståelsen fra barnehagen for at ihvertfall JEG heretter skal bli spurt før de går ut i demonstrasjoner. Dere andre må nok bare belage dere på annenhånds informasjon..men hva gjør vel det..dere hører vel alle med til "bygde- ryktefolket"..og er alltid enige.

Neste gang blir det kanhende Osama Bin Laden som barnehagen støtter :-?

Jeg har også fått forstålelsen for at det ikke finnes lover og regler på dette felt, men at barnehagen kan gjøre som de vil. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...