AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Hei, jeg og min samboer har så smått begynt å diskutere at vi vil giftermål. (Han må jo fri først, men det vi har snakket om at dette er veien vi skal gå ) Men han er ikke norsk og har familie i Sveits. Jeg bare begynte å tenke litt på hvordan vi skal gjøre dette, kunne veldig gjerne tenkt meg at vi giftet oss der nede, men samtidig så er jeg litt usikker på andre ting, som jeg vet jeg hadde følt meg mer komfortabel med her hjemme. Vi skal selvsagt bestemme oss sammen, men jeg tror at det blir lettere for oss å ta det der nede, og at vi flyr ned familien min og venner. Har kikket litt på diverse sider, og det er to ting som bekymrer meg: Hår og sminke. Jeg er ikke så imponert over de eksemplene som ligger på de lokale frisørsidene.... Lurte da på om noen av dere har erfaring med dette fra bryllup i utlandet, og evt om noen har tatt med seg stylist fra Norge. Jeg vurderer dette, men det kommer sikkert til å koste meg en del... Men heller det og litt billigere brudekjole/lokale, enn å se dass ut på håret og sminken liksom...
Portvinpiken Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Er det bare frisøren du er bekymret over? Jeg skal gifte meg i Wien og har heller ikke peiling på hvilken frisør som er god der siden jeg ikke har noen kontakter. Jeg tenker som så at en vanlig frisørsalong i storby er uansett ikke dårligere enn her i Norge. Når skal du gifte deg? Du skal ikke nedover før bryllupet slik at du kunne snakket med noen frisører? Jeg har selv bodd i Sveits noen år, og har ihvertfall aldri vært misfornøyd hos frisøren. Og hvis jeg skulle gå ut i fra nettsider og de bildene frisørene har på reklamene sine, så blir man uansett ikke overbegeistret tenker jeg da :-)
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 Er det bare frisøren du er bekymret over? Jeg skal gifte meg i Wien og har heller ikke peiling på hvilken frisør som er god der siden jeg ikke har noen kontakter. Jeg tenker som så at en vanlig frisørsalong i storby er uansett ikke dårligere enn her i Norge. Når skal du gifte deg? Du skal ikke nedover før bryllupet slik at du kunne snakket med noen frisører? Jeg har selv bodd i Sveits noen år, og har ihvertfall aldri vært misfornøyd hos frisøren. Og hvis jeg skulle gå ut i fra nettsider og de bildene frisørene har på reklamene sine, så blir man uansett ikke overbegeistret tenker jeg da :-) Så stilig at du skal gifte deg i Wien! Med en Østerriker eller? Skal dere i kirken? Jeg må jo ned et par turer på forhånd tenker jeg ja, men jeg er jo litt kontrollfreak og har et veldig behov for at ting er planlagt og blir gjennomført som forventet, så det har rett og slett med å vite at resultatet ikke blir så mye verre enn det vi ønsker. Synes noen ganger de har litt harry frisører og litt øst-europeisk preg i de landa der nede, men det kan jo hende at jeg har vært uheldig med siden ejeg har funnet...
Portvinpiken Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 Neida, med en nordmann :-). Min mor bodde der i mange år (tidligere), så jeg elsker byen og kjenner den ganske godt, men har ingen familie/venner der, så har måttet finne ut alt ang bryllupet på egenhånd. Men du verden så utrolig hjelpsomme folk er og så god service jeg har fått!! Til og med fra byfogden er de fra seg av serviceinnstilling gitt :-) Vi gifter oss borgelig, men på et lite palass. Jeg tror nok bestemt du har vært uheldig med frisøre(e) tidligere ja, for jeg har aldri vært misfornøyd. Tvert om så pleier jeg å gå til frisøren når jeg er i Wien for å klippe meg for jeg blir MER fornøyd. Men den frisøren er litt langt unna hotellet vi skal bo på, så jeg prøver å finne en nærmere. Hvor/hvilken del av Sveits skal dere da? Jeg har bodd i den tyske og vært veldig mye i den italienske.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #5 Skrevet 22. februar 2012 Neida, med en nordmann :-). Min mor bodde der i mange år (tidligere), så jeg elsker byen og kjenner den ganske godt, men har ingen familie/venner der, så har måttet finne ut alt ang bryllupet på egenhånd. Men du verden så utrolig hjelpsomme folk er og så god service jeg har fått!! Til og med fra byfogden er de fra seg av serviceinnstilling gitt :-) Vi gifter oss borgelig, men på et lite palass. Jeg tror nok bestemt du har vært uheldig med frisøre(e) tidligere ja, for jeg har aldri vært misfornøyd. Tvert om så pleier jeg å gå til frisøren når jeg er i Wien for å klippe meg for jeg blir MER fornøyd. Men den frisøren er litt langt unna hotellet vi skal bo på, så jeg prøver å finne en nærmere. Hvor/hvilken del av Sveits skal dere da? Jeg har bodd i den tyske og vært veldig mye i den italienske. Han har familie på et lite sted, St. Ulrich. Jeg har kun vært en gang:) Forhåpentligvis så finner jeg noen som kan fikse sminke og hår fint, må jo uansett ha en prøvetime i forveien:)
Portvinpiken Skrevet 22. februar 2012 #6 Skrevet 22. februar 2012 Han har familie på et lite sted, St. Ulrich. Jeg har kun vært en gang:) Forhåpentligvis så finner jeg noen som kan fikse sminke og hår fint, må jo uansett ha en prøvetime i forveien:) Ja tror ikke det er noe stress når du allikevel skal ned et par ganger først. Ta en tur innom de frisørene som er der og snakk med de/evt ta en liten prøvetime allerede da slik at du får roet nervene på det punktet ;-). Personlig ser jeg ingen grunn til at du skulle måtte ta med noen fra Norge ihvertfall. Men det velger du naturligvis selv. Sikker på at det går bra :-). Lykke til med planleggingen og gratulerer :-)
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #7 Skrevet 22. februar 2012 Ja tror ikke det er noe stress når du allikevel skal ned et par ganger først. Ta en tur innom de frisørene som er der og snakk med de/evt ta en liten prøvetime allerede da slik at du får roet nervene på det punktet ;-). Personlig ser jeg ingen grunn til at du skulle måtte ta med noen fra Norge ihvertfall. Men det velger du naturligvis selv. Sikker på at det går bra :-). Lykke til med planleggingen og gratulerer :-) Takk for det 1
Portvinpiken Skrevet 29. februar 2012 #8 Skrevet 29. februar 2012 Her er forresten en link som kanskje kan være nyttig siden du gifter deg i Sveits :-) http://www.hochzeitfeiern.ch/ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå