cela Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Hei. Jeg har søkt meg inn på sykepleien på HDH til høsten. Er det noen her som går/har gått på HDH og kan svare på om det er obligatorisk oppmøte i begynnelsen av semesteret/eller generelt i semesteret? Jeg skal kanskje til utlandet i en uke fra 1.09-08.09, dette er ganske tidlig i semesteret og jeg vet det er utrolig dumt å gå glipp av undervisning. Så jeg håper noen her kan si hva dere gjorde i begynnelsen og om det er obligatorisk oppmøte. Om det ikke er obligatorisk, er det mulig å lese seg opp på egenhånd?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Vet ikke om dette hjelper deg så veldig, da det er noen år siden jeg var ferdig utdannet derfra, men vi hadde mye obligatorisk de første ukene. Både generell info, bruk av bibliotek og datasystemer, samt at vi begynte med undervisning i anatomi/fysiologi uken etter studiestart. Anbefaler deg å droppe utenlandsturen og heller konsentrere deg som skolen. Evt får du høre med skolen hvis du kommer inn hvordan opplegget er i år. I tillegg til å gå glipp av undervisning går du glipp av fadderopplegg og en glimrende "bli kjent mulighet" med dine medstudenter.
cela Skrevet 22. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2012 Tusen takk for svar. Jeg vet det høres helt teit ut å dra på en utenlands tur i semesteret, men jeg tenkte jeg skulle høre hva som skjer de første ukene i tilfelle jeg skulle komme inn. Er det noen som vet som har gått der nylig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå