Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hohoo.. :)

Jeg har tatt 5 svak svak positive eggløsningstester, skal ha mensen om 1 uke..

Jeg vet jo egentlig at eggløsningstestene skal være sterkere en kontrollstreken..

men graviditet da ? fikk en rar mens sist gang som kom 1 uke for sinket og det var bare litt blod og mest brunt..

tokk en test for 2 uker siden, men den var det noe ødelagt med tror jeg, for den viste positiv svak først så ble den borte så kom den til bake så ble den borte å sånn ble den :(

Ble KJEMPE glad når den plutselig viste positiv, så ble den borte med engang igjen :(

men siden jeg har fått 5 svak positive eggløsnings tester ? burde jeg teste meg på G test til neste mandag da ?:) :D

Håper på en liten spire snaart :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får slike tester hele syklusen, det er vanlig at man alltid har en svak strek på eggløsningstesten. Resutatet på eggløsningstesten betyr egentlig ingenting med mindre streken er sterkere enn kontrollstreken, da man alltid har ett nivå av LH i urinen.

Hvis du tenker på at eggløsningstester vil være positive ved en graviditet skjer dette senere enn positiv graviditetstest. Eggløsningstester slår ut på LH og HCG, grav tester kun på HCG. Eggløsningstestene er på grunn av dette veldig lite sensitive, mens graviditetstestene er ultrasensitive

En uke før forventet mens har kroppen heller ikke startet å produsere HCG, da egget knapt har festet seg.

Det du beskriver som sist mens høres ikke ut som en skikkelig mens, men som en mellomblødning. Har du stabile sykluser?

Skrevet

Jaokei..

jeg har alltid stabile sykluser. får den hver gang på mandag. men sist gang fikk jeg den plutselig en uke for sent å det var liksom ikke onkelig..den har heller ikke kommet senere. å nå skal jeg jo egentlig få den igjen om 1 uke, men har ingen følelse om det som jeg egentlig alltid har.. Har hatt mye utflod osv idet siste, skiftet hva eggehvit til sånn tjukt hvit osv.

Skrevet

Jaokei..

jeg har alltid stabile sykluser. får den hver gang på mandag. men sist gang fikk jeg den plutselig en uke for sent å det var liksom ikke onkelig..den har heller ikke kommet senere. å nå skal jeg jo egentlig få den igjen om 1 uke, men har ingen følelse om det som jeg egentlig alltid har.. Har hatt mye utflod osv idet siste, skiftet hva eggehvit til sånn tjukt hvit osv.

Har du tatt en graviditetstest?

Men sannsynligvis skyldes dette bare at systemet har hengt seg litt. Alle opplever litt sykluskluss innimellom, uansett hvor regelmessig man vanligvis er. Sannsynligvis dukker mensen opp igjen om ikke så lenge. Men fortsetter det å klusse seg til i 2-3 måneder til hadde jeg kontaktet fastlege. Det er nok ikke noe farlig, men det er greit å få sjekket ut at det ikke skyldes infeksjoner eller lignende etterhvert.

Skrevet

Jeg tokk en blodprøve for å sjekke liksom om alt er greit å sjekket urinen min om det var nor Kluss siden mensen min var så rar, men alt var fint.. har tatt en hjemme graviditets test men det var noe galt med den tror jeg siden den hoppa fram og tilbake på positiv og negativ å endte med negativ..

Håper jo litt på en liten spire etterhvert selvomd et hadde passet bedre om et halvt år men :-D

Kan jo hende det klaffer snart..

Skrevet

Jeg tokk en blodprøve for å sjekke liksom om alt er greit å sjekket urinen min om det var nor Kluss siden mensen min var så rar, men alt var fint.. har tatt en hjemme graviditets test men det var noe galt med den tror jeg siden den hoppa fram og tilbake på positiv og negativ å endte med negativ..

Håper jo litt på en liten spire etterhvert selvomd et hadde passet bedre om et halvt år men :-D

Kan jo hende det klaffer snart..

Man kan si lite om alt er ok ut i fra en blodprøve. Da må legen ha rekvirert ulike hormonprøver på gitte syklusdager. I tillegg tar man prøve av underlivet, og ser på ovarier og uturus med innvendig ultralyd. En vanlig fastlege kan i det hele tatt veldig lite om dette, og henviser som regel til gynekolog ved sykluskluss.

Men som sagt - ingen vits i å stresse ennå. Når grav.testn sier negativ så stemmer nok det, se det ann noen uker, så dukker nok mensen opp igjen.

Skrevet

Kan hende jeg testet den gr testen litt for tidlig.. men jeg har entil liggendes. skal jeg ta den neste mandag da ? om den er negativ drar jeg til legen og får henvisning til gynokolog ?

Skrevet

Kan hende jeg testet den gr testen litt for tidlig.. men jeg har entil liggendes. skal jeg ta den neste mandag da ? om den er negativ drar jeg til legen og får henvisning til gynokolog ?

Om du går rund og tenker at du kan være gravid er det like greit å avkrefte det. En test vil gi riktig resultat 3 uker etter samleiet som gjorde deg gravid.

Det er litt tidlig å dra til legen ennå, da slikt sykluskluss som regel ordner seg av seg selv. Se det ann minst en måned først.

Skrevet

Jaokei. da får jeg prøve å få tatt en gravid test kanskje neste måned ellernoe da :) Takk for hjelpen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...