Gjest bamsemumsa Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Jeg trodde jeg var lur og vaska bilen i går, ettersom det var sol og varmegrader ute. Det jeg ikke tenkte på var at det fryser på om natta, så nå får jeg ikke opp EN ENESTE DØR!:-( Hva skal jeg gjøre? Jeg skulle helst vært på forelesning nå.. stressa!
Anjah Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Hvis det er låsen som ikke går opp, så kan du prøve i skylle litt varmt vann i/rund nøkkelhullet.
Gjest bamsemumsa Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 Låsen går opp. Det er frosset fast i lista rundt døra :-/
Anjah Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 Da aner jeg ikke, altså. Du kan jo prøve med varmt vann der også, men jeg tviler vel på at det går. Du får ringe en venn/drosje eller ta bussen til skolen i dag, og håpe at været blir mildere i løpet av dagen Lykke til
Gjest bamsemumsa Skrevet 22. februar 2012 #5 Skrevet 22. februar 2012 Jeg fikk de opp med kokende vann :-) HERLIG!
Møffi Skrevet 22. februar 2012 #6 Skrevet 22. februar 2012 (endret) Et tips er og gni litt silikon på listene så det ikke skjer igjen Edit: pølsefingre... Endret 22. februar 2012 av Møffi 1
Gjest Macha Mong Ruad Skrevet 22. februar 2012 #7 Skrevet 22. februar 2012 Jeg fikk de opp med kokende vann :-) HERLIG! Sett bilen et sted hvor de har oppvarmet parkeringshus for å tørke den skikkelig. En del kjøpesentre har dette. Og gni alle listene med silikon, før du parkerer ute neste gang. Låsolje i låsen er også greit etter vask.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #8 Skrevet 22. februar 2012 Jeg har blitt redda av bakdøra opptil flere ganger (stasjonsvogn.. ) Silikon er viktig!
Gjest bamsemumsa Skrevet 23. februar 2012 #9 Skrevet 23. februar 2012 Kjøpte silikon i dag, etter at jeg hadde samme problemet i dag tidlig og! Frustrasjonen bredte seg over meg kan du si.. :-p Får håpe det er i orden nå. Smørte på masse guffe!:-)
Gjest bamsemumsa Skrevet 23. februar 2012 #10 Skrevet 23. februar 2012 Sett bilen et sted hvor de har oppvarmet parkeringshus for å tørke den skikkelig. En del kjøpesentre har dette. Og gni alle listene med silikon, før du parkerer ute neste gang. Låsolje i låsen er også greit etter vask. Finnes ingen parkeringshus her i byen :-p Får satse på at det holder med silikonen. Skal heldigvis ikke ut på noe imorra :-p
Gjest BamseB Skrevet 23. februar 2012 #11 Skrevet 23. februar 2012 Å vaske bil om vinteren kaster sjelden mye positivt av seg Bra du fikk de opp
Gjest Macha Mong Ruad Skrevet 23. februar 2012 #12 Skrevet 23. februar 2012 Å vaske bil om vinteren kaster sjelden mye positivt av seg Det er essensielt for å forebygge rust da, så det må nesten gjøres.
Ryvre Skrevet 23. februar 2012 #13 Skrevet 23. februar 2012 Å vaske bil om vinteren kaster sjelden mye positivt av seg Bra du fikk de opp Vaske bilen om vinteren er viktigere enn å vaske den om sommeren pga salt og søle. Man må bare gjøre det riktig. Som nevnt, så kan det være lurt å smøre silikon på dørlistene, men det finnes også mange vaskehaller, altså ikke slike med børster og slikt, men hvor man kan stå og vaske bilen selv, som man kan kjøre inn i når man skal vaske bilen. Da kan den stå der og tørke litt og man kan selv tørke over bilen med klut før man kjører ut igjen.
Gjest Best Skrevet 23. februar 2012 #14 Skrevet 23. februar 2012 For å tine låser og dører så ville jeg prøvd med varmt vann i en pose. Sånn at jeg bare hadde lagt posen inntil døren, ikke slengt på vannet som fryser når det blir kaldt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå